Praktikus és mutatós – ajándékcsomagok a fa alatt
A vásárlók karácsonyi ajándékcsomagok vásárlásakor gyakran döntenek hirtelen, ezért különösen lényeges a csomag megjelenése, dizájnja, de az ár-érték arány is szempont lehet. A praktikum mellett örömmel fogadják a hozzáadott értéket képviselő plusz ajándékokat, tartósan használható dobozokat, neszesszereket.
Szerző: Budai Klára
Az Unilever Magyarország Kft.-nél úgy látják, a kozmetikai csomagok piacán folyamatosan jelennek meg az új szereplők, a már jól ismert gyártók mellett az új márkák is nagy népszerűségnek örvendenek. A karácsonyi ajándékcsomagok választásakor elengedhetetlen az impozáns külső, a prémium csomagolás, hiszen ez ragadja meg először a vásárlók tekintetét.
– A designon felül nem meglepő módon a megfelelően kiválasztott termékmix, az ár, illetve a márka megbízhatósága is lényeges döntési szempont. Emellett a környezettudatosság is növekő fontossággal bír a fogyasztók körében, egyre többen keresik a vegán termékeket, illetve a kevesebb műanyagot tartalmazó ajándékcsomagokat – mutat rá Kovács Lili, jr. brand manager.
Véleménye szerint várhatóan 2020-ban is a drogériák és a hipermarketek szerepe lesz a legjelentősebb, azonban az idei évben az e-kereskedelem további erősödése is várható, hiszen mind vásárlói, mind pedig csatornaoldalon történt eltolódás a COVID-19 hatására.
– A pandémia idején egyre többen, többször és több terméket vásárolnak online mind kényelmi, mind biztonsági szempontokat szem előtt tartva. Arra számítunk, hogy ez a tendencia várhatóan a karácsonyi csomagok piacát is érinteni fogja, így igyekszünk a legfőbb vásárlói igények lefedésére ebben a csatornában is – jelzi Kovács Lili.
Fehér Nóra, a dm Kft. szortimentmenedzsere azt tapasztalja, a vásárlási döntés leggyakrabban a boltban, a polcok előtt történik meg, ezért kiemelten fontos, hogy melyik csomag ragadja meg a vásárló figyelmét.
– A magyar vásárlóknál fontos szempont a márka megbízhatósága, ismertsége is. Az elmúlt években a dm értékesítési adatait alapul véve növe kedési tendencia figyelhető meg mind az eladott darabszám, mind a forgalom tekintetében. Célunk természetesen az, hogy a növekedési tendenciát fenntartsuk, bár, mint az élet minden területén, itt is erős bizonytalansági faktorként jelentkezik a koronavírus esetleges második hulláma. Alternatívaként felkészülten várunk minden vásárlót a dm online shopban – tudjuk meg Fehér Nórától.
A szortimentmenedzser azt is elárulja, hogy az utóbbi években tovább nőtt a magasabb árfekvésű csomagok iránti kereslet, a dm-ben átlagosan 3000-3500 Ft-ot költenek az emberek egy karácsonyi csomagra.
Lényeges szempont az ár-érték arány
A 2019-es évben a L’Oréal Magyarország az arcápolás, hajápolás, smink és dezodor kategóriákkal jelent meg a karácsonyi csomagok piacán. Termékportfóliójukból adódóan a cég számára az arcápolás piac jelentette a legnagyobb részesedést, 2019 októbertől decemberig tartó időszakban az eladásaik közel 9%-át karácsonyi csomagokból realizálták.
– Tapasztalataink azt mutatják, hogy bár októberben elkezdődik a karácsonyi csomagok szezonja, azonban a vásárlások legnagyobb része továbbra is decemberben történik. A hiper- és szupermarket csatornákon leginkább az alacsonyabb árkategóriás tisztálkodó, dezodor és hajápolási termékek voltak a legnépszerűbbek, míg a drogériákban nagyobb szerepet kaptak a valorizáltabb, magasabb árkategóriájú arcápolás- és make-up csomagok – avat be Tóth-Perge Bianka, a L’Oréal Magyarország Kft. trade marketing managere.
Nagy Klára, a Presto-Pilot Kft. sales és marketing igazgatója is azon a véleményen van, hogy a design és a terméktartalom mellett fontos az ár szerepe is. A vásárlók keresik a jó ár-értékű újdonságokat, ettől függetlenül a hozzáadott érték is befolyásolja döntésüket. Egy hasznos, jó megjelenésű ajándék vagy egy különleges termékajánlat – esetükben a természetes összetevők – mindenkinek vonzó.
– Dr Organic és Organic Shop termékeink a natúr kozmetikumok kategóriájában vannak jelen, de a karácsonyi csomagok között a konvencionális csomagokkal is versenyezniük kell. Nekünk ez az időszak egy lehetőség a natúr kozmetikumok megismertetésére, kipróbáltatására, ezért erős támogatással készülünk idén is – nyilatkozza Nagy Klára.
Érdekes trendként említi, hogy a karácsonyi kozmetikai csomagokat az emberek sok esetben kiegészítő, kísérőajándékként választják, ezért árban már egy mérsékelt, középkategóriás megoldásban gondolkodnak.
Vonzó a hozzáadott érték
A Henkel Magyarország Kft. tavaly, a karácsonyi szezonban régiós szinten végzett kutatást annak érdekében, hogy jobban megértse fogyasztói hozzáállását a kozmetikai karácsonyi csomagokhoz.
– Alapvetően a vásárlókat több különböző csoportba sorolhatjuk. Vannak, akik személytelennek tartják a hasonló csomagokat, és csak távolabbi ismerősöknek veszik ezeket, vannak, akik családon belül is ezt ajándékoznak, hiszen hasznos meglepetésről van szó, de olyan is akad, aki impulzusvásárlóként meglát valamit, ami elnyeri a tetszését a bolt polcain. A vásárlók nagy része márkahűség, termékhűség, vagy hozzáadott érték alapján választja ki a kedvelt csomagot – fejti ki Novák Rebeka, a Henkel Magyarország Kft. brand & digital managere.
A L’Oréal Magyarország Kft.-nél erős szezonalitást látnak az egész évben elérhető fizikai összecsomagolások, duopackok esetén is, kedvező áruknak köszönhetően. A fogyasztók különösen kedvelték azokat a csomagokat, amelyek olyan terméket tartalmaznak, amely normál esetben nem elérhető. Ezenfelül
hazánkban is egyre fontosabb a fogyasztók számára a fenntarthatóság, amelyre sokan a karácsonyi szezonban is szeretnének ügyelni.
Tradíció és innováció
– Az emberek többsége először márkát választ, majd a csomagolás, az összetevők alapján általában olyan csomag/márka mellett dönt, amelyet ő maga is használna és szeretne – fűzi hozzá Fehér Nóra.
A dm karácsonyi csomagok széles választékát nyújtja mind a tradicionális, mind az innovatív, trendi csomagok terén. A hagyományos csomagok főként szappant, tusfürdőt, dezodort tartalmaznak, de kozmetikai csomagokon kívül élelmiszer- és textiltermékeket is kínálnak a dm-vásárlóknak.
A L’Oréal Magyarország Kft. 2020-ban is szeretné legnépszerűbb termékeit és újdonságait karácsonyi csomag formájában is elérhetővé tenni fogyasztói számára.
– Az idei évben minden csomagunk 100% újrahasznosítható csomagolásban készül, támogatva cégünk törekvéseit a fenntarthatóság irányában. Karácsonyi csomagjaink mind drogéria, mind food csatornákban elérhetőek lesznek – avat be Tóth-Perge Bianka.
Az Unilever elkötelezetten hisz és tesz a bolygónkra gyakorolt hatások csökkentéséért, melynek ékes példája a Dove márka, mely PETA cruelty free tanúsítvánnyal rendelkezik.
– Mostantól a Dove-flakonok egyediek, hiszen 100% újrahasznosított műanyagból készülnek a kupak kivételével,
így a fenntarthatóság szellemében a teljes Dove karácsonyi csomag portfóliót is újragondoltuk, és minden addicionálisan használt műanyagot eltávolítottunk a kartondobozok csomagolásából, ezáltal egy környezetbarátabb portfóliót hoztunk létre – hangsúlyozza
Kovács Lili.
Valami extra
Ahogy az előző karácsonyi időszakokban, a Henkel Beauty Care idén is minden csatornában jelen lesz a legjobban odaillő csomag portfóliójával.
– A drogériákban egy prémium szortimenttel találkozhatnak a fogyasztók, míg a hiperekben a portfólió nagy része megtalálható lesz. Különleges dizájnú dobozokkal, extra neszesszerekkel és izgalmas ajándékokkal készültünk – tudjuk meg Novák Rebekától.
A Presto-Pilot Kft. az Organic Shop márkával a tavalyi szezonban először jelent meg karácsonyi csomaggal, mely a fiatal, tudatos célcsoportnak szóló, a márkára jellemző vidám, játékos megjelenés mellett olyan csomagolást kapott, melyet örömmel tud használni a megajándékozott a későbbiek során is.
– Nagy népszerűségnek örvendett ez a kezdeményezésünk, így az idei szezonban ismét készülünk meglepetéssel a vásárlók számára – vetíti előre Nagy Klára. //
Kapcsolódó cikkeink
Late night shopping a Westend dm üzletben Regán Lilivel, Kisóval, és az adidas Vibes új illatkollekciójával
Az adidas márka legújabb illatkollekcióját a Vibes-t egy Late night…
Tovább olvasom >Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Az idei szépségtrendek élén a göndör hajápolás, a bőrápolás és a fényvédelem áll
Idén jelentősen növekszik a göndör, hullámos és Afro-textúrájú hajra szabott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >