Rossmann: Egyre jobban képbe kerülnek a magyar vásárlók
Az elmúlt évek gazdasági kihívásai újragondolásra késztették a kiskereskedelmi szereplőket. A saját márkás termékek és a hűségprogramok szerepe felértékelődött a vásárlók szemében, akik egyre tudatosabban döntenek. Többek között pontosan tudják, hogy egy akciós termék tényleg a legkedvezőbb áron kapható-e. A Rossmann idei évi célkitűzésének tekinti saját márkás termékpalettájának bővítését, jelenleg is több mint 500 új termék bevezetése van folyamatban.
A kiskereskedelemben, ezen belül a drogériaszegmensben is fordulatot hozott a múlt év, a vásárlói árérzékenység fokozódása miatt kulcsfontosságú szerepet játszanak a hűségprogramok és az ehhez kapcsolódó kedvezmények. Mindeközben a kosárérték is növekedett – közölte az eladásokból származó nettó árbevételét tavaly jelentősen növelő Rossmann.
Felértékelődtek a saját márkás termékek
A saját márkás termékeladások forgalma minden kategóriában kimagaslóan nőtt, még az olyan területeken is – például a háztartási szegmens – ahol alapvetően a nagyobb brandek határozták meg a forgalom gerincét. Az online vásárlás fajsúlya is folyamatosan nő, egy átlagos online kosárérték 2022-ben háromszorosa volt a boltinak a Rossmann esetében.
„A teljes tavalyi forgalom volumenét tekintve saját márkás termékek közül a személyes ápolási cikkek – mint például az Isana, For Your Beauty és a Prokudent – részesedése volt a legmagasabb. Második helyen állnak az állateledelek, a harmadikon pedig higiéniai termékek – köztük az Alouette, Facelle”
– mondta Németh Kornél a Rossmann ügyvezetője.
Hozzátette:
„A saját márkás termékpalettánk bővítése kulcsfontosságú az idei évben, jelenleg is több mint 500 új termék bevezetése van folyamatban”.
Képben vannak a vásárlók
Flórián László ügyvezető igazgató közölte továbbá, hogy a Rossmann+ VIP tagjainak száma tavaly 200 ezer fővel nőtt, így ma már 2 millió ember tartozik a hűségprogramba.
“Azt látjuk, hogy egyre tudatosabbak a vásárlók, azaz egyre nagyobb részük pontosan képben van azzal, hogy egy akcióban valóban a legkedvezőbb áron kínálják-e az adott terméket. Vásárlásaikat és megtakarításaikat már több százezren követik nyomon a Rossmann webshopban és a nemrégiben megújult mobilappon is, a közösségi média csoportokban pedig egymásnak adják a tippeket a vásárlók arról, hogy éppen melyik láncnál a legolcsóbb egy adott termék”
– tette hozzá.
Összességében elmondható, hogy a Rossmann idén a saját márkás termékekre, valamint a hűségprogramos megoldásokra fókuszál. Emellett kiemelt figyelmet fordít a vásárlási élmény erősítésére, a meglévő programjaik fejlesztésére és további új szolgáltatások bevezetésére. Az elsődleges cél, hogy a vásárlók részére egyre magasabb kedvezményeket biztosítsanak, hiszen a tartósan két számjegyű infláció miatt már nem a 20-25%-os akciók a valódi vevőmágnesek, az igazán jól működő hívószó a 30 és 40%-os kedvezmény.
Kapcsolódó cikkeink
Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >