Rekordalacsonyra csökkent a fogyasztói hangulat mérőszáma Németországban
Rekordalacsony fogyasztói hangulatindexet mért júliusra a GfK gazdaságkutató intézet Németországban; a mutató a júniusi mínusz 26,2 pontról mínusz 27,4 pontra csökkent, bár kissé kedvezőbbnek bizonyult a mínusz 27,7 pontos piaci előrejelzésnél.

Rekordalacsonyan áll a német fogyasztók hangulata
A felmérés 1991-es kezdete óta Németország egész területén nem mértek alacsonyabb értéket.
A megélhetési költségek növekedése miatt valamennyi alindex a helyzet romló megítélését tükrözi: a gazdasági várakozások mínusz 11,7 pontra csökkentek az előző mínusz 9,3 pontról, a jövedelemmel kapcsolatos várakozások mínusz 33,5 pontra mínusz 23,7 pontról és a vásárlási, költekezési hajlandóság mutatószáma is mínusz 13,7 pontra esett mínusz 11,1 pontról.
„Az Ukrajnában zajló háború és a megszakadt ellátási láncok miatt különösen az energiahiány éleződése és élelmiszerárak robbanásszerű emelkedése következtében minden eddiginél borúsabban ítélik meg kilátásaikat a fogyasztók” – kommentálta a felmérés eredményét Rolf Bürkl, a GfK fogyasztói szakértője.
A fogyasztói hangulat tartós javulásához az ukrajnai háború befejezése mellett mindenekelőtt az a legfontosabb, hogy a magas inflációs ráták ismét csökkenjenek. Ebben elsősorban az Európai Központi Banknak lenne tennivalója a megfelelő monetáris politika alkalmazásával. Az intézkedéseket azonban alaposan mérlegelnie kell, hogy a túlságosan korlátozó monetáris politika ne taszítsa recesszióba az amúgy is nehéz helyzetben lévő német gazdaságot – fogalmaz a GfK tanulmánya. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >Újrahasználható kozmetikai csomagolásokkal kísérletezik a Kneipp
A testápolási és wellness termékeket gyártó Kneipp 2025 júliusától kísérleti…
Tovább olvasom >Mintegy 500 termék árát csökkenti a Lidl Németországban
A Lidl bejelentette edditi történetének legnagyobb volumenű árcsökkentését: a diszkontlánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >A júliusban szigorodó EFO-szabályozás miatt a cégek még inkább nyitottak a diákfoglalkoztatásra
Közeleg a nyári szezon, a diákmunka-piac pedig már most élénk…
Tovább olvasom >AI-jal és drónokkal fejleszti szolgáltatásait a Just Eat Írországban
AI-asszisztenst vezet be és bővíti drónos házhoz szállítási szolgáltatását a…
Tovább olvasom >