Romló hangulat mellett is vásárolnak a németek
A fogyasztói légkör tovább romlik Németországban a GfK felmérése szerint, de a vásárlási kedv az árkedvezményeknek köszönhetően javul.
A fogyasztók hangulatát elsősorban a munkanélküliségtől való félelem rontja le, ezt a kereskedelemben bekövetkező változatos árcsökkentések kompenzálják.
Februárra a GfK a német fogyasztói hangulat 3,2 pontos indexét számította ki, ez 0,2 ponttal alacsonyabb, mint januárban. Ezzel a mutató egymás után a negyedik alkalommal csökken. "A (német) fogyasztók nyilvánvalóan azon a nézeten vannak, hogy a gazdasági élénkülés dinamikája gyengül" – véli a GfK. Eszerint a 2010-es év fogyasztói szempontból nehezebb lehet, mint 2009.
Elemzők szerint a német gazdaság az idei évben 1,5-2 százalékkal növekedhet, ez csak részben ellensúlyozhatja az előző évben elszenvedett mínuszt. A fogyasztók a felmérés szerint ennek megfelelően a keresetük szempontjából is stagnálásra számítanak, ennek ellenére javult a vásárlási hajlandóság. Az élelmiszerek mellett az elektronikai árucikkek és a bútorok is jelentős árkedvezményekkel kaphatóak – írja az N24 nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >