Próbavásárol a globalplaza.hu

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 12. 10. 11:35

Vadonatúj szolgáltatással jelentkezik a globalplaza.hu vásárlókat segítő portál, amely próbavásárlások során teszteli és három fő témakör szerint értékeli az ország webáruházait, pontozza a rendelések során tapasztaltakat és objektív véleményét publikálja is weboldalán.

globalplaza-webaruhaz-teszt-probavasarlo-csapat-sajto

Az eddigi tesztek következtetéseit levonva elmondható, hogy a webáruházak többsége nagyon jól felkészült a vásárlási folyamatokat illetően: a rendelések leadása egyszerű, a fizetés biztonságos és a szállítás is jól nyomon követhető. Azonban sokuk nem vásárlóbarát a 14 napos elállási joggal kapcsolatban. A vásárlók pontos tájékoztatása sokszor nem részletes a honlapokon, a kiszállított csomaghoz mellékelt dokumentumok pedig a legtöbb esetben hiányoznak. Olyan is előfordult, hogy maga a webáruház sem volt tisztában, mi a teendő elállás esetén.

A globalplaza.hu azzal a céllal indította el legújabb, Magyarországon teljesen egyedülálló kezdeményezését, hogy az internetes vásárlás hivatalos és nem hivatalos etikettjének betartásával kapcsolatban segítséget nyújtson a vásárlóknak és a kereskedőknek egyaránt.

A globalplaza.hu csapata maga választja ki az tesztelésre szánt áruházakat, a legkisebb online boltoktól egészen az óriás webshopokig, majd a rendeléstől kezdve a kiszállításon át a visszaküldési folyamatig, azaz az elállási jog gyakorlásáig több mint 70 megegyező szempont alapján értékeli őket.

A tesztek különlegessége, hogy a globalplaza.hu munkatársai a termékeket minden esetben visszaküldik, azaz élnek a törvény adta elállási jogukkal, hiszen míg a kiszállítás a legtöbb webáruház esetében általában gördülékenyen és zökkenőmentesen történik, a problémakezelés minősége, illetve az egyes webshopok viselkedése valójában a termék visszavétele során mutatkozhat meg.

A globalplaza.hu célja nem a kritizálás, sokkal inkább hasznos infókkal kívánják ellátni és felvilágosítani a vásárlókat arról, hogy mihez van joguk, illetve hogy mi számít etikusnak a vásárlói oldalról nézve. Ugyanakkor igyekeznek segítséget nyújtani a kereskedőknek is, hogy mire érdemes jobban odafigyelniük, a vásárlói panaszok elkerülése, illetve azok számának csökkentése érdekében.

Bár a karácsonyi szezon beköszöntével különösen nagy mértékben megnövekszik az internetes kiskereskedelmi forgalom, az online vásárlás népszerűsége az év többi időszakában is jó ideje töretlennek bizonyul. Hazánkban mára már több ezer webáruház működik, melyek közt akad tökéletesen megbízható, illetve kevésbé profi is, ám a látogatók mostanáig csupán a korábbi vásárlók által írt, vagy névtelen véleményekre hagyatkozhattak velük kapcsolatban.

Ezidáig nem volt ugyanis Magyarországon olyan objektívnek mondható, rendszeres webáruház tesztelés, amely pártatlanul, valós tapasztalatokra alapozva, azonos szempontok alapján, publikusan értékelte volna valamennyi webshop szolgáltatásait, köztük a visszaküldési folyamatot.

A próbavásárlásokat teljesen ingyenesen végzik, így a szolgáltatás nem megrendelhető – ingyen jár, a csapat kapacitásának függvényében. A globalplaza.hu tervei szerint a következő évben legalább 100 webáruház szolgáltatásait fogják ellenőrizni, első körben az ország közel 20 legnépszerűbb webáruházát vizsgálták meg, ezek a tesztek már olvashatóak is az oldalukon.

Kapcsolódó cikkeink