Pulykaszövetség: 10 százalékkal nőhet a pulykahús forgalma az ünnepi időszakban
Mintegy 10 százalékkal bővül a pulykahús belföldi forgalma decemberben az év többi hónapjához viszonyítva a Magyar Pulykaszövetség szerint, és az exportban is hasonló mértékű növekedésre számít az év utolsó hónapjában a szakmai szervezet.
A magyar pulykaágazat helyzete másfél éve stabil, azt keresleti piac jellemzi. Az ágazat bevétele évente 90 milliárd forintra tehető – közölte a pulykaszövetség az MTI-vel.
Belföldön évente közel 100 ezer tonna pulykát termelnek, ennek több mint 40 százalékát exportálják, a kivitel 13 milliárd forint árbevételt eredményez. A feldolgozott hús 8 ezer tonna készítményt, 7,5 ezer tonna panírozott terméket jelent.
A pulykahús ára 5 százalékkal drágult idén tavalyhoz képest, október elsejétől az áruházláncoknál további áremelés figyelhető meg. Ezt januártól újabb áremelkedés követheti, amelyet a szövetség a közüzemi díjak, valamint a bérköltségek emelkedésével magyaráz.
Közölték azt is, hogy a belföldi pulykahús-fogyasztás mostanra 7,5 kilogrammról 4 kilóra, vagyis az európai átlaggal azonos szintre esett, miközben csirkéből kétszer annyi fogy, mint 15 éve.
2019 első fél évében 13 ezer tonna magyar pulyka kelt el külföldön és 14,3 ezer tonna belföldön, mindkét értékesítés 8-9 százalékot esett tavalyhoz képest.
Magyarországon a Gallicoop értékesíti a legtöbb pulykát, azt a Gallfood követi. A két cég a piac kétharmadát fedi le, ebből mintegy 40 százalékot a Gallicoop, 25-30 százalékot pedig a Gallfood képvisel.
A pulykahús iránti növekvő kereslet a karácsonyt megelőző egy-két hétre koncentrálódik, ebben az időszakban a Gallicoop Zrt. 10-15 százalékos forgalomnövekedést tapasztal elsősorban a pulykamell filé, a pulyka felsőcomb filé és a pulyka darált hús forgalmában – közölte a vállalat az MTI-vel.
A Gallicoop idén várhatóan 39 ezer tonna pulykát vág majd, ebből decemberben 3-3,5 ezer tonnát. Az exportált mennyiség meghaladja a 10 ezer tonnát – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magazin: Tudatos vásárlás, magas minőség
Ahogy a fogyasztók az egészséget leghatékonyabban támogató gyümölcsöket, zöldségeket részesítik…
Tovább olvasom >Járványok és növekvő inputárak sújtják a baromfiágazatot
A magyar baromfiágazat rendkívül széles termékpalettával rendelkezik, amellyel szemben egyre…
Tovább olvasom >Exportra is jut, bőven önellátó pulykahúsból Magyarország
A pulykahús-termelőket nemcsak a koronavírus-járvány miatt lecsökkent vendéglátóipari és szállodai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Továbbra is a Nestlé a világ legértékesebb élelmiszermárkája
A Brand Finance, a világ vezető márkaértékelési tanácsadó cége összeállította…
Tovább olvasom >Az írországi ALDI lemondott hűségprogramjairól a vásárlók érdekében
A Coyne Research az Aldi Ireland megbízásából készített új tanulmánya…
Tovább olvasom >Végre vége a járványnak! Magyarország fellélegezhet!
Az Állategészségügyi Világszervezet (WOAH) vonatkozó előírásai szerint Magyarország visszanyerte madárinfluenzától…
Tovább olvasom >