Rossz nyár a sörre
Június és augusztus között 10 százalékkal volt alacsonyabb a belföldi sörfogyasztás, mint a tavaly nyári bázisidőszakban – tájékoztatta a médiát Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója a piac öt legnagyobb hazai szereplőjének összesített adatai alapján.
Az eladások csökkenése a termékkategória minden szegmensében jelentkezett. Ebben az időszakban az export 3,5 százalékkal, az import pedig 4 százalékkal csökkent. A hordós kiszerelések forgalma 27 százalékkal maradt el 2019 azonos időszakáétól, ami igencsak rosszul érintette a söripart, hiszen az előállított sör 30 százalékát a kocsmákat, kisvendéglőket és szállodákat tömörítő horeca-szegmens veszi fel. A horeca-csatornák alulteljesítésében az is közrejátszhatott, hogy a belföldi turizmus érezhetően felfutott ugyan, ám a számottevő fizetőképes keresletet képviselő külföldi vendégek szinte teljes mértékben elmaradtak.
A vezető hazai sörgyártók ebben a nehéz időszakban is sorra jönnek ki a termékinnovációikkal, a kiskereskedelmi sörértékesítés június és augusztus között megélénkült.//
Kapcsolódó cikkeink
Prémium ízek, mentes lendület
A sörpiac prémiumizációja tovább erősödik, a fogyasztók egyre inkább a…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
Örömmel tudatjuk, hogy megjelent a Trade magazin legújabb, 2025/2-3-as száma.…
Tovább olvasom >Sörszövetség: tavaly újra nőtt a magyarországi sörfogyasztás
A Covid-járvány időszakát idéző, 2023. évi 10 százalékos forgalomcsökkenés után…
Tovább olvasom >További cikkeink
A turizmusra is kihat a járvány eszkalációja
Bár a ragadós száj- és körömfájás vírusa emberre nem veszélyes,…
Tovább olvasom >Patkány a levesben, rovar a tálban – több mint 1900 Sukiya éttermet zárnak be Japánban
Kellemetlen incidens rázta meg Japán egyik legismertebb gyorsétterem-láncát: a Sukiya,…
Tovább olvasom >Digitális kincsesbánya a műemlékek szerelmeseinek – elindult az e-orokseg.hu
Soha nem volt még ilyen látványos és közérthető módon elérhető…
Tovább olvasom >