Romlott a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban márciusban
A vártnál nagyobb mértékben romlott a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban márciusban a magas inflációval kapcsolatos aggodalmak miatt.
A Michigan egyetem szokásos havi felmérésének pénteken ismertetett nem végleges adatai szerint a februári 62,8 pontról márciusban 59,7 pontra süllyedt a fogyasztói hangulatindex. Az elemzői várakozások átlagában kevésbé romló mutató, 61,4 pont szerepelt márciusra.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 59,4 pontról 54,4 pontra esett, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke pedig 68,2 pontról 67,8 pontra mérséklődött.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 5,4 százalékra ugrott a februári 4,9 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 3 százalék maradt.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében.
A Michigan egyetem márciusra vonatkozó végleges adatait március 25-én ismertetik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >MRSZ Médiatorta: elvitte a magas infláció a magyar reklámpiac növekedését
Közzétették a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2023-as média- és kommunikációs piac…
Tovább olvasom >A GKI a vásárolt fogyasztás 3,5%-os visszaesésére számít 2024-ben
A GKI december végi közleményében lényegét tekintve megerősítette 2023–24-re vonatkozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >