Minőségi pulykakészítményeké a jövő
A Magyar Élelmiszerkönyv idén augusztustól hatályba lépő új előírásai miatt jelentős átalakulások következnek a hazai hústermékpiacon. A gyártóknak növelni kell a hús-, máj- és fehérjetartalmat, vagy fantázianevekkel vihetik tovább korábbi termékeiket, mert a megfelelő összetétel híján nem hívhatják virslinek, párizsinak, májasnak az adott árut. A Magyarországon piacvezető pulykafeldolgozó szarvasi Gallicoop Zrt. arra használta az egyéves felkészülési időszakot, hogy átpozicionálja termékpalettáját, és – többek között – a nagy áruházláncokkal egyeztessen, hogy a vásárlók továbbra is megtalálják a kedvenc pulykavirslijüket és párizsijukat.
A magyarországi élelmiszerkészítés alfája és omegája a Magyar Élelmiszerkönyv. A Földművelésügyi Minisztérium tavaly nyáron alkotott és 2017. augusztus 1-jével életbe lépő rendelete jelentős változást hoz. Leginkább a hústartalmakat és elnevezéseket illetően. Számos – és részletesen szabályozott – változás egyebek mellett előírja, hogy a virsliknek és a párizsiknak legalább 51% hústartalommal kell rendelkezniük, ellenkező esetben nem nevezhetők annak. Beltartalmi változások tekintetében máj, májas, májkrém termékekre vonatkozóan részletes szabályozás készült, amely értelmében a minimális májtartalom 12 százalékról 25-re emelkedett. További elvárás, hogy sertés-, szarvasmarha-, pulykamájpástétom esetében a májtartalomnak el kell érnie a 35 százalékot, s legalább 50 százalékot kell kitegyen csirke és vízi szárnyas esetében. Mindez természetesen befolyásolja az árakat is, hiszen a több hús vagy máj magasabb bekerülési költséget, így drágább értékesítést eredményez.
Garai András, a Gallicoop Zrt. marketingvezetője elmondta:
„A Gallicoop törekvéseit segíti, hogy szigorodnak a húskészítmények definíciói, ez jelentős piaci előnnyel jár a szarvasi vállalat számára. Számos szegmensben egyedüliként tud megfelelő minőségű és mennyiségű pulykahúst biztosítani saját és egyéb gyártók húskészítményeihez, ezzel is erősítve a fogyasztók bizalmát.”
A marketingvezető hozzátette:
„A vörösáruk közül a párizsi és a virsli termékkörében a hústartalom és fehérje emelkedése miatt már hónapokkal ezelőtt elindultak a fejlesztések cégünknél. Az irány az, hogy a magasabb elvárásoknak is megfelelve bent maradjunk a piacon párizsi és virsli néven, illetve egy fantázianévvel ellátva a jelenlegi termékeinket szintén megtartsuk. Ezenkívül a felvágottakat, májas termékeinket is érinti a változás, az egyik termékkörnél szintén hústartalom és fehérjeemelkedés, a másik termékkörnél pedig a májtartalom növelése miatt kellett belenyúlnunk a receptúráinkba. A változások miatt már a nagyobb áruházláncok is megkeresték a cégünket, elsősorban a már belistázott termékek kapcsán, illetve az árak újrapozicionálása miatt”.
Mint mondja: „Közösen, mindkét fél érdekeire tekintettel formáljuk termékpalettánkat.”
A Gallicoop csomagolóanyagainak arculatát is frissíti az idei évtől. A munkálatok kivitelezése most is tart. A tervek szerint tehát a régi Gallicoop-kedvencek megnövelt hústartalommal és megváltozott külsővel várják a vevőket a polcokon, illetve egészen új termékekkel is találkozhatnak majd a vásárlók.
A cikk a Gallicoop támogatásával készült.
Kapcsolódó cikkeink
Kényelmi, de nem luxus!
Nem csak a nagy élelmiszeripari vállalkozások írják a finger foodok…
Tovább olvasom >Reggeliztess, mint egy király…
A hagyományos reggeli egyre nehezebben illeszthető a modern ember étkezési…
Tovább olvasom >Fel a csőrrel!
Bizonytalanság, kiszámíthatatlanság – ez jellemezte a piaci szereplők szerint 2022-t…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növényi alapú hab a tortán: RAMA Crema!
Kapucsínó, flat white, latte macchiato – selymesen krémes tejhab nélkül egytől…
Tovább olvasom >Megoldást nyújt egy magyar innováció a REPohár visszaváltási kihívásokra!
Nem túl régi a gyakorlat, hogy a fesztiválokon, szórakozóhelyeken, koncerteken…
Tovább olvasom >Pikok Pure saját márkás család a természetesség jegyében
A Lidl számára kiemelten fontos a vásárlói igények maximális kiszolgálása, melyet…
Tovább olvasom >