Magazin: PLMA hírek
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége PLMALive.eu című havi videó hírműsorának központi témája az erős európai kereskedelem. A szupermarketek nehézségeit az együttműködések oldhatják fel. A csomagolás lehet az új csodafegyver a vásárlók szívéhez és pénztárcájához. Következő PLMA kiállítás: Amszterdam 2020. május 26–27.
Korlátok közt
Az európai szupermarketek nehéz időket élnek. A nemzeti országhatárok, a nyelvi és kulturális különbségek, a globális kiskereskedők ereje és az európai szabályzás komoly kihívásokat jelent. Edgar Elzerman, a PLMALive.eu műsorvezetője a kitörési lehetőségekről kérdezte Christian Verschuerent, az EuroCommerce – az európai kereskedőket Brüsszelben képviselő szervezet – ügyvezetőjét.
A kereskedelem imázsának erősítése a szervezet fő törekvései közt szerepel. Tudatosítják a politikai és társadalmi vezetőkben, hogy a kereskedelem kulcsfontosságú a növekvő vásárlóerő alakításában, az infláció és a fogyasztói árak kordában tartásában, az ellátási lánc mozgatásában.
– A digitalizáció és a perszonalizáció növekedése miatt rengeteg a transzparens választási lehetőség, az információigény egyre növekszik. Az internet segítségével minden elérhető, az árak, a külföldi termékek is – sorolja a piaci jellemzőket Christian Verschueren.
Ráadásul az USA és Kína a vásárlói hozzáférés, a digitális technológiák és okostelefonok területén messze Európa előtt jár. Kínában a vásárlók fele már mobiltelefonnal fizet.
Európa erősségei pedig a szabályozás, a fogyasztó- és adatvédelem, a fogyasztói jogok, élelmiszer-biztonság, a fenntarthatóság és körkörös gazdaság szempontjai.
Az európai közös célok, a magas életszínvonal, erős vásárlóerő, magas szintű fogyasztóvédelem, a demokrácia, nyitott piacok és a határok felszámolása mentén lehet újra erős és iránymutató a kereskedelemben is Európa. Bár korlátok mindig maradnak, tiszteletben tartjuk egymás különbözőségeit, mindig az anyanyelvén fogjuk kiszolgálni a vásárlót. Az európai tradicionális és digitális szereplők összefoghatnak egymással, így növelhetik jelentőségüket, de kapcsolódhatnak valamelyik globális kereskedőhöz is.
Fenntartható csomagolás a nyerő
Csomagoláskutatók szerint 4 meghatározó trenddel kell számolni.
Minimalizmus, vagyis a „kevesebb több” irányzata. Átláthatóság, ami bizalmat épít, és egyre több kereskedő alkalmazza. Hordozhatóság a folyamatosan mozgásban levő életvitel képviselőinek. Kapcsolat: a technológiának köszönhetően a csomagolások informálnak és interakcióra ösztönöznek.
A legjelentősebb trend a fenntarthatóság, ami az előretekintő vállalatok jellemzője lett. A műanyag alternatívájaként egyre újabb, környezetbarát változatok kerülnek piacra, köztük a cukornád tasakok és flakonok egyre népszerűbbek.
Saját márkás szakkiállítás
Ismét Amszterdamban találkoznak a saját márkás piac résztvevői. 2700 kiállító, 60 nemzeti és régiós pavilon kínálja friss, fagyasztott és hűtött étel-ital, valamint vegyi és kozmetikai, háztartási és konyhai, autó és barkács portékáját 2020. május 26–27-én.
K.I.
Kapcsolódó cikkeink
Új saját márkát indított a Jumbo Hollandiában és Belgiumban
Jumbo’s néven új saját márkás termékcsaládot vezetett be a Jumbo…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >