Rekordmélyre csökkent a munkanélküliségi ráta az euróövezetben
Rekordmélyre csökkent a munkanélküliség az euróövezetben májusban, míg az Európai Unióban stagnált.
Az EU statisztikai hivatala, az Eurostat csütörtökön azt közölte, hogy az euróövezet 19 országában átlagosan 6,6 százalék volt a munkanélküliségi ráta májusban, alacsonyabb az áprilisi 6,7 százaléknál és a tavaly májusi 8,1 százaléknál.
Az EU-ban 6,1 százalékon stagnál májusban a munkanélküliség, ami szintén jócskán alacsonyabb a tavaly májusi 7,3 százaléknál.
Idén májusban 13 millió 66 ezer munkanélküli volt az EU 27 országában, ebből 11 millió 4 ezer az euróövezetben. Tavaly májushoz képest az EU-ban 2,515 millióval, az euróövezetben pedig 2,165 millióval csökkent a munkanélküliek száma.
Májusban a 25 év alattiak körében a munkanélküliek száma 2,467 millió volt az EU-ban, ebből 1,988 millió az euróövezetben. A fiatalok munkanélküliségi rátája az euróövezetben 13,1 százalék, az EU-ban pedig 13,3 százalék volt májusban, miután áprilisban egyaránt 13,8 százalékon állt.
Az uniós országok közül májusban a legalacsonyabb munkanélküliségi ráta Csehországban volt 2,5 százalékkal, amelyet Lengyelország követett 2,7 százalékkal. A legmagasabb ráta Spanyolországban volt 13,1 százalékkal.
Az Eurostat kimutatása szerint Magyarországon a munkanélküliségi ráta májusban 3,6 százalékra nőtt az áprilisi 3,4 százalékról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben több mint kétéves csúcsra javult a fogyasztói hangulat áprilisban
Az euróövezetben a vártnál némileg kisebb mértékben, azonban így is…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának éves növekedési üteme 2,6 százalékra lassult márciusban az eurozónában
Az előzetes becslésben közölttel összhangban lassult az éves infláció az…
Tovább olvasom >További cikkeink
1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >