Romlott a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban márciusban
A vártnál nagyobb mértékben romlott a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban márciusban a magas inflációval kapcsolatos aggodalmak miatt.

Az inflációs aggodalmak rontották el az amerikai fogyasztók hangulatát
A Michigan egyetem szokásos havi felmérésének pénteken ismertetett nem végleges adatai szerint a februári 62,8 pontról márciusban 59,7 pontra süllyedt a fogyasztói hangulatindex. Az elemzői várakozások átlagában kevésbé romló mutató, 61,4 pont szerepelt márciusra.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 59,4 pontról 54,4 pontra esett, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke pedig 68,2 pontról 67,8 pontra mérséklődött.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 5,4 százalékra ugrott a februári 4,9 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 3 százalék maradt.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében.
A Michigan egyetem márciusra vonatkozó végleges adatait március 25-én ismertetik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >Törökországban némileg lassult az élelmiszerinfláció áprilisban
Törökországban 2021 decembere óta legalacsonyabbra, 37,86 százalékra lassult az éves…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >