Rövid és hosszú távon is csökkent a kiskereskedelmi boltok száma a magyar piacon
A magyar kiskereskedelmi boltok száma jelentős csökkenést mutat mind rövid, mind hosszú távon. Az élelmiszerboltokban, amelyek elsősorban élelmiszereket értékesítenek, több mint 4 százalékos csökkenés történt 2021 és 2022 között, vagyis 48 ezer bolt tűnt el Magyarországon.
Hasonló mértékű visszaesés tapasztalható a nem élelmiszereket, például elektronikai eszközöket, bútort, használt cikkeket, cipőt és ruhát kínáló üzletek esetében is – írja az mfor.hu friss cikkében.
Az elmúlt tizenöt évben közel tízezerrel csökkent a boltok száma, ami a magyar piac koncentrációját mutatja. Az élelmiszerboltoknál 24 százalékos, míg a nem élelmiszerboltoknál 33 százalékos visszaesés látható.
Ezen időszak alatt a benzinkutak és gépjárműalkatrész-üzletek száma is 16 százalékkal csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >Egyre csökken Magyarországon a kisboltok száma
Az elmúlt évek tendenciája nem hagy kétséget: a magyar kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >