Praktikusabb csomagolásra váltanak a húskonzervek és pástétomok
Pléh helyett a könnyebben nyitható alusziles csomagolás terjed a pástétomok és húskonzervek piacán. A hőkezeléssel történő tartósítás pedig az egészségtudatosabb táplálkozás trendjébe illeszkedik. Mivel az alapízek között erős a kereskedelmi márkák pozíciója, a gyártói márkák termékvonala a különlegesebb ízkombinációk irányában bővül.
A klasszikus pléh kiszerelést egyre több márkánál váltja fel az alusziles csomagolás, amely nem csupán környezetbarát, de könnyebben is nyitható
A megcsappanó vásárlási kedv nem kímélte a húskonzervek és pástétomok piacát sem. 2010-ben a visszaesés a húskonzervek piacán közel 20 százalékos, míg a tartós májkrémek és pástétomok piacán 10 százalékos volt a 2009-es évhez viszonyítva, tudjuk meg Vörös Erikától, a Hamé Hungária Kft. marketingmenedzserétől, aki hozzáteszi:
– A húskészítmények piacán belül a tartós májkrémek, pástétomok és a húskonzervek piaca az eladás mennyiségét tekintve mintegy 60-40 százalékban oszlik meg a májkrémek és pástétomok javára.
A cég a Hamé mellett a Globus márkát is forgalmazza a kategóriában.
A kereskedelmi márkák szerepe, mint annyi más kategóriában, itt is erősödik. A kereskedelmi márkák általában a hagyományos ízeket preferálják, a különlegesebb ízek egyelőre a gyártói márkák privilégiuma.
– A húskonzervek piacán régebben az egyszerű sertés- és marhamájkrémek voltak jelen, majd fokozatosan megjelentek a különféle ízesítések, a szárnyasmáj, a libamáj, a kacsamáj alapú készítmények, egyéb pástétomok. Napjainkban több extra, különleges ízesítésű termék teszi változatossá a kínálatot – mondja Zuberecz Anett, a Szegedi Paprika Fűszer- és Konzervgyártó Zrt. marketingmenedzsere.
Új szegmensekben
jelenik meg a Globus
A mindennapokban tapasztalható felgyorsult életmód alapvetően kedvez a kényelmi termékeknek, valamint a gyorstermékeknek is, mivel kevesebbet főzünk otthon, mint pár évvel ezelőtt. Ez az egyik meghatározó innovációs irány.
– Klasszikus pléh kiszerelésről alusziles csomagolásra váltunk, mely nem csupán környezetbarát, de könnyebben is nyitható – mond példát a Hamé Magyarország marketingmenedzsere. – A meglévő termékcsoportok fejlesztésén felül teljesen új termékcsoportokat is bevezetünk a piacra, mint a Globus hűtött pástétomok, májkrémek és a Globus saláták.
A legnépszerűbbek a tradicionális – a piacon és az üzletekben régóta jelen lévő – Globus termékek, de a Hamé termékpalettája is igen magas népszerűségnek örvend. A termékeik kiszerelései között természetesen megtalálható a kis, közepes és a családi csomagolás is.
A cég a kategóriában egyedülállóan aktív reklámtevékenységet folytat, mind a Hamé, mind a Globus márkát illetően.
– A marketingköltés hosszú távon meghálálja önmagát, ezért fontosnak tartjuk a folyamatos terméktámogatást, mind ATL-, mind BTL-eszközökkel – mondja Vörös Erika. – Már az idei évben is új elemekkel bővült a marketingmixünk. Évről évre szeretnénk tovább színesíteni marketingeszközeink palettáját, és egyben meghálálni hűséges vásárlóink lojalitását is.
Snack ínyenceknek
A gyors elkészíthetőségen kívül lényeges fejlesztési szempont az egészséges táplálkozás is.
Zuberecz Anett a Szegedi Paprika részéről kiemeli:
– Termékeinket hőkezeléssel tartósítjuk, ami azt jelenti, hogy hozzáadott tartósítószert nem tartalmaznak, s ez napjainkban jelentős vásárlási szempont élelmiszerek esetében.
A Szegedi Paprika Fűszer- és Konzervgyártó Zrt. májkrém-, illetve pástétomtermékei között a klasszikus májkrémeken túl több ismert márka is található: Címeres, Snack, KING. Snack pástétomkínálatuk kialakításánál ügyelnek arra, hogy minél szélesebb ízlésvilágnak megfelelő termékkört nyújtsanak a piac számára.
– A legnépszerűbb termékeink közé tartoznak a Snack pástétomok közül a liba- és kacsamáj alapú, különféle ízesítésű termékek: Libamájas Fehérborral, Libamájas Konyakkal, Libamájas Magyarosan, Kacsamájas Magyarosan – sorolja Zuberecz Anett. – Előnyt jelenthet a fogyasztók számára a könnyen kezelhető csomagolásuk, amelyen ikonok alapján jól azonosíthatóak a különböző ízek. A termékcsalád „ruhája” különdíjat nyert a Hungaropack 2009 csomagolási versenyen.
Kedvelt még a palettáról a „klasszikus” sertésmájkrém, amelyet már családi kiszerelésben is forgalmaznak.
A Szegedi Paprika, mint minden évben, idén is alkalmaz mind ATL-, mind BTL-eszközöket eladásai fokozására. Tervei szerint több szaklapban és fogyasztói magazinban is megjelenik.
– Igyekszünk minél több potenciális vásárlót elérni a különböző eszközökkel. Áruházakban, kiállításokon, vásárokon továbbra is jelen leszünk, ahol kóstoltatásokkal, termékbemutatókkal, helyi árusításokkal várjuk kedves érdeklődőinket, fogyasztóinkat – foglalja össze a marketingmenedzser.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >