Szabály és racionalitás
Az élelmiszer-vállalkozókat, vendéglátókat jogszabály kötelezi arra, hogy az általuk kínált élelmiszerek allergiát és intoleranciát okozó összetevőiről pontos tájékoztatást nyújtsanak vendégeiknek. A NÉBIH most segédletet készített a vendéglátósoknak, amelyben összefoglalják, hogy azok miként tájékoztassák vendégeiket a felszolgált ételek allergén összetevőiről. Az iránymutató dokumentum a kötelezően betartandó jogszabályi előírások mellett hasznos, gyakorlatias tanácsokat is tartalmaz annak érdekében, hogy a vendéglátók pontos, szakszerű információkkal segíthessék a fogyasztók tudatos és felelős ételválasztását. Foglalkozik például annak kérdésével, milyen szabályok szerint kell a vendégeket tájékoztatni, kinek a feladata a munkatárs kiképzése, vagy hogy mit kell tennie a vendéglátónak, ha a vendége megbetegedést jelez. A vendégek a kapott információk alapján dönthetik el, hogy elfogyasztják az ételt vagy elutasítják azt.
A részletes segédlet letölthető a NÉBIH új címen elérhető honlapjáról: http://portal.nebih.gov.hu/. //
Kapcsolódó cikkeink
Nébih: szezámpasztát hívott vissza a forgalomból az Auchan
Szalmonella jelenlétének veszélye miatt visszahívja a forgalomból az Alfez Tahini…
Tovább olvasom >Nébih: javuló eredmények a Tisza-tavi nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzésen
Június utolsó hetében a Tiszta-tónál működő vendéglátóhelyeket ellenőrizte a Nemzeti…
Tovább olvasom >Nébih: sajtot hívott vissza a forgalomból az Auchan
Az Auchan Magyarország Kft. visszahívta a forgalomból az Auchan Prémium…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntartható vendéglátás Magyarországon: a 2024-es év úttörői
Magyarországon a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, különösen az éttermi…
Tovább olvasom >Trendekbe fagylalva
Ami hosszú időn keresztül csak egy jeges nyalánkság volt, abból a…
Tovább olvasom >