Raskó György: Az ársapkás burgonya minősége olyan, amit sertéseknek szoktunk adni
Raskó György agrárvállalkozó, közgazdász szerint a kormány nem számolt azzal, hogy az árstopokkal közvetve a nagy élelmiszerláncoknak segít, de addig biztos fenntartják őket, amíg komoly hiány nem lép fel egy termékből – ahogy tették ezt az üzemanyaggal is. Valamint részletezte, hogy az árstopos termékek egy része nagyon alacsony minőségű.
A jelenlegi gazdasági helyzetben az árstopok fenntartása csak a független kiskereskedelmet hozza nehéz helyzetbe, míg a nagyobb láncokat kevésbé érinti, esetleg pont, hogy jól is járnak velük – erről beszélt Raskó György közgadász és agrárvállalkozó a Jazzy Business Class műsorában, ahogyan arra a 168 óra rámutatott.
A közgazdász véleménye szerint a kormány azért hosszabbítja folyamatosan az ársapkák időpontját, mert a lakosság számára összevetve előnyös. Mindaddig, amíg nem alakul ki hiány egy adott termékből – tete hozzá. Példaként az üzemanyagot idézte fel, hogy az abból kialakult gyors és látványos hiány már a kormánynak is kellemetlen volt, ezért lépett az árstop kivezetésével.
Az interjú során szóba kerültek az ársapkás termékek minősége is. Raskó szerint azon termékeknél, ahol beszélhetünk különböző minőségről, például a burgonyáról vagy sertéshúsról, ott az árstopos termékek sokkal alacsonyabb minőséget kezdtek el képviselni. Az árelőnye a minőség kárára ment – hangsúlyozta. Részletezte, hogy az importált burgonyák 10-15 százalékát általában kidobják, de az árstop miatt már ezt nem teszik mindenhol, így az igazán alacsony minőségű krumplik is eladásra kerülnek.
A teljes cikk itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Burgonyahelyzet Magyarországon: olcsóbb, de nem problémamentes
A burgonya, mint alapvető élelmiszer, minden évben reflektorfénybe kerül, különösen…
Tovább olvasom >Felélénkült a burgonya exportpiaca
A KSH adatai szerint a burgonya termőterülete és termésmennyisége csökkenő…
Tovább olvasom >Hatalmas az érdeklődés az élelmiszeripar megújítására
Elsöprő érdeklődéssel zárultak az élelmiszeripari üzemek komplex fejlesztésére kiírt pályázatok.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >