Raktárak virtuális pilléreken
A raktári technológiákat támogató információátviteli rendszerek jelentős változáson mentek keresztül. A fejlődés az utóbbi években történt szemléletváltásnak köszönhető, amely a minőségre és hatékonyságra való törekvést helyezi előtérbe. Mind az előállított terméknél, mind a szolgáltatásoknál a minél nagyobb gépesítés és automatizálás került előtérbe.
Az SSI Schäfernél azt tapasztalják, hogy az utóbbi években a logisztikai szolgáltatók tevékenységeiben élesedik a verseny. Egyre több ügyfélnél egyre több funkcionalitást szerveznek ki (3PL/3rd party logistics). A logisztikai szolgáltatók számára fokozottan fontos, hogy transzparens működésük folytán aktuális készletinformációkkal szolgáljanak az ügyfeleik részére. Minden pillanatban naprakész státuszokkal kell rendelkezniük az adott áruról, valamint kívülről is elérhetőnek kell lennie a rendszernek. Ezeket alapvetően a világszabványok tudják, amilyen a Schäfer SAP kompatibilis Wamas szoftvere is.
Molnár Gábor
szaktanácsadó
SSI Schafer
Ligeti Annamária
marketing manager
L-mobile Hungary
– A logisztikai szolgáltatást megrendelő termelő, gyártó, illetve forgalmazó cégeknek is friss, időszerű adatokkal kell rendelkezniük. Ezek az igények a nagy szoftverrendszereknek kedveznek. A másik nagyon fontos tényező a munkaerőhiány. Esszenciális, hogy az ügyfelek saját erőforrásaikkal maguk is paraméterezni tudják rendszereiket. Ezért van akkora szerepe az informatikának a logisztikában és az intralogisztikában is. Egy emelt szintű, felhasználóbarát informatikai alkalmazás a munkaerőhiányból fakadó, egyre mélyülő árkot hidalja át – tudjuk meg Molnár Gábortól, az SSI Schäfer vezető szaktanácsadójától.
Az L-mobile Hungary Kft. szakemberei arra hívják fel a figyelmet, hogy a raktározásban valójában a raktári kiszolgálás minőségének van központi szerepe. Ezt alapvetően két paraméter határozza meg: a kiszolgálás pontossága és gyorsasága.
– A korszerű raktári informatikai rendszerek alkalmazásának számos előnye van, és ezt napjainkban már a vállalatok is felismerik – tájékoztat Ligeti Annamária, az L-mobile Hungary Kft. marketing managere. Hozzáteszi: összetett és bonyolult adatrögzítő megoldások helyett létrehozunk egy egyszerűsített, átlátható felületekkel bíró rendszert. Így született meg az L-mobile. A kézműves kisipari vállalkozástól kezdve a világszintű konszernekig bármilyen vállalatnak megoldást tudunk nyújtani, ha mobilalkalmazásokról
van szó.
László Attila
üzletfejlesztési vezető
XAPT
Az informatikai fejlesztéseknek köszönhetően kapott megoldások sok esetben választ adhatnak azokra a kihívásokra, melyeket a versenyképesség fenntartása, a piac kiszámíthatatlansága vagy adott esetben a munkaerőhiány jelent.
– Sokkal okosabban, hatékonyabban kell hogy dolgozzanak a cégek, mint eddig. Éppen ezért fontos, hogy a logisztikai, szállítmányozási folyamatok mérhetők legyenek, a mérések eredményeiből szerzett információk pedig bárhonnan bármikor elérhetők legyenek a döntéshozók és a különböző szerepkörökben dolgozók számára – fejti ki véleményét László Attila, az XAPT Kft. üzletfejlesztési vezetője.
A változások más működésbeli hozzáállást igénylenek
Ligeti Annamária pozitív változásként értékeli, hogy 5 év után újra elérhetőek az informatikai pályázatok. A támogatásoknak köszönhetően javulhat a cégek beruházási kedve, ami élénkítheti a piacot.
– A világszinten tapasztalható gazdasági változások, a globális gazdasági átalakulás a hazai informatikai szektort sem kerülte el. A változás a korábbiaktól eltérő működésbeli hozzáállást kíván mind a kisebb cégektől, mind a nagyobb vállalatoktól. Kizárólag változást előrelátó, ipar 4.0 forradalmat követő, arra dinamikusan reagáló IT-vállalatoknak lesz lehetőségük a növekedésre – figyelmeztet az L-mobile Hungary Kft. marketing
managere.
László Attila kifejti, hogy a gyorsan változó környezet és az egyre erősebb szabályozók is hatnak a piacra. A szereplőknek reagálniuk kell az EKÁER tekintetében csakúgy, mint a kabotázsfuvarok minimálbéres problémáinak vonatkozásában.
– Mindenki látni szeretné, hogy a külső körülmények változása hogyan befolyásolja a bevételeit és a ráfordításait. Emiatt nagyon sok vállalatnál jelenik meg fejlesztési kérdésként az automatizáltság foka vagy hiánya, a különböző rendszerillesztések problémája, a kapacitások kezelése, az adatok naprakészen tartása, az adatok vizualizációjának szükségessége – jelzi az üzletfejlesztési vezető.
Az SSI Schäfer rendszereinek megalkotásakor a legszigorúbb biztonsági előírásokat és sztenderdeket tartja szem előtt. Azt vallják, hogy a rendszer funkcionalitása nem mehet a biztonság rovására.
– Tapasztalatunk, hogy a nagyvállalatok döntéshozói mélyen vizsgálják a használati körülményeket. Ennek része a terméket kiszolgáló állványrendszerek stabilitása, megfelelősége az Európai Unióban és Magyarországon érvényben lévő földrengésvédelmi szabványoknak, előírásoknak, esetleg „túlteljesítik-e” azokat. Pozitív tapasztalat, hogy egyre több cég tekinti ezt a beszerzéskor alapvető kötelezettségnek – emeli ki Molnár Gábor.
Egyre több az elvárás az ügyfelek részéről
A magyar közép- és kisvállalatok egyre magasabb elvárásokat támasztanak a piac szereplőivel szemben.
– A korábbi nagyvállalati igények megegyeznek a hazai kkv.-k igényeivel. Kiemelt figyelmet fordítunk erre az üzleti szegmensre, ezért nagy és fontos kihívás a számunkra, hogy a kkv.-k által is elérhetővé, megfizethetővé tegyük az SSI Schäfer portfóliójának minden egyes elemét – hangsúlyozza az SSI Schäfer vezető szaktanácsadója.
Az XAPT Kft.-nél úgy látják, újnak mondható a piacon, hogy megnőtt a bárhonnan, bármikor elérhető, szerepkörönként releváns információk iránti igény, valamint a különböző WIFI és mobil vonalkód eszközök kezelése, irányítása és online nyomon követése a csomag feladásától a fogyasztóig történő megérkezéséig.
Ipar 4.0, felhőalapú szolgáltatások, platformfüggetlen megoldások – az L-mobile Hungary Kft. tapasztalatai alapján ezek az igények jelennek meg egyre gyakrabban az ügyfelek részéről.
– Az alkalmazások bevezetésekor fontos cél az, hogy az informatikai rendszerben tárolt adatok valós időben, szinkronban legyenek a folyamatokkal, minden időpillanatban tükörképei legyenek a valóságnak, legyen szó terepi munkavégzésről, mozgó értékesítésről vagy raktári, gyártási lépések adminisztrációjáról – jegyzi meg a vállalat marketing managere.
Drágább a gépi, mint az emberi munkaerő
László Attila azt jósolja, hogy a következő 5-10 évben jelentős átalakulás várható az iparágban, amelynek hátterében a mindig és mindenhol elérhető információk, az ügyfelek által generált egyre növekvő adatigény és az ezekre választ adó hatékonyabb döntési folyamatok állnak. Hozzáteszi: a logisztikai szolgáltatók hagyományos üzleti modellje is változások előtt áll, az új modellek integrált, összekapcsolt és újító megoldásokat nyújtanak majd az ügyfelek számára.
Az L-mobile Hungary Kft. azt vallja, hogy a raktári logisztikai információátviteli tervezés célja az emberi és gépi munka összeegyeztetése, a költségek és a hatékonyság optimalizálása.
– Cél, hogy olyan eszközöket és módszereket dolgozzunk ki, amelyek egyrészt emberbarát, közvetlen kapcsolatot teremtenek a raktár mint irányított rendszer és az irányító informatikai rendszer között. Napjainkban az ügyfelek egyre több automatizált rendszert használnak, mert a gépek gyorsan és pontosan dolgoznak. Ezek a gépi rendszerek azonban jelenleg még sok esetben nagyságrendekkel drágábbak, mint az emberi munkaerő és általában a logisztikai feladatoknak csak egy része fedhető le velük – hangsúlyozza Ligeti Annamária.
Molnár Gábor szerint a raktárinformatikai szektor számára jelentős kihívást jelent a penetráció, azaz az elterjedés.
– Egyre több ügyfelet kell elérni, egyre elérhetőbb és testreszabottabb megoldásokkal, árazással. Így születnek kölcsönösen jó üzletek – mondja a vezető szaktanácsadó.
„Aki megáll a fejlesztésben, visszafelé halad”
Az SSI Schäfer komplett tanácsadással készül FMCG-ügyfelei számára.
– Összehasonlítjuk az intralogisztikai szintek ROI-ját, különböző intenzitású raktári alkalmazások melletti nyereségi faktorokat és megtérülési számításokat végzünk. Ez az arányszám azt mutatja meg, hogy a megszerzett pénzösszeg nagysága hogyan viszonyul az intralogisztikai megoldásokba, raktári informatikába befektetett pénzösszeg nagyságához – mondja Molnár Gábor.
A vállalat folyamatosan fejlődik a piac előtt haladva. Azt vallják, hogy aki megáll a fejlesztésben, fejlődésben, az visszafelé halad.
– Bátran állítjuk, hogy az SSI Schäfer az intralogisztika úttörője. Kompetencia-központjainkban kutatásokat végzünk több mint 600 informatikussal világszerte.
Mindezek eredményeként évről évre nő a nemzetközileg elismert, díjnyertes intralogisztikai megoldásaink, eszközeink száma – hangsúlyozza a vezető szaktanácsadó.
Ebben az évben figyelmük a teljesen új weboldaluk bevezetésére irányul. A hagyományos ATL/BTL-lehetőségeken túl az egyre inkább előtérbe kerülő online megjelenési, hirdetési formákat részesítik előnyben.
Bővülő megoldások a piac igényeihez igazodva
Az L-mobile Hungary Kft. L-mobile Warehouse terméke 25 különböző ERP-vel integrált mobileszközzel támogatott raktárirányítási megoldás, amely a teljes raktáron belüli vagy azon kívüli supply chain folyamat adminisztrációjában és irányításában segít.
– Az L-mobile Sales megoldásunk pedig a terítőjáratos értékesítést vagy éppen a sok kiszállással és gyakori ügyféllátogatással működő cégek számára nyújt komoly támogatást a modern és hatékony ügyfélmenedzsment területén – ismerteti Ligeti Annamária.
Az L-mobile a B2B mobil megoldások nemzetközileg is elismert fejlesztőjeként az alábbi területre kínál jelenleg megoldást: raktár, logisztika, gyártás, értékesítés, valamint szerviz.
– Újdonságaink között említhetjük a Trailer Yard Management megoldásunkat, mely a kamionok vagy bármilyen jármű telephelyen belüli mozgását követi nyomon beltéri helymeghatározással, és tervezi, irányítja valós időben a rakodók, rámpák foglaltságát – mondja a marketing manager.
Folyamatosan bővítik szolgáltatásaikat a piaci igényekhez igazodva. A németországi L-mobile anyacégüknél bizonyított új megoldásokat implementálják a hazai piacra is.
Kereskedelmi folyamatokon túlnyúló megoldások
Az XAPT Kft. az FMCG-cégek számára fejlesztett iparági megoldása olyan speciális modulokat is tartalmaz, amelyek kifejezetten az értékesítés, azon belül is az élelmiszer-, ital-, dohány- és vegyiáru-kereskedelem során felmerülő feladatokra nyújtanak megoldást.
– A rendszer PDA-s rendelésfelvitelt is lehetővé tesz, és külön képes kezelni az egyes árlistákat, például azokat, amelyek valamilyen akcióhoz kapcsolódnak. Segítségével csoportos árajánlatokat is adhatók és a csoportos számlázással sem lesz többé gondja – sőt, az általunk kínált megoldás több telephely munkáját is képes felügyelni, a vállalatok alegységei így összehangoltan működhetnek. A cégek megoldásainkkal nemcsak a kereskedelmi folyamatot tarthatják kézben, hisz a megoldás a vonalkódos raktárirányítási és az integrált szállítmányszervezési rendszereinkkel is együttműködik – tájékoztat László Attila.
Az XAPT Kft. által kínált Microsoft Dynamics vállalatirányítási megoldások már a Microsoft Azure felhőjéből is elérhetők.
– A kis és középvállalatok igényeire szabva léptünk piacra 2016 novemberében a SmartBiz 365 szolgáltatáscsomagunkkal, mely havidíjas konstrukcióban felhőből érhető el. Szintén a piaci trendek hatására tervezzük a CRM-megoldásunk iparág-specifikus újragondolását – egészíti ki az üzletfejlesztési vezető.
BK
Kapcsolódó cikkeink
Ellehetetlenülnek az energiahatékonysági beruházások és a klímavédelmi intézkedések
További módosítások szükségesek az Országgyűlés előtt levő energiahatékonysági törvényben a…
Tovább olvasom >Átadták a Tesco új 100 ezer négyzetméteres magyarországi logisztikai központját
November 27-én ünnepélyes keretek között adta át a CTP Magyarország…
Tovább olvasom >Újabb telt házas épület a HelloParks Fót megaparkban
Sikeresen zárta az elmúlt időszak bérbeadási tranzakcióit a HelloParks, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >