ProWein 2023: Az ágazat vezető szakvására sikerrel teljesítette a várakozásokat
A minden résztvevői csoportnál egyöntetűen kimagasló értékelésével és jelentős nemzetközi kisugárzásával a ProWein szakvásár 2023-ban is átütő sikert aratott. Szerte a világból érkeztek a borok és szeszes italok világában jártas szakemberek, akik három intenzív vásárnapot élvezhettek Düsseldorfban. Mindennek a középpontjában a világ különböző tájairól érkezett borok és szeszes italok széles és szerteágazó kínálata állt.
Az iparág vezető szakvására idén többek között a fenntarthatósággal, a borok alternatív csomagolásaival, valamint az alkoholmentes és az alacsony alkoholtartalmú italokkal foglalkozott. Erre épített Kylie Minogue popcsillag is, aki a ProWein keretében mutatta be új, alkoholmentes rozé pezsgőjét.
„A ProWein idén ismét bebizonyította, hogy a borászati- és a szeszesital-szakma vezető nemzetközi szakvására. Ehhez a termelők szenvedélye is nagyban hozzájárult. Ismét a lehető legjobban teljesítettünk, hogy ne csak jók, hanem jobbak legyünk”
– összegezte a sikeres vásárnapokat Erhard Wienkamp, a Messe Düsseldorf vásártársaság ügyvezetője.
Get the taste of Business
Mindenki magáénak érezte ezt a jelmondatot. Az idei ProWein szakvásáron felsorakozott minden és mindenki, akinek az ágazatban neve és hírneve van. A világon nincs még egy olyan szakvásár, amely ilyen átfogó kínálattal szolgálna. A mintegy 6.000 kiállító 86 százaléka Németországon kívülről, több mint 60 országból érkezett. A borok és szeszesitalok vezető világpiaci szereplői ugyanúgy felsorakoztak, mint az importőrök és az exportőrök, a kereskedelmi ügynökségek, a kiemelt színvonalú borászatok, illetve a termelő együttműködések és szövetkezetek. A legnagyobb kiállító nemzet a ProWein szakvásáron hagyományosan Olaszország, majd a rangsorban Francia- és Németország következik Spanyolország előtt. A ProWein kínálatában a tengerentúli országok borai és a szeszesitalok szekciói is lenyűgöző kínálattal sorakoztak fel.
Nemzetközi szakemberek egymás között
A kínálat kifejezetten nemzetközi jellege a ProWein leginkább kiemelkedő és egyedi ismérve. Az élelmiszer-kiskereskedelem, a szakkereskedők, a szálloda- és vendéglátóipar, valamint a catering nemzetközi beszerzői számára idén is vitathatatlanul a ProWein volt a legnagyobb jelentőségű szakmai seregszemle. A közösségi közlekedésben éppen a szakvásár napjain zajló sztrájkok ellenére a ProWein 49.000 szakmai látogatót vonzott a kereskedelem és a gasztronómia világából (a 2022-es 38.000 után). A kimagasló döntésképesség ismét rekordot döntött: a látogatók kétharmada részese volt a beszerzési döntéseknek. Emellett a kimagasló nemzetközi részvétel is megerősítést nyert: a látogatók 141 országból érkeztek (2022-ben 145 országból érkeztek látogatók). Az ázsiai térség ismét feltűnően erőteljesen képviseltette magát. Az érdeklődés középpontjában idén nem csupán a piacvezető termővidékek borai álltak: nagy kereslet övezte az alkoholmentes és az alacsony alkoholtartalmú italokat, valamint az alternatív csomagolásokat is. A látogatók fele érdeklődött az alkoholmentes és az alacsony alkoholtartalmú italok, egyharmada pedig az alternatív csomagolások iránt.
A kiállítók is kiemelkedően jónak értékelték idén a ProWein szakvásárt. Monika Reule, a DWI Német Borintézet ügyvezetője például így nyilatkozott:
„A német kiállítók pozitív mérleget vontak az idei ProWein szakvásárról. Nagyon elégedettek voltak mindenekelőtt a külföldi szakmai látogatók számával és színvonalával. A kihívást jelentő németországi piaci helyzet tükrében sok termelő számára egyre fontosabb a kivitel. Az idei ProWein keretében számos kiállító tudta erősíteni és kibővíteni nemzetközi kereskedelmi kapcsolatait.”
Paul Mollemann, a California Wines európai igazgatója így foglalta össze a ProWein-on szerzett tapasztalatait:
„A California Wines kiállítói standja számos látogató számára idén is kihagyhatatlan volt a szakvásáron. A mintegy 700 négyzetméternyi területünkön kiválóan ki tudtuk szolgálni a keresletet. »Explore Sustainable California« elnevezésű kiállításunkkal tökéletesen rátapintottunk a látogatói érdeklődés lényegére. A szakvásár kiemelt témája volt a borászat fenntarthatósága, borászaink pedig mind a közös kiállítás, mind a saját standjaink keretében bizonyíthatták a fenntarthatóság iránti szerepvállalásukat.”
Thomas Mempel, a Semper idem Underberg AG igazgatóságai tagja a fentieket az alábbival egészítette ki: „A ProWein 2023 kiemelt stratégiai jelentőséggel bír számunkra. Évről évre itt találkoznak a szeszesitalok legfontosabb hazai és nemzetközi importőrei és disztribútorai.”
Magyar kiállítók
Közel 60 kiállító képviselte hazánkat az idei düsseldorfi ProWein szakvásáron, köztük több évről-évre visszatérő és számos olyan borászat ill. pálinkafőzde is, akiknek ez volt az első ProWein-részvételük. A központi boros közösségi stand az Agrármarketing Centrum és a Magyar Bormarketing Ügynökség kooperációjaként valósult meg, több, mint 30 borászat részvételével, egész nap színvonalas masterclass-okkal, élőzenével. A nagy stand köré rendeződve önálló közösségi standon szerepelt a Villányi borvidék, több egyéni kiállító ill. kereskedőn keresztül további borászatok is. A szeszesital szekcióban pálinkás közösségi standon 3 főzde és a Pálinka Nemzeti Tanács mutatkozhatott be, de ebben a szekcióban is volt egyéni kiállító is.
ProWein és ProWein World: az erős csapat
A düsseldorfihoz hasonlóan átütő sikerűnek bizonyultak a ProWein World szakvásárok Ázsiában és Dél-Amerikában. 2023-ban összesen hat szakvásár szerepel Németországon kívül a programban: a Wine Gourmet Japan – Powered by ProWein (április 12-14.), a ProWine Singapore (április 25-28.), a ProWine Hong Kong (május 10-12.), a ProWine Sao Paolo (október 3-5.), a ProWine Shanghai (november 8-10.), valamint a ProWine Mumbai (november 24-25.).
A soron következő düsseldorfi ProWein szakvásárt 2024. március 10-12. között rendezik.
Kapcsolódó cikkeink
Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >A megújult ProWein mindenkit lázba hoz
„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >