RetailZoom: Szárnyalnak a magyar láncok – Budapest vs. Vidék
Jelentős különbségek vannak a vásárlók átlagos költései között a Budapesti és Vidéki üzletek adatai alapján. Nézzük meg, hogyan is alakultak ezek a számok a Hazai Láncok üzleteiben.

Andreas Christou
A vásárlók átlagosan 600 Ft-tal költenek többet a budapesti boltokban, mint a hasonló méretű, vidéki boltokban. Továbbá, átlagosan 2 termékkel tesznek többet a kosarukba, minden alkalommal, amikor vásárolnak, illetve hajlandóak egy árucikkre is többet költeni, mint bárhol máshol az országban.
További érdekesség, hogy – a válságidőszak beköszönte után tapasztalt vásárlási lázat követően – az átlagos kosárérték is sokkal gyorsabban növekedett a budapesti vásárlások esetében, jelentős különbségeket okozva a különböző földrajzi lokációk között. Egyfelől hivatalos statisztika, hogy a fővárosban élő vásárlók átlagfizetései és így a vásárlásokra fordítható összeg is magasabb, ám a korábbi adatok azt is mutatják, hogy több különböző lánc között oszlik meg, mint a vidéki vásárlók esetében. Azonban a kosárértékek ekkora mértékű növekedése azt is jelezheti, hogy felértékelődött a boltok közelsége. A tömegközlekedés jelentős visszaszorulásával a vásárlók hajlamosak a fizikailag legközelebb lévő üzletekben vásárolni. A hazai láncok, a rendkívül magas boltszámmal és sűrű lefedettségükkel, ezért valós alternatívát kínálnak a vásárlóknak ebben a rendkívüli helyzetben.
A Hazai Láncok számára mindenesetre óriási lehetőség, hogy ezen újonnan megszerzett vásárlók hűségének növelésével további erősítsék piaci pozíciójukat.
Kapcsolódó cikkeink
Egy kutatás szerint érdemes Budapestre többször visszatérni
Kutatást készített a Danubius Hotels a budapesti szállodáikba látogató külföldi…
Tovább olvasom >Szelektív vásárlás
A mögöttünk hagyott években a vásárlók nagyon tudatosan módosítottak a…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Natura 2000 gyepterületen gazdálkodók számára nyújt támogatást az Agrárminisztérium
Nagyon várt támogatáshoz jutnak az érintettek, első körben több mint…
Tovább olvasom >Az árrésstop kiterjesztése jöhet a piperecikkekre is
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Facebook-oldalán közzétett videóban jelentette be,…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >