Rekordot döntött a bio minősítésű termékek értékesítése az USA-ban tavaly
A biotermékek piaca az USA-ban 2023-ban 69,7 Mrd dolláros rekordforgalmat realizált az Organic Trade Association (OTA) szerint. A kategória forgalma 3,4%-kal nőtt 2022-hez képest főként árképzési intézkedések hatására.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
Továbbra is a biotermények hozzák a legnagyobb forgalmat. A bio zöldségek-gyümölcsök értékesítése 2023-ban 2,6%-kal 20,5 Mrd dollárra nőtt, ami az USA teljes gyümölcs- és zöldségértékesítésének 15%-a. A legnépszerűbb termékek közé az avokádó, a bogyós gyümölcsök, az alma, a sárgarépa és a csomagolt saláták tartoznak.
A bioélelmiszerek forgalma 4,1%-kal 15,4 Mrd dollárra nőtt, amelyet a bolti pékáruk és friss kenyerek 3,1 Mrd dollárral, a reggeli szárazáru 1,8 milliárd dollárral, valamint a bébiételek és tápszerek 1,5 milliárd dollárral vezettek.
A harmadik legnagyobb biokategória az italoké, amelyek 3,9%-os növekedést és 9,4 milliárd dolláros forgalmat könyvelhettek el 2023-ban. A növekedés hajtómotorját a hidratáló és mentális fókuszt fokozó funkcionális italok jelentették, de az alkoholmentes italok és a mocktailok is jelentős növekedést értek el.
A mennyiségi értékesítés az OTA szerint 2023-ban 40%-kal nőtt, és sok biotermék ára lassabban emelkedett, mint a nem bio termékeké. //
Kapcsolódó cikkeink
Élelmiszermentés rászorulóknak
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület adománygyűjtő akciója során rekordmennyiségű, összesen 139…
Tovább olvasom >Megvalósuló tervek
Közel egy éve tölti be a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih)…
Tovább olvasom >Tovább drágítja a narancslevet a gyenge brazil termés
A világ legnagyobb narancslétermelőjének számító Brazília friss előrejelzése szerint mintegy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >A PepsiCo intelligens dobozokkal és AI technológiával fokozná a személyre szabást
A Cannes Lions alkalmával betekintést engedett a PepsiCo új, a…
Tovább olvasom >A környezet miatti aggodalom étrendjük megváltoztatására készteti a fogyasztókat
Az étkezési szokásaikat megváltoztató fogyasztók nagy része környezetvédelmi okokból tesz…
Tovább olvasom >