Promóciónap díjakkal és szakmai előadásokkal
Átadták „Az év legsikeresebb promóciója” díjakat az online tartott szakmai napon. A Trade magazin szervezésében idén 12. alkalommal került megrendezésre a hagyományos fórum, szokatlan formában: online. Izgalmas szakmai előadások, nagyszerű pályázatok, értékes díjak, büszke nyertesek. Közel 100 fő vett részt az első promóciós e-rendezvényen.
Szerző: Kátai Ildikó
Az idei megmérettetésre egy új B2B kategória is megnyitásra került, így összesen 6 kategóriában 23 pályamunka érkezett az FMCG-piac szereplőitől. A 10 tagú szakmai zsűri értékelése, majd a Kantar Hoffmann piackutató által 4 fókuszcsoportban történt vizsgálatok eredménye után, április 30-án fény derült „Az év legsikeresebb promóciója” verseny helyezettjeire és különdíjasaira. Az eseményt hagyományosan idén is egész napos, de most online szakmai program kísérte. A díjazottak pedig idén először az esemény előtt megkapták okleveleiket és díjaikat, melyeket meg is mutathattak a képernyőkön keresztül a hallgatóságnak.
Fogyasztói percepciók, vásárlói preferenciák
![Hermann Zsuzsanna-TradeMagazin](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/08/Hermann_Zsuzsa_portr_1.jpg)
Hermann
Zsuzsanna
ügyvezető-főszerkesztő
Trade magazin
Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője bevezetőjében elmondta, hogy a korábbi években folyamatosan egyre tudatosabbá váltak a vásárlók, ami a promóciós érzékenységükön is látható nyomokat hagyott. Noha a promóciók minden fajtáját jól ismerik, a tavalyi kutatási eredményeket megerősítve, továbbra is az egyszerű mechanizmusú, szórakoztató, játékos promóciókat kedvelik a legjobban, amelyben a legcsábítóbb az azonnali ajándékok száma és köre. Jó hír, hogy a promóciók kedvelői a karantén hónapokat átmeneti időnek tekintik, és örömmel térnek vissza kedvenc márkáik promócióihoz.
![Turcsán Tünde-GfK](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/08/Turcs_n_T_nde_GfK_2020.jpg)
Turcsán Tünde
kereskedelmi vezető
GfK
Turcsán Tünde, a GfK kereskedelmi vezetője kiemelte, hogy minden csatornában vannak egyedi kategóriák, amelyeket ott különösen akcióban keresnek a vásárlók, ugyanakkor a promóciós preferenciák korcsoportonként eltérést mutatnak. A vészhelyzetben tapasztaltak sokkal mélyebben és hosszabb távon ivódnak be a fogyasztók döntéseibe, ezért érdemes továbbra is láttatni a márkákat, a helyzetre szabottan.
![Tolnai Gábor-Kantar](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/08/IO_Az_ev_legsikeresebb_promocioja_KANTAR_Tolnai_G_bor.jpg)
Tolnai Gábor
Kantar Hoffmann
divízióigazgató
Tolnai Gábor, a Kantar Hoffmann divízióigazgatója megerősítette, hogy a világjárványban is, bár más stílusban és tónusban, de folyamatos kommunikációt várnak el a fogyasztók. Az akciókat pedig támogatásként fogják fel a nehezedő gazdasági helyzetben. A pályamunkákat márkák említése nélkül, az általános tanulságok kiemelésével mutatta be a fókuszcsoportos kutatások alapján. (Bővebben lapunk 206–207. oldalán – a szerk.)
![Tari Annamária](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/08/Tari_Annam_ria_pszichoanalitikus.jpg)
Tari Annamária
pszichoanalitikus
Tari Annamária pszichoanalitikus a promóciók hatásmechanizmusa és a generációkra jellemző megatrendek bemutatása mellett kitért a jelen helyzet sarokpontjaira, például a karantinik problémájára is. Az infokommunikáció előretörése, az on- és offline világ összemosódása és a nárcisztikus vonások erősödése olyan trendek, amelyek alapjában is jellemzik napjainkat, de a krízis fel is erősítette őket.
Justin Sára és Molnár Máté, a Trade magazin két marketingese februárban az eladáshelyi kommunikációs eszközök legnagyobb, háromévente megrendezésre kerülő düsseldorfi EuroShop 2020 kiállításra látogattak el, és az ott gyűjtött tapasztalatokról számoltak be sok-sok képpel, videóval. A fenntarthatóság, a LED-fények és vizuális, kreatív eszközök, a technikai újdonságok nyomdokain mutatták be a kiállított innovációkat és világtrendeket.
![Euroshop_Máté&Saci](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/08/IMG_2862.jpg)
Justin Sára és Molnár Máté, a Trade magazin
két marketingese az EuroShopon szerzett
benyomásairól beszélt
Amire Ms Trade Marketing 2019 büszke lehet
![Esztergályos Beáta](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/08/Esztergalyos_Bea.jpg)
Esztergályos Beáta
Esztergályos Beáta, az Intersnack trade marketing managere a Trade Marketing Klub februári „Szerelmem” konferenciáján vette át a megtisztelő Év Trade Marketingese címet. Prezentációjában a területen töltött 22 trade marketinges évre tekintett vissza. Az unileveres kezdetek és Csík Klára mentoráló vezetése meghatározóak voltak szemléletében, gyakorlati és szervezeti tapasztalataiban is. A Nielsennél, majd a Reckitt Benckisernél folytatta karrierjét, ahol a promóciótervező és -értékelő rendszer kialakítása is feladatai közé tartozott.
Tíz éve kezdett a Chiónál (hivatalos nevén Intersnack Magyarország Kft.-nél). A Chio piacvezető szerepének erősítéséért Beáta 2019-ben CEE Golden Award díjat kapott az Intersnack központi vezetésétől. Ebben az évben vezették be a Nutline márkacsaládot is, amelynek bolti megjelenését Beáta menedzselte.
Derűs, kitartó, lehetetlent nem ismerő hozzáállását a „Legvidámabb dolgozónak járó Oscar” díjjal is jutalmazták.
Helyezések és különdíjak
A szakmai előadások között kategóriánként kihirdetésre kerültek a dobogós helyezések. Az aranyérmesek és különdíjasok pedig be is mutatták a győztes pályamunkákat.
A nyertesek részletes, célokat, eszközöket, mechanizmusokat, eredményeket részletező prezentációjából ötleteket, inspirációt nyerhettek a résztvevők. Minden előadás után felmerültek kérdések, amelyek zöme a jelenre és a közeljövőre vonatkozott. A válaszokból kiderült, hogy a promóciókat a koronavírus-helyzetre hangolva, tovább folytatják a márkák és a kereskedők. A vásárlók azért is értékelik ezt, mert a normális, járvány előtti helyzetükre emlékezteti őket, ugyanakkor látják, hogy ők is fontosnak, számítanak. //
Kapcsolódó cikkeink
Év promóciója 2025 verseny, felhívás és nevezés
A Trade magazin ismét versenyt hirdet az FMCG-szektor szereplői között…
Tovább olvasom >Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >