Rajtaütés-sztorik a GVH podcast legújabb epizódjában
Miért érdemes együttműködni, ha bekopogtat a GVH? Mi volt az, amin még a versenyhatóság szakemberei is meghökkentek? A válaszokért érdemes meghallgatni a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) podcast-sorozatának legfrissebb adását.
A nemzeti versenyhatóság év elején indult podcast-sorozatának legfrissebb epizódja az előzetes értesítés nélküli helyszíni kutatások, hétköznapi nevén a rajtaütések gyakorlatát mutatja be. A rajtaütés a titkos versenykorlátozások, vagyis a kartellek feltárásához szükséges versenyhatósági eszköztár egyik legfontosabb eleme, de a gyorsított ágazati vizsgálatok során is komoly szerepet kap – így jelenleg nagyban segíti az élelmiszer-inflációval szembeni versenyhivatali fellépést is.
A GVH-podcast legújabb részében kiderül, milyen célból üt rajta a versenyhatóság egy vállalkozáson, hogyan mérsékelheti a cégek önkéntes együttműködése a jogsértésük következményeit és mi történik, ha valaki hátráltatni próbálja a kutatást.
A beszélgetés során szóba kerülnek a rajtaütések – időnként mulatságos – tapasztalatai is olyan esetekről, amikor az érintett cégek a lehető legkreatívabb módokon próbálták meg eltüntetni a bizonyítékokat a versenyhatóság szakemberei elől; a határidőnapló egyes oldalainak kitépésétől a céges számítógépek hirtelen ötlettől vezérelt, azonnali leselejtezéséig.
Az érdeklődők a GVH honlapján, közösségi csatornáin és streaming-szolgáltatókon hallgathatják meg az adást, illetve a podcast-sorozat korábbi részeit:
Kapcsolódó cikkeink
A szervízdíj nem borravaló – itt a különbség a kettő között
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >GVH-elnök: „a nemzeti versenyhatóság kiemelt feladata a magyar fogyasztók érdekeinek védelme”
A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Államigazgatási Kollégium decemberi ülésén tartott előadást Rigó…
Tovább olvasom >Kánya Kata: mindenki felelős a saját életéért!
Kánya Kata nem kér a titulusokból, abban hisz, hogy mindenkit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >