Rekordalacsonyra csökkent a fogyasztói hangulat mérőszáma Németországban
Rekordalacsony fogyasztói hangulatindexet mért júliusra a GfK gazdaságkutató intézet Németországban; a mutató a júniusi mínusz 26,2 pontról mínusz 27,4 pontra csökkent, bár kissé kedvezőbbnek bizonyult a mínusz 27,7 pontos piaci előrejelzésnél.

Rekordalacsonyan áll a német fogyasztók hangulata
A felmérés 1991-es kezdete óta Németország egész területén nem mértek alacsonyabb értéket.
A megélhetési költségek növekedése miatt valamennyi alindex a helyzet romló megítélését tükrözi: a gazdasági várakozások mínusz 11,7 pontra csökkentek az előző mínusz 9,3 pontról, a jövedelemmel kapcsolatos várakozások mínusz 33,5 pontra mínusz 23,7 pontról és a vásárlási, költekezési hajlandóság mutatószáma is mínusz 13,7 pontra esett mínusz 11,1 pontról.
„Az Ukrajnában zajló háború és a megszakadt ellátási láncok miatt különösen az energiahiány éleződése és élelmiszerárak robbanásszerű emelkedése következtében minden eddiginél borúsabban ítélik meg kilátásaikat a fogyasztók” – kommentálta a felmérés eredményét Rolf Bürkl, a GfK fogyasztói szakértője.
A fogyasztói hangulat tartós javulásához az ukrajnai háború befejezése mellett mindenekelőtt az a legfontosabb, hogy a magas inflációs ráták ismét csökkenjenek. Ebben elsősorban az Európai Központi Banknak lenne tennivalója a megfelelő monetáris politika alkalmazásával. Az intézkedéseket azonban alaposan mérlegelnie kell, hogy a túlságosan korlátozó monetáris politika ne taszítsa recesszióba az amúgy is nehéz helyzetben lévő német gazdaságot – fogalmaz a GfK tanulmánya. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Árcsökkentéssel könnyíti a háztartások életét a Lidl és az Eroski
Jelentősen csökkentette árait a Lidl és az Eroski annak érdekében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >