Minőségi pulykakészítményeké a jövő
A Magyar Élelmiszerkönyv idén augusztustól hatályba lépő új előírásai miatt jelentős átalakulások következnek a hazai hústermékpiacon. A gyártóknak növelni kell a hús-, máj- és fehérjetartalmat, vagy fantázianevekkel vihetik tovább korábbi termékeiket, mert a megfelelő összetétel híján nem hívhatják virslinek, párizsinak, májasnak az adott árut. A Magyarországon piacvezető pulykafeldolgozó szarvasi Gallicoop Zrt. arra használta az egyéves felkészülési időszakot, hogy átpozicionálja termékpalettáját, és – többek között – a nagy áruházláncokkal egyeztessen, hogy a vásárlók továbbra is megtalálják a kedvenc pulykavirslijüket és párizsijukat.
A magyarországi élelmiszerkészítés alfája és omegája a Magyar Élelmiszerkönyv. A Földművelésügyi Minisztérium tavaly nyáron alkotott és 2017. augusztus 1-jével életbe lépő rendelete jelentős változást hoz. Leginkább a hústartalmakat és elnevezéseket illetően. Számos – és részletesen szabályozott – változás egyebek mellett előírja, hogy a virsliknek és a párizsiknak legalább 51% hústartalommal kell rendelkezniük, ellenkező esetben nem nevezhetők annak. Beltartalmi változások tekintetében máj, májas, májkrém termékekre vonatkozóan részletes szabályozás készült, amely értelmében a minimális májtartalom 12 százalékról 25-re emelkedett. További elvárás, hogy sertés-, szarvasmarha-, pulykamájpástétom esetében a májtartalomnak el kell érnie a 35 százalékot, s legalább 50 százalékot kell kitegyen csirke és vízi szárnyas esetében. Mindez természetesen befolyásolja az árakat is, hiszen a több hús vagy máj magasabb bekerülési költséget, így drágább értékesítést eredményez.
Garai András, a Gallicoop Zrt. marketingvezetője elmondta:
„A Gallicoop törekvéseit segíti, hogy szigorodnak a húskészítmények definíciói, ez jelentős piaci előnnyel jár a szarvasi vállalat számára. Számos szegmensben egyedüliként tud megfelelő minőségű és mennyiségű pulykahúst biztosítani saját és egyéb gyártók húskészítményeihez, ezzel is erősítve a fogyasztók bizalmát.”
A marketingvezető hozzátette:
„A vörösáruk közül a párizsi és a virsli termékkörében a hústartalom és fehérje emelkedése miatt már hónapokkal ezelőtt elindultak a fejlesztések cégünknél. Az irány az, hogy a magasabb elvárásoknak is megfelelve bent maradjunk a piacon párizsi és virsli néven, illetve egy fantázianévvel ellátva a jelenlegi termékeinket szintén megtartsuk. Ezenkívül a felvágottakat, májas termékeinket is érinti a változás, az egyik termékkörnél szintén hústartalom és fehérjeemelkedés, a másik termékkörnél pedig a májtartalom növelése miatt kellett belenyúlnunk a receptúráinkba. A változások miatt már a nagyobb áruházláncok is megkeresték a cégünket, elsősorban a már belistázott termékek kapcsán, illetve az árak újrapozicionálása miatt”.
Mint mondja: „Közösen, mindkét fél érdekeire tekintettel formáljuk termékpalettánkat.”
A Gallicoop csomagolóanyagainak arculatát is frissíti az idei évtől. A munkálatok kivitelezése most is tart. A tervek szerint tehát a régi Gallicoop-kedvencek megnövelt hústartalommal és megváltozott külsővel várják a vevőket a polcokon, illetve egészen új termékekkel is találkozhatnak majd a vásárlók.
A cikk a Gallicoop támogatásával készült.
Kapcsolódó cikkeink
Most invesztálni kell a szalámimárkákba
Idén már nem nőtt a szalámik átlagára, és az eladások…
Tovább olvasom >Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Újra felizzana a grillpiac
A tavalyi visszaesés után óvatos optimizmussal tekintenek az idei grillszezon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >