Pozitív szépség, természet receptjei – fenntarthatóság az Unilevernél
Idén is online tartotta meg éves közgyűlését a POPAI Magyarország Egyesület. A szakmai rész a stratégiai és gyakorlati fenntarthatóság témája volt az Unilevernél, globális és kategóriánkénti lebontásban.
Az online térben megjelent tagok áttekintették és elfogadták a POPAI Magyarország Egyesület 2020-as, off- és online eseményekben is gazdag tevékenységét. „50:50 MZ/X Persona – siker és kudarc történetek, a különböző vásárló generációk mozgósítása” mottóval indult az év, de hamar hozzá kellett szokni az online élethez, ami új témát is adott, több találkozó és kutatás kitért a világjárvány hatásainak taglalására. Terítékre került az EuroShop kiállítás, a Z generáció, a personalizáció, a különböző korosztályok megszólítása különböző márkákkal és a multichannel – omnichannel is. Szeptemberben pedig ismét meghirdetésre került a POPAI Student Design Awards hallgatói displaytervező verseny az Essity Hungary és a SPAR támogatásával.
Új elnökségi tag
Lemondott posztjáról Barathy Tamás, aki 2008-tól, a POPAI újjáalakulása óta volt elnökségi tag. Nevéhez fűződtek olyan emblematikus események, mint a „Kihelyezések éjszakája” és az ausztriai boltlátogatások megszervezése. Munkásságát megköszönve sok sikert kívánt új tervei megvalósításához az Egyesület.
Új elnökségi tagként Kolonics Attilát, az Artmatch tulajdonos-ügyvezetőjét választotta meg a közgyűlés. Kolonics Attila elmondta, hogy beszállítói és partnerei között is vannak POPAI vállalatok, ami közös nevezőt és kölcsönös megbecsülést, bizalmat épít ki, erősíti a munkakapcsolatokat. Elnökségi tagként a POP hazai és nemzetközi trendjeinek nyomon követését, az innovációk, együttműködési lehetőségek középpontba helyezését és az iparág szereplőinek aktív párbeszédét tartja kiemelt fontosságúnak.
Üzleti iránytű
A POPAI találkozó szakmai részének házigazdája Kanics Edina, az Unilever kategória és kereskedelmi marketing vezetője volt, aki a különböző területekért felelős CCD Manager kollégáit kérte fel a téma bemutatására. A bevezetőben Lengyel Krisztina kommunikációs vezető elmondta, hogyan fonódik össze az Unilever üzleti és fenntarthatósági stratégiája, hogyan valósulnak meg a progresszív, hiteles és konzisztens célok a Bolygó, a társadalom és az emberek jólléte érdekében. Kiemelte, hogy a nemzetközi és magyar vezetésben is 50-50 százalékos a férfiak és nők jelenléte.
Az Unilever egyedülálló fenntarthatósági vállalása, hogy az egyezmények szerint 2050-re előirányzott nettó zéró kibocsájtás megvalósítását 2039-re, az elvártnál 11 évvel korábban szándékoznak elérni.
Horváth Diána kiemelte, hogy a szépségápolásban a normális szó elhagyása és a pozitív szépség megélése köré fonják a fenntarthatósági törekvéseket, amelynek kiterjedt társadalmi és edukációs vonzatai is vannak. A küldetés kampányok, a lányok önbizalmának megerősítése, az etikus termékek és az állatkísérlet mentesség is stratégiájuk része.
Schmidt Anna hangsúlyozta, hogy az élelmiszer és jégkrém kategóriában a fenntartható élelmezés, a növényi tej és hús helyettesítők arányának növelése, a gyártási élelmiszer hulladék mennyiségének csökkentése, megmentése a főbb irányok. A só, cukor, kalória csökkentés minden terméknél napirenden van, az élvezeti érték megtartásával. A Knorr márka 50 új alapanyagról adott ki tanulmányt az egészségesebb táplálkozás érdekében.
Kevesebb, jobb és zéró műanyag
Kiss Katalin elmondta, hogy a háztartási vegyi áru kategóriában a mosás és tisztítás kellékeit a „Tiszta jövő” szellemében alakítják át. 2030-ra a szenet kizárólag növényi, tengeri és hulladék forrásból nyerik majd ki. Termékeiket folyamatosan zöldítik, kompaktálják, fejlesztik. Jó példa erre a Cif Természet receptjei variánsok és a Cif utántöltők. A világjárvány miatt megnövekedett a kereslet termékeikre, ugyanakkor a támogatásaikra is. A Domestos iskola mosdó felújítás programja 7 éve tart, idéntől pedig évente 100 iskolának ad az Unilever higiéniai csomagot.
Végezetül Horváth Diána bemutatta, hogy POP területen a fenntarthatóság összekapcsolódik a költséghatékonyabb működés és a hatékonyságnövelés célkitűzéseivel. Egyszerűsítették a folyamatokat, a tendereztetés, tervezés, gyártás, eszközlehívás területen. A dizájn terveket mesterséges intelligencia segítségével is kielemezik. Vizsgálják a bolti megvalósítás hatékonyságát is. Papír helyett digitális katalógusokat állítanak össze.
Minden termékcsoportra és a POP kezelésre is jellemző a csomagolás újragondolása, fenntartható irányba fejlesztése, könnyítése. Egyre kevesebb műanyagot használnak, abból is az újrahasznosított és újrahasznosítható változatokat részesítik előnyben.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én délig
A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én, a…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >