Rajtaütés-sztorik a GVH podcast legújabb epizódjában
Miért érdemes együttműködni, ha bekopogtat a GVH? Mi volt az, amin még a versenyhatóság szakemberei is meghökkentek? A válaszokért érdemes meghallgatni a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) podcast-sorozatának legfrissebb adását.

A rajtaütésekről is szó esik
A nemzeti versenyhatóság év elején indult podcast-sorozatának legfrissebb epizódja az előzetes értesítés nélküli helyszíni kutatások, hétköznapi nevén a rajtaütések gyakorlatát mutatja be. A rajtaütés a titkos versenykorlátozások, vagyis a kartellek feltárásához szükséges versenyhatósági eszköztár egyik legfontosabb eleme, de a gyorsított ágazati vizsgálatok során is komoly szerepet kap – így jelenleg nagyban segíti az élelmiszer-inflációval szembeni versenyhivatali fellépést is.
A GVH-podcast legújabb részében kiderül, milyen célból üt rajta a versenyhatóság egy vállalkozáson, hogyan mérsékelheti a cégek önkéntes együttműködése a jogsértésük következményeit és mi történik, ha valaki hátráltatni próbálja a kutatást.
A beszélgetés során szóba kerülnek a rajtaütések – időnként mulatságos – tapasztalatai is olyan esetekről, amikor az érintett cégek a lehető legkreatívabb módokon próbálták meg eltüntetni a bizonyítékokat a versenyhatóság szakemberei elől; a határidőnapló egyes oldalainak kitépésétől a céges számítógépek hirtelen ötlettől vezérelt, azonnali leselejtezéséig.
Az érdeklődők a GVH honlapján, közösségi csatornáin és streaming-szolgáltatókon hallgathatják meg az adást, illetve a podcast-sorozat korábbi részeit:
Kapcsolódó cikkeink
Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >Elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal 2024-es beszámolóját az Országgyűlés gazdasági bizottsága
Az Országgyűlés gazdasági bizottsága ellenszavazat nélkül elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal…
Tovább olvasom >GVH: átláthatóbban fog akciózni az Answear ruházati webáruház
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa az Answear ruházati webáruházat működtető…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >