Romlott a fogyasztói hangulat az USA-ban
A pénteken megjelent adatok szerint az amerikaiakat aggasztja az élelmiszer és az üzemanyag drágulása, az infláció miatti aggodalomnál azonban erősebb a gazdaság fellendülésébe vetett bizalom, és javítják a hangulatot az adócsökkentések is – írta meg a Reuters alapján a profitline.hu.
A fogyasztói hangulatot kifejező mutató így január végére 74,2 pontra emelkedett a január közepén mért 72,7 pontról, és meghaladta az elemzői várakozások 73,2 pontos átlagát, de kissé elmaradt a decemberi, hónap végi 74,5 ponttól.
A Reuters/Michigan Egyetem közös felmérése alapján kalkulált fogyasztói hangulatindexet befektetők és gazdaságelemzők fontos mutatónak tartják, mert az amerikai gazdaság teljesítménye erősen függ a fogyasztói magatartástól, a hazai össztermék (GDP) nagyjából kétharmada a bő 300 milliós lakosság kiadásaiból áll össze.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >