Magazin: Rövid vagy hosszú?
E számunk retail oldalain átfogó körképet olvashat az érdeklődő a gyorsan változó, folyamatosan bővülő, egyre több innovatív termékkel gazdagodó hazai pálinkapiacról. Kihasználtuk az alkalmat, és megkérdeztük a cikkben megszólaló gyártókat, mi a véleményük a pálinkakoktélokban rejlő lehetőségekről. Kíváncsiak voltunk arra is, promóciós eszközként tekintenek-e a pálinkaalapú kevert italokra és a pálinkakoktél-versenyekre. Egymásnak ellentmondó válaszokat kaptunk!
Dömötör Zsolt, az 1 Csepp Pálinka Kft. ügyvezetője
Nyilván nem vagyok egyedül azzal a véleményemmel, hogy a pálinka tökéletes koktélalapanyag. A megszokott koktélok elsősorban a szirupoktól és a gyümölcslevektől kapják az ízüket, nem pedig a bennük lévő, viszonylag semleges alkoholoktól. A pálinka ezzel szemben magában is csodálatos, kifinomult aromákkal rendelkezik. Egyszerűen elkészíthető egy Irsai szőlőpálinka tonikkal és jéggel, a gin-tonic pedig elbújhat mellette.
Vannak kezdeményezések a pálinkáink koktélalapként való felhasználásával kapcsolatban: több partnerünk kért már segítséget egy-egy rendezvényhez. Ötletekkel, pálinkákkal támogatjuk őket a megvalósulás érdekében. Egyre inkább körvonalazódik számunkra, hogy érdemes ezen az úton határozottabban elindulni. A pálinkakoktél-bajnokság ötletéről pedig csak egyetlen kérdés jut eszembe: „Mikor lesz már végre?”
Tollas Csilla, az Agárdi Pálinkafőzde Kft. kereskedelmi és marketingvezetője
Már több mint 10 évvel ezelőtt is igyekeztünk hangsúlyozni a pálinka koktélalapanyagként való felhasználásának lehetőségeit, de akkor még nem tudtunk jelentős eredményeket elérni. Készítettünk recepteket az egyszerűbb, könnyen, akár otthon is elkészíthető koktélokhoz – például a mojitót Irsai Olivér szőlő pálinkával – és „bartenderesekhez” egyaránt.
Az új gin, rum és whisky italaink megjelenésével hangsúlyos szerepet kapnak a koktélok. Bártenderekkel közösen készítjük új koktéljainkat, amelyekben természetesen a pálinka is szerepel. Képekkel illusztrálva nyomtatott és online felületen is elérhetővé tesszük, illetve elmegyünk és a vendéglátóhelyeken is bemutatjuk az elkészítését. Magáról az italról – alapanyag, érlelés, desztillálás folyamata – is beszélünk, és reméljük, hogy partnereink kedvet kapnak, és a későbbiekben már saját koktélreceptekkel keresnek meg bennünket.
Egy pálinkakoktél-bajnokság rendezését mindenképpen jó kezdeményezésnek tartanánk, és reméljük, sikerül egy erős szakmai háttérrel támogatott rendezvényt létrehozni.
Haász Dömötör, Coca-Cola HBC Magyarország Rézangyal portfóliójának brand managere
Az elmúlt években többször fejlesztettünk ki pálinkaalapú koktélokat, ám idővel ezt az irányt elengedtük. Tapasztalataink szerint a pálinka fogyasztása továbbra is a hagyományos úton zajlik, így nem tervezzük a mixing koncepció Rézangyal márkára való megvalósítását.
Vendéglátós partnereik között sem szorgalmazzuk a pálinka koktélalapként való felhasználását – mi a Coca-Cola HBC Magyarországnál úgy gondoljuk, hogy a cél elsősorban a pálinkakultúra létrehozása és a megfelelő fogyasztás kommunikálása kell hogy legyen. Ha kitekintünk más kategóriára is, a bor kultúrája hazánkban nagyon jól kialakult, ám a mi kategóriánk ebből a szempontból jelentős elmaradásban van. A kategória hatékony építéséhez összefogás és megfelelő támogatás szükséges, amit jelenleg még nem igazán tapasztalunk.
Nagy László, a Kunság-Szesz Zrt. vezérigazgatója
A pálinka koktélalapanyagként való felhasználásának kérdése erősen foglalkoztat bennünket; minden rendezvényen, ahol megjelenünk, próbálkozunk ezekkel az italokkal.
Meggyőződésünk szerint a pálinka egyik nagy problémája, hogy a fogyasztása nem elterjedt long drink italként, pedig a whisky-kólában mintájára működhetne a pálinka-kóla is – mindez csak szokás és divat, lokálpatriotizmus kérdése. Nekünk van pár pálinkás koktélreceptünk, csak egy-két híres mixert kellene meggyőzni, hogy karolja fel ezeket az italokat.
Lakatos Gergely, a Panyolai Szilvórium Zrt. vezérigazgatója
Két évvel ezelőtt az elsők között vezettük be pálinkaalapú koktéljainkat, amelyeket a szakmában ismert és elismert mixer, Lajsz András alkotott meg. A nyári időszakban nagy kereslet mutatkozik a Panyolai koktélokra, hiszen ekkor a hőség okán csökken a tömény italok forgalma.
Vendéglátós partnereinket az italkeverésben receptfüzetekkel és marketinganyagokkal támogatjuk. A pálinkakoktél-bajnokság ötlete nálunk is felmerült már; mindenképpen jó hatású lenne a pálinka elfogadtatására, népszerűsítésére.
Szicsek János, a Szicsek Kft. ügyvezetője
A pálinka szerintem nem alkalmas koktélok alapanyagának, mert túlságosan önálló az italkeveréshez. A pálinkát úgy készítjük, hogy annak íze, karaktere legyen, a koktélokba viszont inkább neutrális párlatokat tesznek.
Mi is kísérleteztünk: hihetetlenül nehéz feladatnak tűnik a pálinkából koktélt készíteni. Az értékesítő kollégáink számára sem mindegy, találnak-e speciális módszereket a forgalom növelésére – nyomtattunk például koktéllapokat is –, de ezekkel nem igazán érték el a kívánt célokat.
Csobolya Attila, a Várda-Drink Zrt. pálinkafőző mestere
A pálinka tökéletes koktéalapanyag. A pálinkák 4 cl mennyiségben a 2-3 decis koktélokban is hihetetlen módon kiemelkednek. Persze sokat kell dolgozni vele, míg megszületik egy-egy koktélcsoda. A Várda-Drink egyedi koktélsort dolgozott ki a Gundel Étterem sommelier-inek közreműködésével, ezek különböző társasági összejöveteleken jó fogadtatásban részesülnek. Célunk, hogy minél szélesebb körben népszerűsítsük saját jelenlegi és jövendőbeli partnereinknél a pálinkafogyasztásnak ezt a formáját.
A pálinka koktélalapként való felhasználásához szakmai és anyagi segítséget is adunk vendéglátós partnereinknek. Elkötelezettek vagyunk a kiváló pálinkáink fogyasztási kultúrájának bővítése mellett; erre a koktélok kiválóan alkalmasak. Ha csak beszélünk a pálinkakoktélokról, már akkor is tettünk egy lépést, de ha még nagyobbat akarunk lépni, tennünk is kell valamit! Mi támogatjuk a pálinkakoktél-bajnokság ötletét.
Czomba Bianka, a Zimek Kft. értékesítési és marketingmenedzsere
Minden olyan kezdeményezésnek és trendnek örülünk, amely a pálinka népszerűsítését mozdítja elő. A nyári melegben a pálinka önmagában nem éppen közkedvelt, ezért egyértelműen látjuk a létjogosultságát a pálinkaalapú koktéloknak.
Hogy mennyire lehet keresett a pálinkakoktél, az már egy fogós kérdés, hiszen a jó pálinka, az önmagában jó, nem kell semmihez sem hozzákeverni. Amikor egy étteremben pálinkát kérünk, eszünkbe sem jut koktél formájában fogyasztani azt.
Ezért úgy vélem, hogy bár lesz rá kereslet, de az a kereslet mind időben, mind térben egészen biztosan korlátolt lesz. Azaz leginkább nyáron és leginkább fesztiválokon, illetve egyes, kifejezetten koktélokra szakosodott vendéglátóhelyeken tud majd teret nyerni a pálinkakoktél; hagyományos éttermek itallapjaira aligha fog felkerülni.
Úgy tűnik, a horecában nagyon limitált az erre felmerülő igény – jó pár év és jónéhány sikeres kezdeményezés kell ahhoz, hogy mainstream lehessen.
Kiss Virág, a Zwack Unicum Nyrt. brand managere
A pálinkát alkalmasnak tartjuk koktélok alapanyagaként való felhasználásra, ám az ebben a formában történő fogyasztása nem terjedt még el széles körben.
Nem használunk speciális marketinganyagokat a témában, de ha valaki önszántából ebbe az irányba szeretne elindulni, és például receptért, útmutatásért fordul hozzánk, annak természetesen szívesen segítünk. Eszköz és promóciós anyagok tekintetében elsősorban inkább a klasszikus long drink alapanyagnak számító termékeink – például vodka, whisky – mellé biztosítunk támogatást. //
Kapcsolódó cikkeink
Termékvisszahívást rendelt el a Coca-Cola HBC Ausztriában
Elővigyázatosságból visszahívta fél literes kiszerelésű, különböző szénsavas italait a Coca-Cola…
Tovább olvasom >Bemutatkozik az Unicum első luxuslikőrje, a Trezor X
A Zwack Unicum több mint 230 éves történetének újabb fontos…
Tovább olvasom >Izgalmas bejelentéssel készült a DIAGEO a koktélrajongók ünnepére
Budapest legnevesebb bárjai és a hazai koktélvilág legkiemelkedőbb bártenderei az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Az idei első félévben is töretlenül bővült a globális hotelipar
Az előző év kiugró eredményeihez képest is képes volt tovább…
Tovább olvasom >