Rajtaütés-sztorik a GVH podcast legújabb epizódjában
Miért érdemes együttműködni, ha bekopogtat a GVH? Mi volt az, amin még a versenyhatóság szakemberei is meghökkentek? A válaszokért érdemes meghallgatni a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) podcast-sorozatának legfrissebb adását.

A rajtaütésekről is szó esik
A nemzeti versenyhatóság év elején indult podcast-sorozatának legfrissebb epizódja az előzetes értesítés nélküli helyszíni kutatások, hétköznapi nevén a rajtaütések gyakorlatát mutatja be. A rajtaütés a titkos versenykorlátozások, vagyis a kartellek feltárásához szükséges versenyhatósági eszköztár egyik legfontosabb eleme, de a gyorsított ágazati vizsgálatok során is komoly szerepet kap – így jelenleg nagyban segíti az élelmiszer-inflációval szembeni versenyhivatali fellépést is.
A GVH-podcast legújabb részében kiderül, milyen célból üt rajta a versenyhatóság egy vállalkozáson, hogyan mérsékelheti a cégek önkéntes együttműködése a jogsértésük következményeit és mi történik, ha valaki hátráltatni próbálja a kutatást.
A beszélgetés során szóba kerülnek a rajtaütések – időnként mulatságos – tapasztalatai is olyan esetekről, amikor az érintett cégek a lehető legkreatívabb módokon próbálták meg eltüntetni a bizonyítékokat a versenyhatóság szakemberei elől; a határidőnapló egyes oldalainak kitépésétől a céges számítógépek hirtelen ötlettől vezérelt, azonnali leselejtezéséig.
Az érdeklődők a GVH honlapján, közösségi csatornáin és streaming-szolgáltatókon hallgathatják meg az adást, illetve a podcast-sorozat korábbi részeit:
Kapcsolódó cikkeink
Rubint Réka: Engem csak a pihenés fáraszt
Magyarország egyik legismertebb arca, aerobic edző, életmód tanácsadó, háromgyermekes anyuka.…
Tovább olvasom >A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a Balaton a legnépszerűbb úti cél pünkösdkor
A pünkösdi hosszú hétvége foglalásainak régiós összesítéséből kiderült, hogy a…
Tovább olvasom >Új piacot talált a hazai food truck scéna
Új piacot keres a hazai food truck scéna, ezért idén…
Tovább olvasom >