Rossz nyár a sörre
Június és augusztus között 10 százalékkal volt alacsonyabb a belföldi sörfogyasztás, mint a tavaly nyári bázisidőszakban – tájékoztatta a médiát Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója a piac öt legnagyobb hazai szereplőjének összesített adatai alapján.
Az eladások csökkenése a termékkategória minden szegmensében jelentkezett. Ebben az időszakban az export 3,5 százalékkal, az import pedig 4 százalékkal csökkent. A hordós kiszerelések forgalma 27 százalékkal maradt el 2019 azonos időszakáétól, ami igencsak rosszul érintette a söripart, hiszen az előállított sör 30 százalékát a kocsmákat, kisvendéglőket és szállodákat tömörítő horeca-szegmens veszi fel. A horeca-csatornák alulteljesítésében az is közrejátszhatott, hogy a belföldi turizmus érezhetően felfutott ugyan, ám a számottevő fizetőképes keresletet képviselő külföldi vendégek szinte teljes mértékben elmaradtak.
A vezető hazai sörgyártók ebben a nehéz időszakban is sorra jönnek ki a termékinnovációikkal, a kiskereskedelmi sörértékesítés június és augusztus között megélénkült.//
Kapcsolódó cikkeink
Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >A HoReCa-piac kihívásai nem múlnak, csak változnak – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >Mérsékelt optimizmussal
Az ágazat legnagyobb értékesítési csapatát foglalkoztató METRO-áruházlánc munkatársai évi 180…
Tovább olvasom >További cikkeink
2024 az új rekordéve a hazai turizmusnak
A kiemelkedő 2023. évi eredményt is csaknem 11%-kal megfejelve minden…
Tovább olvasom >Újabb rekordévet zártak a magyar turisták Horvátországban
A harmadik éve tartó emelkedő ütemnek megfelelően 2024-ben újabb rekordévet…
Tovább olvasom >A Samsung AI Hybrid Cooling technológiával rendelkező hűtőszekrényeket mutat be a CES 2025 kiállításon
A Samsung a CES® 2025 kiállításon mutatja be legújabb, AI…
Tovább olvasom >