Romlott kissé a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban májusban
Romlott ugyan májusban az előző havihoz képest a Conference Board gazdaságkutató intézet amerikai fogyasztói hangulatindexe, de jóval kevésbé, mint amennyire a várakozások alapján arra számítani lehetett.
A Conference Board fogyasztói bizalmi indexe (Consumer Confidence Index) májusban 102,3 pontra csökkent az áprilisi, felfelé módosított 103,7 pontról, de lényegesen jobbnak bizonyult a várt 99,0 pontnál.
Az aktuális helyzet megítélésének mutatószáma, amely a fogyasztóknak a jelenlegi üzleti és munkaerő-piaci feltételekről adott értékelésén alapul, 148,6 pontra csökkent az előző havi 151,8 pontról.
A kilátások megítélésének indexe – amely a fogyasztók jövedelmi, üzleti és munkaerő-piaci feltételekre vonatkozó rövid távú kilátásain alapul – 71,7 pontról 71,5 pontra mérséklődött. A várakozások indexe 2022 februárja óta december kivételével minden hónapban 80 alatt maradt, ami a következő évre vonatkozó recessziós várakozásokkal hozható összefüggésbe.
„A fogyasztói bizalom májusban csökkent, mivel a fogyasztók véleménye a jelenlegi helyzetről némileg kedvezőtlenebbé vált, miközben várakozásaik továbbra is borúsak”
– kommentálta az aktuális jelentést Ataman Ozyildirim, a Conference Board gazdasági igazgatója.
A legnagyobb mértékben az aktuális foglalkoztatási kondíciók megítélése romlott: a „bőséges” munkahelyekről beszámoló fogyasztók aránya 4 százalékponttal csökkent az áprilisi 47,5 százalékról 43,5 százalékra májusban.
Romlott a fogyasztók megítélése a jövőbeli üzleti környezetet illetően is, ami a várakozási indexet is rontotta. A következő hat hónap munkahelyeire és jövedelmeire vonatkozó várakozások azonban viszonylag stabilak.
A gazdasági igazgató elmondása szerint a fogyasztók inflációs várakozásai továbbra is magasak, de stabilak, nem jeleznek további növekedést. A fogyasztók májusban átlagosan 6,1 százalékos inflációt vártak a következő 12 hónapban – lényegében változatlanul az áprilisi 6,2 százalékhoz képest, ami a tavalyi 7,9 százalékos csúcshoz képest már jelentős csökkenés. Mindazonáltal az inflációt tekintik az amerikai gazdaságról alkotott véleményüket legerősebben befolyásoló tényezőnek.
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben több mint kétéves csúcsra javult a fogyasztói hangulat áprilisban
Az euróövezetben a vártnál némileg kisebb mértékben, azonban így is…
Tovább olvasom >A várt javulás helyett romlott a fogyasztói hangulat Németországban
A várt javulás helyett csaknem egyéves mélypontra esett vissza a…
Tovább olvasom >Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Továbbra is Magyarország vezető márkái között a SPAR
Rangos szakmai elismeréseket kapott a SPAR Magyarország. A SPAR, az…
Tovább olvasom >A fenntartható életmódról játékosan: Új feladatokkal bővült a népszerű oktatóprogram, rekordszámú megoldás érkezett
Új, játékos feladattokkal egészítették ki a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért…
Tovább olvasom >Baromfi Világnap: május 10-e a baromfis szakma ünnepe
Magyar kezdeményezésre május 10-én ünnepli a baromfis szakma a Baromfi…
Tovább olvasom >