Rossz nyár a sörre
Június és augusztus között 10 százalékkal volt alacsonyabb a belföldi sörfogyasztás, mint a tavaly nyári bázisidőszakban – tájékoztatta a médiát Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója a piac öt legnagyobb hazai szereplőjének összesített adatai alapján.
Az eladások csökkenése a termékkategória minden szegmensében jelentkezett. Ebben az időszakban az export 3,5 százalékkal, az import pedig 4 százalékkal csökkent. A hordós kiszerelések forgalma 27 százalékkal maradt el 2019 azonos időszakáétól, ami igencsak rosszul érintette a söripart, hiszen az előállított sör 30 százalékát a kocsmákat, kisvendéglőket és szállodákat tömörítő horeca-szegmens veszi fel. A horeca-csatornák alulteljesítésében az is közrejátszhatott, hogy a belföldi turizmus érezhetően felfutott ugyan, ám a számottevő fizetőképes keresletet képviselő külföldi vendégek szinte teljes mértékben elmaradtak.
A vezető hazai sörgyártók ebben a nehéz időszakban is sorra jönnek ki a termékinnovációikkal, a kiskereskedelmi sörértékesítés június és augusztus között megélénkült.//
Kapcsolódó cikkeink
Ahol a nagyok csapolnak
A Magyar Sörgyártók Szövetségének 2024-es jelentése szerint 2024-ben a hordós…
Tovább olvasom >Prémium ízek, mentes lendület
A sörpiac prémiumizációja tovább erősödik, a fogyasztók egyre inkább a…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legfrissebb száma!
Büszkeséggel mutatjuk be a Trade magazin legújabb, 2025/4. számát, amelynek…
Tovább olvasom >További cikkeink
MTÜ: csaknem 800 ezren vettek részt a Szent István napi ünnepségeken Budapesten
A mobilcella adatok alapján több mint 798 ezer mobiltelefonnal érkező…
Tovább olvasom >Online tanfolyam segíti a helyi turizmus fejlesztését
Elindult a Falusi Turizmus Fellendítését Célzó Oktatási Pályázat, amely gyakorlati…
Tovább olvasom >2040-re több mint 2,4 milliárd turista járja majd a világot
Az elmúlt évtizedekben a turizmus példátlan növekedést mutatott: 1975 és…
Tovább olvasom >