Romlott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban januárban
Romlott a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban januárban a Michigan egyetem szokásos havi felmérésének tanúsága szerint.
A közölt adatok azt mutatják, hogy 79 pontra süllyedt a fogyasztói hangulatindex értéke a decemberi 80,7 pontról. Elemzők enyhébb visszaesésre, 79,2 pontos értékre számítottak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 74,6 pontról 74 pontra, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke pedig 90,0 pontról 86,7 pontra csökkent.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 3,0 százalékra nőtt az előző havi 2,5 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 2,5 százalékról 2,7 százalékra emelkedett.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A várt javulás helyett romlott a fogyasztói hangulat Németországban
A várt javulás helyett csaknem egyéves mélypontra esett vissza a…
Tovább olvasom >Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak…
Tovább olvasom >A kiskereskedelemben mínusz 7,8 pontra csökkent a hangulatindex mínusz 5,7 pontról az euróövezetben
Októberben a vártnál kevésbé, de így is egy éve a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >