Plusz pont a papírdobozos innivalóknak
A papírdobozos csomagolás nem teljesít rosszabbul, mint az újrafelhasználható műanyag palackok, legyen szó gyümölcsléről, vagy tejről.

A papír sokszor jobb, mint a műanyag
Egy felmérésben a kutatók arra voltak kíváncsiak, hol vannak a gyenge és az erős pontjai az egyes csomagolási formáknak, és hogyan lehet azokat optimalizálni. Az egyik alapvető eredmény az, hogy rossz következtetésekhez vezethet az, ha a közvélemény túlságosan a magas újrahasznosítási arányra fókuszál.
Egy műanyag palack ugyanis sokszor rosszabbul szerepel a hulladékkezelési rendszerekben, mint az újrahasznosítható palackok és italos kartondobozok. Éppen ezért olyan csomagolási megoldásokra van szükség, amelyek a lehető legkevesebb új fosszilis forrásokat használják a gyártás során, és az alacsony karbonmennyiségű gazdaság felé igyekeznek.
A kartondobozos italcsomagolás gyártói nemrég közösen azt a célt tűzték ki, hogy legkésőbb 2030-ra egész Európában kizárólag olyan csomagolásokat gyártanak, amelyek teljes egészében megújuló, vagy újrahasznosított nyersanyagból származnak.
Packaging 360
Kapcsolódó cikkeink
A megunt mobiltelefon értékes – 1500 kiselektronikai eszközt hoztak vissza az Auchanba újrahasznosításra
Harmadik alkalommal csatlakozott az Auchan áruházlánc a „Passzold vissza, Tesó!”…
Tovább olvasom >Nehezen újrahasznosítható hulladékok: megoldások születőben, de még messze a cél
Bár egyre több hulladéktípus válik újrahasznosíthatóvá, számos anyag feldolgozása továbbra…
Tovább olvasom >Jelentős megtakarítást tesznek lehetővé a SPAR újrahasznosítási megoldásai
nnovatív kezdeményezéseket indított fenntarthatósági törekvéseivel összhangban az újrahasznosítás területén a…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >