Rövid és hosszú távon is csökkent a kiskereskedelmi boltok száma a magyar piacon
A magyar kiskereskedelmi boltok száma jelentős csökkenést mutat mind rövid, mind hosszú távon. Az élelmiszerboltokban, amelyek elsősorban élelmiszereket értékesítenek, több mint 4 százalékos csökkenés történt 2021 és 2022 között, vagyis 48 ezer bolt tűnt el Magyarországon.
Hasonló mértékű visszaesés tapasztalható a nem élelmiszereket, például elektronikai eszközöket, bútort, használt cikkeket, cipőt és ruhát kínáló üzletek esetében is – írja az mfor.hu friss cikkében.
Az elmúlt tizenöt évben közel tízezerrel csökkent a boltok száma, ami a magyar piac koncentrációját mutatja. Az élelmiszerboltoknál 24 százalékos, míg a nem élelmiszerboltoknál 33 százalékos visszaesés látható.
Ezen időszak alatt a benzinkutak és gépjárműalkatrész-üzletek száma is 16 százalékkal csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >A hazai kiskereskedelem egyik fő motorja a gyógyszerkereskedelem
A gyógyszeripar nagyon fontos iparág a magyar gazdaságban – hangsúlyozta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >