Rekordalacsonyra csökkent a fogyasztói hangulat mérőszáma Németországban
Rekordalacsony fogyasztói hangulatindexet mért júliusra a GfK gazdaságkutató intézet Németországban; a mutató a júniusi mínusz 26,2 pontról mínusz 27,4 pontra csökkent, bár kissé kedvezőbbnek bizonyult a mínusz 27,7 pontos piaci előrejelzésnél.
A felmérés 1991-es kezdete óta Németország egész területén nem mértek alacsonyabb értéket.
A megélhetési költségek növekedése miatt valamennyi alindex a helyzet romló megítélését tükrözi: a gazdasági várakozások mínusz 11,7 pontra csökkentek az előző mínusz 9,3 pontról, a jövedelemmel kapcsolatos várakozások mínusz 33,5 pontra mínusz 23,7 pontról és a vásárlási, költekezési hajlandóság mutatószáma is mínusz 13,7 pontra esett mínusz 11,1 pontról.
„Az Ukrajnában zajló háború és a megszakadt ellátási láncok miatt különösen az energiahiány éleződése és élelmiszerárak robbanásszerű emelkedése következtében minden eddiginél borúsabban ítélik meg kilátásaikat a fogyasztók” – kommentálta a felmérés eredményét Rolf Bürkl, a GfK fogyasztói szakértője.
A fogyasztói hangulat tartós javulásához az ukrajnai háború befejezése mellett mindenekelőtt az a legfontosabb, hogy a magas inflációs ráták ismét csökkenjenek. Ebben elsősorban az Európai Központi Banknak lenne tennivalója a megfelelő monetáris politika alkalmazásával. Az intézkedéseket azonban alaposan mérlegelnie kell, hogy a túlságosan korlátozó monetáris politika ne taszítsa recesszióba az amúgy is nehéz helyzetben lévő német gazdaságot – fogalmaz a GfK tanulmánya. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >