Romlott a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban márciusban
A vártnál nagyobb mértékben romlott a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban márciusban a magas inflációval kapcsolatos aggodalmak miatt.

Az inflációs aggodalmak rontották el az amerikai fogyasztók hangulatát
A Michigan egyetem szokásos havi felmérésének pénteken ismertetett nem végleges adatai szerint a februári 62,8 pontról márciusban 59,7 pontra süllyedt a fogyasztói hangulatindex. Az elemzői várakozások átlagában kevésbé romló mutató, 61,4 pont szerepelt márciusra.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 59,4 pontról 54,4 pontra esett, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke pedig 68,2 pontról 67,8 pontra mérséklődött.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 5,4 százalékra ugrott a februári 4,9 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 3 százalék maradt.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében.
A Michigan egyetem márciusra vonatkozó végleges adatait március 25-én ismertetik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >