Promóciónap díjakkal és szakmai előadásokkal
Átadták „Az év legsikeresebb promóciója” díjakat az online tartott szakmai napon. A Trade magazin szervezésében idén 12. alkalommal került megrendezésre a hagyományos fórum, szokatlan formában: online. Izgalmas szakmai előadások, nagyszerű pályázatok, értékes díjak, büszke nyertesek. Közel 100 fő vett részt az első promóciós e-rendezvényen.
Szerző: Kátai Ildikó
Az idei megmérettetésre egy új B2B kategória is megnyitásra került, így összesen 6 kategóriában 23 pályamunka érkezett az FMCG-piac szereplőitől. A 10 tagú szakmai zsűri értékelése, majd a Kantar Hoffmann piackutató által 4 fókuszcsoportban történt vizsgálatok eredménye után, április 30-án fény derült „Az év legsikeresebb promóciója” verseny helyezettjeire és különdíjasaira. Az eseményt hagyományosan idén is egész napos, de most online szakmai program kísérte. A díjazottak pedig idén először az esemény előtt megkapták okleveleiket és díjaikat, melyeket meg is mutathattak a képernyőkön keresztül a hallgatóságnak.
Fogyasztói percepciók, vásárlói preferenciák
Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője bevezetőjében elmondta, hogy a korábbi években folyamatosan egyre tudatosabbá váltak a vásárlók, ami a promóciós érzékenységükön is látható nyomokat hagyott. Noha a promóciók minden fajtáját jól ismerik, a tavalyi kutatási eredményeket megerősítve, továbbra is az egyszerű mechanizmusú, szórakoztató, játékos promóciókat kedvelik a legjobban, amelyben a legcsábítóbb az azonnali ajándékok száma és köre. Jó hír, hogy a promóciók kedvelői a karantén hónapokat átmeneti időnek tekintik, és örömmel térnek vissza kedvenc márkáik promócióihoz.
Turcsán Tünde, a GfK kereskedelmi vezetője kiemelte, hogy minden csatornában vannak egyedi kategóriák, amelyeket ott különösen akcióban keresnek a vásárlók, ugyanakkor a promóciós preferenciák korcsoportonként eltérést mutatnak. A vészhelyzetben tapasztaltak sokkal mélyebben és hosszabb távon ivódnak be a fogyasztók döntéseibe, ezért érdemes továbbra is láttatni a márkákat, a helyzetre szabottan.
Tolnai Gábor, a Kantar Hoffmann divízióigazgatója megerősítette, hogy a világjárványban is, bár más stílusban és tónusban, de folyamatos kommunikációt várnak el a fogyasztók. Az akciókat pedig támogatásként fogják fel a nehezedő gazdasági helyzetben. A pályamunkákat márkák említése nélkül, az általános tanulságok kiemelésével mutatta be a fókuszcsoportos kutatások alapján. (Bővebben lapunk 206–207. oldalán – a szerk.)
Tari Annamária pszichoanalitikus a promóciók hatásmechanizmusa és a generációkra jellemző megatrendek bemutatása mellett kitért a jelen helyzet sarokpontjaira, például a karantinik problémájára is. Az infokommunikáció előretörése, az on- és offline világ összemosódása és a nárcisztikus vonások erősödése olyan trendek, amelyek alapjában is jellemzik napjainkat, de a krízis fel is erősítette őket.
Justin Sára és Molnár Máté, a Trade magazin két marketingese februárban az eladáshelyi kommunikációs eszközök legnagyobb, háromévente megrendezésre kerülő düsseldorfi EuroShop 2020 kiállításra látogattak el, és az ott gyűjtött tapasztalatokról számoltak be sok-sok képpel, videóval. A fenntarthatóság, a LED-fények és vizuális, kreatív eszközök, a technikai újdonságok nyomdokain mutatták be a kiállított innovációkat és világtrendeket.
Amire Ms Trade Marketing 2019 büszke lehet
Esztergályos Beáta, az Intersnack trade marketing managere a Trade Marketing Klub februári „Szerelmem” konferenciáján vette át a megtisztelő Év Trade Marketingese címet. Prezentációjában a területen töltött 22 trade marketinges évre tekintett vissza. Az unileveres kezdetek és Csík Klára mentoráló vezetése meghatározóak voltak szemléletében, gyakorlati és szervezeti tapasztalataiban is. A Nielsennél, majd a Reckitt Benckisernél folytatta karrierjét, ahol a promóciótervező és -értékelő rendszer kialakítása is feladatai közé tartozott.
Tíz éve kezdett a Chiónál (hivatalos nevén Intersnack Magyarország Kft.-nél). A Chio piacvezető szerepének erősítéséért Beáta 2019-ben CEE Golden Award díjat kapott az Intersnack központi vezetésétől. Ebben az évben vezették be a Nutline márkacsaládot is, amelynek bolti megjelenését Beáta menedzselte.
Derűs, kitartó, lehetetlent nem ismerő hozzáállását a „Legvidámabb dolgozónak járó Oscar” díjjal is jutalmazták.
Helyezések és különdíjak
A szakmai előadások között kategóriánként kihirdetésre kerültek a dobogós helyezések. Az aranyérmesek és különdíjasok pedig be is mutatták a győztes pályamunkákat.
A nyertesek részletes, célokat, eszközöket, mechanizmusokat, eredményeket részletező prezentációjából ötleteket, inspirációt nyerhettek a résztvevők. Minden előadás után felmerültek kérdések, amelyek zöme a jelenre és a közeljövőre vonatkozott. A válaszokból kiderült, hogy a promóciókat a koronavírus-helyzetre hangolva, tovább folytatják a márkák és a kereskedők. A vásárlók azért is értékelik ezt, mert a normális, járvány előtti helyzetükre emlékezteti őket, ugyanakkor látják, hogy ők is fontosnak, számítanak. //
Kapcsolódó cikkeink
Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/10. száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 168 oldalon jelent meg. Alább, a levél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >