Red Bull: idén ismét „egy mederbe ömlik össze költészet és rap zene…”
Most már egészen biztos: a Red Bull Pilvaker folytatódik! Többek között Saiid, Kiss Ádám és Kautzky Armand is megidézik maguk módján a márciusi ifjak üzenetét és eszményét. Idén ismét egy mederbe ömlik össze a költészet és a rap zene, újra kitör a szavak forradalma! Kiderül az is, hogy Saiid legszívesebben Jókai bőrébe bújna be egy pásztorórára erejéig.
A Red Bull Pilvaker ötlete 2012-ben született azzal a szándékkal, hogy a maga eszközeivel tisztelegjen a hősök előtt és közelebb hozza a mai szóforradalmárokat a ’48-as költőkhöz. A slam és a rap kultúrkör egyik legmeghatározóbb alakja, Saiid, az Akkezdet Phiai formáció oszlopos tagja számára az első Red Bull Pilvaker feledhetetlen esemény volt – a sablontól eltérő eszmeisége tette azzá. Nincs is annál jobb, mint szabadon szavalni, de ha tehetné, akkor Jókai Mór lenne a márciusi ifjak közül, aki a legenda szerint a 12 pont megírása után nem rohant egyből az esőbe Petőfiékkel forradalmat csinálni, inkább felugrott Szendrey Júliához.
Kiss Ádám, mint az egyik legismertebb stand-upos, kicsit kilóghat a csatasorból, ám ő is erősen kötődik a rap-slam vonulathoz, hiszen a Punnany Massif tiszteletbeli tagja, továbbá a „Személyiségkutató” nevű klipben is megmutatta forradalmi oldalát. „Március 15-e számomra a nemzeti szabadnapot jelenti, amikor nem kell menni sehova, Petőfire és barátaira emlékezünk. Wolfiera vagy Saiidra egy fiatal is felkapja a fejét, az ő tolmácsolásukban befogadhatóbbá válik az irodalom. A mai ifjak szinte soha nem találkoznak egy Petőfi verssel, nem jön szembe a közösségi oldalakon, az, hogy segítünk átírni az értéket a saját nyelvükre, az teljesen vállalható, sőt, példamutató” – mondta Kiss Ádám.
Kautzky Armand az egyik nagy visszatérő lesz az idei Red Bull Pilvaker színpadán, a vérbeli hip hop arcok gyűrűjében. Színművészként úgy gondolja, hogy eddig is méltó alkotások születtek az egykori költők örökérvényű verseiből.. „Saját gyerekeimen látom, hogy küzdenek az irodalmi művekkel.
– Egy Ennyire felgyorsult világban, ha ez a módja, hogy eljuttassuk a fiataloknak az irodalmat, akkor ezt kell csinálni – nyilatkozta Kautzky Armand.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >