Rekordmagas a kakaó világpiaci ára, drága lesz a Valentin-nap
A kakaó világpiaci ára 46 éve nem volt ilyen magas, és az édességek ára is emelkedni fog a gyenge termés és az emelkedő alapanyagárak miatt. A világ legnagyobb kakaótermelői, a nyugat-afrikai országok, harmadával kevesebb kakaóbabot szállítanak a szélsőséges időjárás következtében. Mohos Kristóf elemző szerint a tonnánkénti 5 ezer dolláros árszint fölötti jegyzésre már 46 éve nem volt példa.
A gyártók az elmúlt évhez képest több mint másfélszer annyit fizetnek a kakaóért és a cukorért, ami miatt akár 25 százalékos áremelkedés is várható az édességek terén. Az emelkedő alapanyagköltségek nyomán a gyártók kénytelenek lehetnek több lépésben emelni az árakat, amelyek érintik majd az édesipari termékeket, beleértve a csokoládékat és cukorkákat.
Az édességek árának emelkedése nem csak a gyártókat érinti, hanem közvetlen hatással van a fogyasztókra is. A magyarok 2023-ban valamivel többet költöttek csokoládéra és cukorkára, mint az előző évben, miközben a gyártók észlelik, hogy 10 százalékkal kevesebb édességet vásároltak a boltokban. Az édesipari termékek átlag feletti áremelkedése pedig hozzájárul az inflációhoz.
Az elemzők aggodalmuknak adnak hangot a kakaó hiánya miatt, és a kakaó és cukor drágulása együttesen további nyomást gyakorol a termékek áraira. A fogyasztóknak fel kell készülniük arra, hogy az édességek áraival kapcsolatos emelkedés jelentős lehet az év folyamán.
Kapcsolódó cikkeink
Kihívások és lehetőségek között egyensúlyoz a magyar édesipar
A 2024-es év nyertesei az eladott mennyiség alapján sorrendben a…
Tovább olvasom >Sorban állnak az angyalhaj csokis fagylaltért
Elsőként készített fagylaltot angyalhaj csokoládéból Magyarországon Jakabfi Dávid patissier, a…
Tovább olvasom >A húsvéti csokoládévásárlás rejtett buktatói: 3 figyelmeztető jel, amire érdemes odafigyelni
Húsvét közeledtével megtelnek a boltok polcai színes csokinyulakkal és tojásokkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >