Rövid és hosszú távon is csökkent a kiskereskedelmi boltok száma a magyar piacon
A magyar kiskereskedelmi boltok száma jelentős csökkenést mutat mind rövid, mind hosszú távon. Az élelmiszerboltokban, amelyek elsősorban élelmiszereket értékesítenek, több mint 4 százalékos csökkenés történt 2021 és 2022 között, vagyis 48 ezer bolt tűnt el Magyarországon.
Hasonló mértékű visszaesés tapasztalható a nem élelmiszereket, például elektronikai eszközöket, bútort, használt cikkeket, cipőt és ruhát kínáló üzletek esetében is – írja az mfor.hu friss cikkében.
Az elmúlt tizenöt évben közel tízezerrel csökkent a boltok száma, ami a magyar piac koncentrációját mutatja. Az élelmiszerboltoknál 24 százalékos, míg a nem élelmiszerboltoknál 33 százalékos visszaesés látható.
Ezen időszak alatt a benzinkutak és gépjárműalkatrész-üzletek száma is 16 százalékkal csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >