Romlott a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban márciusban
A vártnál nagyobb mértékben romlott a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban márciusban a magas inflációval kapcsolatos aggodalmak miatt.
A Michigan egyetem szokásos havi felmérésének pénteken ismertetett nem végleges adatai szerint a februári 62,8 pontról márciusban 59,7 pontra süllyedt a fogyasztói hangulatindex. Az elemzői várakozások átlagában kevésbé romló mutató, 61,4 pont szerepelt márciusra.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 59,4 pontról 54,4 pontra esett, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke pedig 68,2 pontról 67,8 pontra mérséklődött.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 5,4 százalékra ugrott a februári 4,9 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 3 százalék maradt.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében.
A Michigan egyetem márciusra vonatkozó végleges adatait március 25-én ismertetik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >