Praktikus és mutatós – ajándékcsomagok a fa alatt

Szerző: Budai Klára Dátum: 2020. 10. 05. 10:23

A vásárlók karácsonyi ajándékcsomagok vásárlásakor gyakran döntenek hirtelen, ezért különösen lényeges a csomag megjelenése, dizájnja, de az ár-érték arány is szempont lehet. A praktikum mellett örömmel fogadják a hozzáadott értéket képviselő plusz ajándékokat, tartósan használható dobozokat, neszesszereket.

Szerző: Budai Klára

Az Unilever Magyarország Kft.-nél úgy látják, a kozmetikai csomagok piacán folyamatosan jelennek meg az új szereplők, a már jól ismert gyártók mellett az új márkák is nagy népszerűségnek örvendenek. A karácsonyi ajándékcsomagok választásakor elengedhetetlen az impozáns külső, a prémium csomagolás, hiszen ez ragadja meg először a vásárlók tekintetét.

Kovács Lili-Unilever

Kovács Lili jr. brand manager Unilever Magyarország

– A designon felül nem meglepő módon a megfelelően kiválasztott termékmix, az ár, illetve a márka megbízhatósága is lényeges döntési szempont. Emellett a környezettudatosság is növekő fontossággal bír a fogyasztók körében, egyre többen keresik a vegán termékeket, illetve a kevesebb műanyagot tartalmazó ajándékcsomagokat – mutat rá Kovács Lili, jr. brand manager.

Véleménye szerint várhatóan 2020-ban is a drogériák és a hipermarketek szerepe lesz a legjelentősebb, azonban az idei évben az e-kereskedelem további erősödése is várható, hiszen mind vásárlói, mind pedig csatornaoldalon történt eltolódás a COVID-19 hatására.

– A pandémia idején egyre többen, többször és több terméket vásárolnak online mind kényelmi, mind biztonsági szempontokat szem előtt tartva. Arra számítunk, hogy ez a tendencia várhatóan a karácsonyi csomagok piacát is érinteni fogja, így igyekszünk a legfőbb vásárlói igények lefedésére ebben a csatornában is – jelzi Kovács Lili.

Fehér Nóra-dm

Fehér Nóra szortimentmenedzser dm

Fehér Nóra, a dm Kft. szortimentmenedzsere azt tapasztalja, a vásárlási döntés leggyakrabban a boltban, a polcok előtt történik meg, ezért kiemelten fontos, hogy melyik csomag ragadja meg a vásárló figyelmét.

– A magyar vásárlóknál fontos szempont a márka megbízhatósága, ismertsége is. Az elmúlt években a dm értékesítési adatait alapul véve növe kedési tendencia figyelhető meg mind az eladott darabszám, mind a forgalom tekintetében. Célunk természetesen az, hogy a növekedési tendenciát fenntartsuk, bár, mint az élet minden területén, itt is erős bizonytalansági faktorként jelentkezik a koronavírus esetleges második hulláma. Alternatívaként felkészülten várunk minden vásárlót a dm online shopban – tudjuk meg Fehér Nórától.

A szortimentmenedzser azt is elárulja, hogy az utóbbi években tovább nőtt a magasabb árfekvésű csomagok iránti kereslet, a dm-ben átlagosan 3000-3500 Ft-ot költenek az emberek egy karácsonyi csomagra.

Lényeges szempont az ár-érték arány

A 2019-es évben a L’Oréal Magyarország az arcápolás, hajápolás, smink és dezodor kategóriákkal jelent meg a karácsonyi csomagok piacán. Termékportfóliójukból adódóan a cég számára az arcápolás piac jelentette a legnagyobb részesedést, 2019 októbertől decemberig tartó időszakban az eladásaik közel 9%-át karácsonyi csomagokból realizálták.

Tóth-Perge Bianka

Tóth-Perge Bianka
trade marketing
manager
L’Oréal Magyarország

– Tapasztalataink azt mutatják, hogy bár októberben elkezdődik a karácsonyi csomagok szezonja, azonban a vásárlások legnagyobb része továbbra is decemberben történik. A hiper- és szupermarket csatornákon leginkább az alacsonyabb árkategóriás tisztálkodó, dezodor és hajápolási termékek voltak a legnépszerűbbek, míg a drogériákban nagyobb szerepet kaptak a valorizáltabb, magasabb árkategóriájú arcápolás- és make-up csomagok – avat be Tóth-Perge Bianka, a L’Oréal Magyarország Kft. trade marketing managere.

Nagy Klára, Presto sales

Nagy Klára
sales és marketing
igazgató
Presto-Pilot

Nagy Klára, a Presto-Pilot Kft. sales és marketing igazgatója is azon a véleményen van, hogy a design és a terméktartalom mellett fontos az ár szerepe is. A vásárlók keresik a jó ár-értékű újdonságokat, ettől függetlenül a hozzáadott érték is befolyásolja döntésüket. Egy hasznos, jó megjelenésű ajándék vagy egy különleges termékajánlat – esetükben a természetes összetevők – mindenkinek vonzó.

– Dr Organic és Organic Shop termékeink a natúr kozmetikumok kategóriájában vannak jelen, de a karácsonyi csomagok között a konvencionális csomagokkal is versenyezniük kell. Nekünk ez az időszak egy lehetőség a natúr kozmetikumok megismertetésére, kipróbáltatására, ezért erős támogatással készülünk idén is – nyilatkozza Nagy Klára.

Érdekes trendként említi, hogy a karácsonyi kozmetikai csomagokat az emberek sok esetben kiegészítő, kísérőajándékként választják, ezért árban már egy mérsékelt, középkategóriás megoldásban gondolkodnak.

Vonzó a hozzáadott érték

Novák Rebeka - Henkel

Novák Rebeka
brand & digital manager
Henkel Magyarország

A Henkel Magyarország Kft. tavaly, a karácsonyi szezonban régiós szinten végzett kutatást annak érdekében, hogy jobban megértse fogyasztói hozzáállását a kozmetikai karácsonyi csomagokhoz.

– Alapvetően a vásárlókat több különböző csoportba sorolhatjuk. Vannak, akik személytelennek tartják a hasonló csomagokat, és csak távolabbi ismerősöknek veszik ezeket, vannak, akik családon belül is ezt ajándékoznak, hiszen hasznos meglepetésről van szó, de olyan is akad, aki impulzusvásárlóként meglát valamit, ami elnyeri a tetszését a bolt polcain. A vásárlók nagy része márkahűség, termékhűség, vagy hozzáadott érték alapján választja ki a kedvelt csomagot – fejti ki Novák Rebeka, a Henkel Magyarország Kft. brand & digital managere.

A L’Oréal Magyarország Kft.-nél erős szezonalitást látnak az egész évben elérhető fizikai összecsomagolások, duopackok esetén is, kedvező áruknak köszönhetően. A fogyasztók különösen kedvelték azokat a csomagokat, amelyek olyan terméket tartalmaznak, amely normál esetben nem elérhető. Ezenfelül

hazánkban is egyre fontosabb a fogyasztók számára a fenntarthatóság, amelyre sokan a karácsonyi szezonban is szeretnének ügyelni.

Tradíció és innováció

– Az emberek többsége először márkát választ, majd a csomagolás, az összetevők alapján általában olyan csomag/márka mellett dönt, amelyet ő maga is használna és szeretne – fűzi hozzá Fehér Nóra.

A dm karácsonyi csomagok széles választékát nyújtja mind a tradicionális, mind az innovatív, trendi csomagok terén. A hagyományos csomagok főként szappant, tusfürdőt, dezodort tartalmaznak, de kozmetikai csomagokon kívül élelmiszer- és textiltermékeket is kínálnak a dm-vásárlóknak.

A L’Oréal Magyarország Kft. 2020-ban is szeretné legnépszerűbb termékeit és újdonságait karácsonyi csomag formájában is elérhetővé tenni fogyasztói számára.

– Az idei évben minden csomagunk 100% újrahasznosítható csomagolásban készül, támogatva cégünk törekvéseit a fenntarthatóság irányában. Karácsonyi csomagjaink mind drogéria, mind food csatornákban elérhetőek lesznek – avat be Tóth-Perge Bianka.

Az Unilever elkötelezetten hisz és tesz a bolygónkra gyakorolt hatások csökkentéséért, melynek ékes példája a Dove márka, mely PETA cruelty free tanúsítvánnyal rendelkezik.

– Mostantól a Dove-flakonok egyediek, hiszen 100% újrahasznosított műanyagból készülnek a kupak kivételével,
így a fenntarthatóság szellemében a teljes Dove karácsonyi csomag portfóliót is újragondoltuk, és minden addicionálisan használt műanyagot eltávolítottunk a kartondobozok csomagolásából, ezáltal egy környezetbarátabb portfóliót hoztunk létre – hangsúlyozza
Kovács Lili.

Valami extra

Ahogy az előző karácsonyi időszakokban, a Henkel Beauty Care idén is minden csatornában jelen lesz a legjobban odaillő csomag portfóliójával.

– A drogériákban egy prémium szortimenttel találkozhatnak a fogyasztók, míg a hiperekben a portfólió nagy része megtalálható lesz. Különleges dizájnú dobozokkal, extra neszesszerekkel és izgalmas ajándékokkal készültünk – tudjuk meg Novák Rebekától.

A Presto-Pilot Kft. az Organic Shop márkával a tavalyi szezonban először jelent meg karácsonyi csomaggal, mely a fiatal, tudatos célcsoportnak szóló, a márkára jellemző vidám, játékos megjelenés mellett olyan csomagolást kapott, melyet örömmel tud használni a megajándékozott a későbbiek során is.

– Nagy népszerűségnek örvendett ez a kezdeményezésünk, így az idei szezonban ismét készülünk meglepetéssel a vásárlók számára – vetíti előre Nagy Klára. //

Kapcsolódó cikkeink