Romlott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban januárban, miután az amerikai háztartások kedvezőtlenebbül ítélik meg a jelenlegi gazdasági helyzetet – ez derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből, amelynek előzetes eredményét pénteken tették közzé.
A fogyasztói hangulatindex 94,4 pontra esett vissza a decemberi 95,9 pontról, miközben elemzők 97,0 pontra számítottak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 84,3 pontról 84,8 pontra nőtt, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató 113,8 pontról 109,2 pontra, 2016 novembere óta a legalacsonyabb szintre csökkent.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,8 százalékra nőtt az előző havi 2,7 százalékról, míg az öt-tíz éves inflációs várakozás 2,5 százalékra emelkedett a decemberi 2,4 százalékról.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A várt javulás helyett romlott a fogyasztói hangulat Németországban
A várt javulás helyett csaknem egyéves mélypontra esett vissza a…
Tovább olvasom >Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak…
Tovább olvasom >A kiskereskedelemben mínusz 7,8 pontra csökkent a hangulatindex mínusz 5,7 pontról az euróövezetben
Októberben a vártnál kevésbé, de így is egy éve a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >