Hárommilliárdos beruházási program a Sága Foodsnál
Tízmillió eurós beruházási tervet hagyott jóvá a Sága Foodsnál az új tulajdonos. Az idén induló program eredményeként a hazai piac vezető szárnyashús-márkája tovább fejleszti a termelését, és a virsli után a baromfisonka piacon is az élre akar törni.
Erős évet zárt a magyar piac legnagyobb szárnyaskésztermék-gyártója, a sárvári Sága Foods Zrt., amely 2017-ben 8,8 milliárdról 9,2 milliárd forintra növelte a forgalmát. A Füstli márkájával a baromfivirsli-piac éllovasának számító sárvári cég profitálni tudott a lakossági fogyasztás bővüléséből. A 312 dolgozót foglalkoztató társaság adózás előtti profitja 69 millió forintot tett ki, ami 111 milliós növekedést jelent az előző évihez képest.
Lezárult az elmúlt évek átalakítási folyamata, amelyből a sárvári Sága Foods Zrt. megerősödve került ki, és új tulajdonosának támogatásával a folyamatos termékfejlesztések mellett újra jelentős technológiai beruházásokba kezdhet – mondta Keleti Zsolt vezérigazgató. Ennek a folyamatnak a nyitányaként a Sága megújította a hitelkeret-szerződését. Az erre kiírt tenderén az eddigi finanszírozó partnerét, a CIB Bankot választotta, de már a korábbinál jóval kedvezőbb feltételekkel, ami a vezérigazgató szerint bizonyítja, hogy a Sága maga mögött hagyta a nehéz éveket, és bankok ismét a baromfipiac meghatározó és stabil lábakon álló szereplőjeként tekintenek rá. Az új hitelmegállapodással a Sága jelentősen csökkenteni tudta a finanszírozási költségeit, miközben a forgóeszközhitel mellett jelentős szabadfelhasználású hitelkeret is rendelkezésére áll.
A Sága a tulajdonosa által elfogadott hároméves beruházási programjában megújítja a két sárvári üzemegységének egyikét. A Füstli virsliket előállító modernebb részleg mellett ezt is olyan csúcsüzemmé akarják fejleszteni, amellyel a szárnyas sonkák piacán is az élre törnek. A hárommilliárd forintos beruházási program részeként olyan sonkagyártást valósítanak meg, amely a fogyasztók és a kereskedelemi láncok minden igényét ki tudja elégíteni a sonkákból.
A Sága a baromfivirsli-piacot vezető márkáját, a Füstlit is új termékekkel bővíti még a tavasszal, a beruházások nyomán pedig további újdonságokat kínálhat majd. A cég a világ legnagyobb élelmiszeripari kiállításának, a SIAL-nak a termékversenyén díjat nyert Snacki & Go! poharas pulykavirslijével új kategóriát hozott létre a hazai piacon, és a sikeres fogadtatás nyomán újabb szárnyashús-snack meglepetéssel készül.
A hároméves beruházási program Keleti Zsolt szerint annak a bizonyítéka, hogy az új tulajdonos bízik a Ságában, és lehetőséget lát a fejlesztésében. A sárvári cég tulajdonosát, az angol Bernard Matthews csoportot 2016 őszén vásárolta meg az angol Boparan Holdings. Az élelmiszer- és vendéglátóiparban érdekelt Boparan tulajdonában van a legnagyobb brit csirkés cég, a 2 Sisters Food Group, és a Bernard Matthews megszerzésével a pulykapiacon is az élre tört.
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >A jelenlegi kapacitás többszörösét tudja majd a Posta új logisztikai központja
A Magyar Posta újabb mérföldkőhöz érkezett: az ügyfelei hatékonyabb és…
Tovább olvasom >Elérte az 1 milliárd fontot a brit kényelmi kereskedelmi beruházások összege idén
Rekordot döntöttek az elmúlt évben az Egyesült Királyság helyi boltjaiba…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >