Rekordalacsonyra csökkent a fogyasztói hangulat mérőszáma Németországban
Rekordalacsony fogyasztói hangulatindexet mért júliusra a GfK gazdaságkutató intézet Németországban; a mutató a júniusi mínusz 26,2 pontról mínusz 27,4 pontra csökkent, bár kissé kedvezőbbnek bizonyult a mínusz 27,7 pontos piaci előrejelzésnél.
A felmérés 1991-es kezdete óta Németország egész területén nem mértek alacsonyabb értéket.
A megélhetési költségek növekedése miatt valamennyi alindex a helyzet romló megítélését tükrözi: a gazdasági várakozások mínusz 11,7 pontra csökkentek az előző mínusz 9,3 pontról, a jövedelemmel kapcsolatos várakozások mínusz 33,5 pontra mínusz 23,7 pontról és a vásárlási, költekezési hajlandóság mutatószáma is mínusz 13,7 pontra esett mínusz 11,1 pontról.
„Az Ukrajnában zajló háború és a megszakadt ellátási láncok miatt különösen az energiahiány éleződése és élelmiszerárak robbanásszerű emelkedése következtében minden eddiginél borúsabban ítélik meg kilátásaikat a fogyasztók” – kommentálta a felmérés eredményét Rolf Bürkl, a GfK fogyasztói szakértője.
A fogyasztói hangulat tartós javulásához az ukrajnai háború befejezése mellett mindenekelőtt az a legfontosabb, hogy a magas inflációs ráták ismét csökkenjenek. Ebben elsősorban az Európai Központi Banknak lenne tennivalója a megfelelő monetáris politika alkalmazásával. Az intézkedéseket azonban alaposan mérlegelnie kell, hogy a túlságosan korlátozó monetáris politika ne taszítsa recesszióba az amúgy is nehéz helyzetben lévő német gazdaságot – fogalmaz a GfK tanulmánya. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a német Burger Kingben a növényi alapú menü a húsosnál
Németországban a Burger King 10 centtel csökkentette az összes növényi…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Többször használható zacskókat vezet be a Kaufland Németországban
A Kaufland újrahasználható tasakokat vezet be pékárurészlegén Németországban. Az egyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >Éder Tamás: már nem a sonka a húsvét sztárja
Az éves forgalom 30-40 százalékát teszi ki a húsvéti ünnepkör…
Tovább olvasom >4,7%-ra emelkedett a munkanélküliségi ráta
A 2023. december és 2024. február közötti három hónapban a…
Tovább olvasom >