Rekordmértékben emelkedtek áprilisban a nagykereskedelmi árak Németországban
A nyilvántartások 1962-es kezdete óta a legnagyobb mértékben emelkedtek éves bázison áprilisban a nagykereskedelmi árak Németországban a szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis hétfői jelentése alapján.
A nagykereskedelmi árak áprilisban 23,8 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban.
Az előző havi, márciusi éves áremelkedés 22,6 százalék volt, ami szintén rekord volt. Februárban az éves növekedés 16,6 százalék volt.
Havi bázison a márciusi 6,9 százalékos rekord után áprilisban kevésbé, 2,1 százalékkal emelkedtek a német nagykereskedelmi árak.
Az ukrajnai háború hatása a nagykereskedelmi árakra áprilisban különösen a nyersanyagok és energiahordozók, de a különböző élelmiszerek árában is megmutatkozott.
Az előző év azonos hónapjához képest 2022 áprilisában a nagykereskedelmi árakra a legnagyobb hatással a kőolajtermékek 63,4 százalékos áremelkedése volt.
A gabonafélék, nyersdohány, vetőmagok és takarmányok nagykereskedelmi ára 56,3 százalékkal emelkedett éves bázison. Jelentősen, 55,7 százalékkal voltak magasabbak az ércek, fémek és félkész fémtermékek árai. A vegyi termékek ára 44,4 százalékkal, a tej, tejtermékek, tojás, étkezési olajok és zsírok nagykereskedelmi ára pedig 29,7 százalékkal emelkedett.
Havi bázison a legnagyobb mértékben, 23,9 százalékkal az élőállat-árak emelkedtek, a húsáru pedig 9,6 százalékkal.
Az olajtermékek nagykereskedelmi ára 3,6 százalékkal csökkent áprilisban havi bázison azt követően, hogy márciusban ez a termékkategória volt a felelős a rekordnagyságú havi áremelkedésért. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity Outlook 2025: Új utakon a részvények
Így 2025 felé közeledve kijelenthetjük, hogy a makro- és monetáris…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat…
Tovább olvasom >