Randstad-CEO: Minden tizedik vállalat leépítést tervez, sokan létszámstopot hirdetnek
Nehéz a gazdasági helyzet, a vállalatok csupán 38 százaléka tervez létszámbővítést, míg 49 százalék nem tervez változást. A vállalatok 9 százaléka ugyanakkor létszámleépítés mellett döntött. A vendéglátó ágazatban, a szállodaiparban, illetve a kereskedelem és a szolgáltatói szektor egyes részterületein is elkezdődött a leépítési hullám – nyilatkozta a növekedés.hu-nak Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.

Baja Sándor
A világ legnagyobb HR szolgáltatója szerint januárra a cégek kis szóródással átlagosan 9 százalékos fizetésemelést terveznek Magyarországon. Hozzátette, ha nem emelkedik érdemben a minimálbér, akkor erősödni fog a munkaerőhiány, mivel sokan külföldön fognak munkát vállalni. Emiatt a legkisebb bérek legalább kétszámjegyű megemelésére van szükség.
Tapasztalatai alapján milyen mértékben gyengült a munkaerő iránti kereslet? Melyek a leginkább érintett ágazatok?
Az év elején megkérdeztünk körülbelül 400 különböző méretű és iparágú vállalatot a foglalkoztatási terveikről. A válaszadók 89 százaléka bővíteni szerette volna a létszámot, illetve senki sem akart leépíteni. Ez komoly kihívást jelentett figyelembe véve a demográfiai helyzetet. Az elmúlt évben ugyanis 36 ezerrel többen mentek nyugdíjba, mint amennyien beléptek a munkaerőpiacra.
Szeptemberben újra megkérdeztük a vállalatvezetőket. A nehezebb gazdasági környezetben már csupán 38 százalékuk tervez létszámbővítést, míg 49 százalék nem tervez változást. A vállalatok 9 százaléka ugyanakkor létszámleépítés mellett döntött.
A vendéglátó ágazatban, a szállodaiparban, illetve a kereskedelem és a szolgáltatói szektor egyes részterületein is elkezdődött a leépítési hullám. Sokan létszámstopot vezettek be. Ez azt is jelenti, ha elmegy valaki az adott vállalattól, akkor nem lehet a helyére senkit felvenni. Például egyes lízingcégek határozott létszámstopot vezettek be.
Az online kereskedelem sem éli mostanában a fénykorát a magasabb inflációs környezet következtében. Sokan inkább személyesen mennek vásárolni, hogy megtakarítsák a szállítási költséget.
Kapcsolódó cikkeink
Új magyar applikáció támogatja a munkavállalók mentális jóllétét
A munkahelyi mentális egészség kérdése egyre nagyobb kihívást jelent a…
Tovább olvasom >Akár két hét diákmunkával is meg lehet keresni egy fesztiválbérletet
Indul a visszaszámlálás az iskolákban: június 20-án minden táblára felkerül…
Tovább olvasom >Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >Auchan Placc újratöltve – friss kínálat és megfizethető árak az EFOTT-on!
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >