Rengeteg a kamu fagylalt
A fagylalt sokak számára az édes ízek, a krémes állag és a hűsítő frissesség szinonimája. Azonban az utóbbi időben számos olyan termék jelenik meg a piacon, melyek nem felelnek meg a valódi fagylalt minőségi kritériumainak. Fontos, hogy a vásárlók tisztában legyenek azokkal a jellemzőkkel, amelyek alapján igazán jó minőségű fagylaltot lehet felismerni, és hogy ne dőljenek be az ócska szlogeneknek vagy fantázianeveknek.
A Mihályi Patisserie szakértői által összegyűjtött alapvető tudnivalók alapján a valódi fagylalt nem habosított édes, színes, ízesített hideg víz, tej vagy joghurt por. Kiemelkedő jellemzője, hogy kellően hideg, mégis krémes, állaga dús. Az igazi fagylalt ízei határozottak, egyértelműek és karakteresek, és nincs utó vagy mellékíz. Az ízek először a nyelvcsúcson és a nyelv középső részén érezhetők, majd lassan terjednek szét a száj többi részén.
A minőségi fagylaltoknál jellemző az „umami” íz jelenléte, ami az édes, sós, savanyú és kesernyés íz mellett az átfogó íz teltséget is magában foglalja. Fontos, hogy a fagylalt nyelés után kellemesen visszaható íz maradjon a szájban, és az orron át kilégzéskor ne legyen sem sima, sem „kaparó” aromaszaglás.
A minőségi fagylaltok kóstolásakor nem tapasztalható viszkozitás vagy kenődő, túlzott zsírosság érzet a nyelven, és nem okoz teltség érzetet vagy puffadást a későbbi időszakban. Fontos, hogy a fagylalt elnevezései is tiszteletben tartsák az alapanyagot, és ne fantázianevekkel vagy csábító szlogennel csalogassanak.
Ezek az alapvető jellemzők segítenek abban, hogy a vásárlók felismerjék az igazi, magas minőségű fagylaltot a piacon, és ne dőljenek be az átverő marketingtrükköknek.
Kapcsolódó cikkeink
Melyik a top 10 balatoni fagyizó?
A Balatoni Turizmus Szövetség adatgyűjtése nyomán most nyilvánosságra került, melyik…
Tovább olvasom >Gombócok ideje
A hazai szakma láthatóan követi a fagylaltvilágtrendeket és nyitott az…
Tovább olvasom >Fagyiban mérve is nagy a különbség: a németek panaszkodnak, a magyaroknak meg alig jut
A németek közel kétharmada szerint túl drága lett a fagylalt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újabb leépítéseket és szerkezetváltást jelentett be a Kroger
Az amerikai Kroger élelmiszerlánc újabb költségcsökkentő intézkedéseket hajt végre: közel…
Tovább olvasom >Csatlakozott a Knuspr a svájci Markant hálózathoz
Az európai kizárólag online forgalmazó élelmiszer-kereskedők közül a németországi Knuspr…
Tovább olvasom >Kényelmi brunch – A nap videója
Ennél jobban már nem lehet kiszolgálni a vendéget… A videóért…
Tovább olvasom >