Raben Ukraine – 10 éve a logisztikai piacon
A Raben Ukraine egy telephellyel és 5 munkatárssal kezdte meg üzleti tevékenységét 2003-ban, Kijevben. Telephelyei száma 2005-ben már 5-re bővült (Kyiv, Dnipropetrivs’k, Odesa, LvivandKharkiv), ahol összesen 30 munkatárs dolgozott.
A 2003-tól 2008-ig tartó időszakot a kiskereskedelmi hálózat aktív fejlesztése jellemezte, mely nagy hatást gyakorolt az ukrán logisztikai piacra. Alapvetően a nagy áruházláncok voltak azok, amelyek bizonyos rendszerezést és szabványosítást kezdeményeztek a logisztika területén, többek között az áruk raklapozását, csomagolását és címkézését, illetve a szállítási feltételek kidolgozását. A szigorú szabályok több vállalatot is arra kényszerítettek, hogy elgondolkodjanak az ellátási láncon belüli áramlás optimalizálásán.
A Raben Ukraine számára azonban ez a rendszerezés további fejlesztéseket eredményezett, melyek nemcsak a szolgáltatás minőségét, hanem a szállítási feltételeket is érintették. Ügyfeleink igényeinek megfelelően, 2009-ben a Raben Ukraine megnyitott egy 52 rakodórámpából álló professzionális x-dock raktárat, mely lehetővé teszi az Ügyfelek számára az áruk átrakodásának elvégzését, azok raktározása helyett. Ez volt az első professzionális x-dock az ukrán logisztikai piacon, mely egyben jelentős történelmi mérföldkőnek számít a vállalat fejlesztése szempontjából.
Manapság a Raben Ukraine megközelítőleg 700 munkatársat alkalmaz, a vállalat megkezdése óta a foglalkoztatás jelentős növekedése figyelhető meg (2004: 7; 2006: 292).
012 végére a Raben Ukraine forgalma elérte a 344 millió UAH-t, mely a 2005-ös évhez viszonyítva harminckétszeres növekedés, ez következésképpen 33,5 millió EUR (2012) az 1,8 millió EUR-hoz (2005) képest, mely majdnem 19-szer nagyobb.
2010-től kezdődően a közúti szállítmányozás ismét gyorsul, bizonyos mértékű növekedést mutat és egyre népszerűbb. A Raben Ukraine, mint az egyik piacvezető 3PL szolgáltató, törekszik a piaci irányzatok követésére, az új szállítójárművek beszerzését jelentő folyamatos fejlődésre, a raktárlétesítményeinek növelésére, a szolgáltatások portfóliójának fejlesztésére, valamint a munkatársak képzésére. 2013 júniusában 550 jármű állt a vállalat rendelkezésére (saját és alvállalkozók járművei egyaránt), mely 10%-os növekedést mutat évente. A Raben Ukraine raktárlétesítményeinek alapterülete 2006.-ban 10.000 m2 volt, mely 2013 augusztusára elérte a 60.000 m2-t (a régiókat is beleszámítva).
“A Raben Ukraine azon néhány vállalat közé tartozik, mely az ország bizonytalan gazdasági helyzete ellenére is folyamatosan beruházásokat hajt végre. 2011.-ben a Raben Ukraine befejezte az x-dock építését (2. szakasz), 2012-ben pedig megnyitotta telephelyein a vám-teherterminált. A beruházások összértéke elérte a 24.6 millió UAH-t (2,4 millió EUR). Fejlesztésünk következő szakasza az új 20.000 négyzetméteres raktár megépítése lesz, melyet veszélyes és hűtést nem igénylő árucikkek vegyes tárolására hozunk létre. Az említett projektet már jóváhagyták és el is indították, a nyitást pedig 2014 első negyedévére tervezzük. A projekt beruházásainak összértéke el fogja érni a 68 millió UAH-t (6,4 millió EUR).” – mondta Boris Khruslov, a Raben Ukraine igazgatója.
„A logisztikai ipar kialakulásakor léptünk be az ukrán piacra. A logisztika témájában tartott első tréningek és szemináriumok akkoriban kezdtek megjelenni, és még csak néhány 3PL szolgáltató volt jelen a piacon. De a piac nagy lehetőségeket rejtett magában. Egyértelműen kijelenthetjük, hogy Ügyfeleinknek köszönhetően a Raben Ukraine együtt fejlődött a piaccal. Örömünkre szolgál, hogy részesei lehettünk ennek a fejlődésnek. Ma már 8 telephelyünk van a főbb ukrán nagyvárosokban és 17 altelephelyünk, melyek logisztikai szolgáltatások teljes választékát kínálják. A korszerű x-dock, a fejlett elosztási hálózat, vám-teherterminálunk, professzionális raktárlétesítményeink és képzett munkatársaink igazi előnyt jelentenek Ügyfeleink számára a költségek optimalizálása és a személyre szabott megoldások tekintetében. A végfelhasználók pedig ezért cserében élvezhetik az időben, a kért mennyiségben és megfelelő minőségben, illetve minimális költségen történő kiszállítás előnyeit.” – összegezte Ewald Raben, a Raben Group elnöke és vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >