PLMA-hírek – A private label világában is hódít az online és az egészség
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége PLMALive.eu című havi videóhírműsorának központi témája novemberben a december 1–4. közt megrendezésre kerülő PLMA online „World of Private Label” szakkiállítás volt, emellett szó esett még az egészséges táplálkozásról is.
A hírműsor vezetője, Judith Kolenburg hangsúlyozta, hogy a „Life is good in Private Label” (Jó az élet a saját márkával) címmel megrendezett PLMA online „World of Private Label” szakkiállítás hiánypótló és az iparág számára úttörő jelentőségű rendezvény.

Judith Kolenburg és Jan van Lier
Virtuális standok és találkozók
A májusról decemberre halasztott és virtuális térbe helyezett PLMA online „World of Private Label” kiállítás lehetővé tette a kiskereskedők és gyártók számára, hogy valós időben kapcsolatba léphessenek egymással és a digitális standjukon szereplő kiállítókkal. Jan Van Lier, a PLMA Nemzetközi Kereskedelmi Kiállítás igazgatója elmondta, hogy a megszokott csarnokokat és standokat idén dedikált weboldalak helyettesítik, melyek minden fontos információt tartalmaznak a kiállító cégről és termékeiről. A kereskedők pedig termékcsoportokra, alcsoportokra, termékleírásra és gyártóra is rászűrhettek, így találhatták meg leggyorsabban a potenciális beszállítókat.
Az vagy, amit megeszel
A vásárlók alapszükségletévé vált a rendszeres, tápláló és finom, ugyanakkor egészséges ételek fogyasztása, amiért a vásárlók többet is hajlandóak fizetni. Edgar Elzerman, a PLMALive.eu műsorvezetője Emma Colesszal, a Food Smart Advisor (Okosétel Tanácsadó Vállalat) társ alapítójával beszélgetett a témáról. A szakértő elmondta, hogy naponta átlagosan 200 ételválasztási döntést kell meghoznia egy embernek. Sokszor azt hisszük, hogy ez tudatos döntés, pedig nagyon sok tényező befolyásolja, például mi van otthon, mi van a boltban, azt hogyan jelenítik meg. Mindez nagy felelősséget ró a gyártókra és kereskedőkre, hogy széles körben elérhetővé tegyék az egészséges ételeket. Jó példa a gyermekek egészségesebb életmód felé terelésére irányuló holland összefogás, amibe a kereskedők is beszálltak, hogy segítsék a szülőknek a csemetékkel megkedveltetni az egészséges ételeket. Az egészséges választék kialakításában a kereskedők, kiemelten a diszkontok sokszor élen járnak, mert a szűkebb választék és a saját márka nagyobb szabadságot és rugalmasságot biztosít nekik. A saját márkákat gyorsabban tudják fejleszteni, és már rég nem másolják a nagy brandeket, hanem saját termékinnovációik vannak.
Kapcsolódó cikkeink
Tesco kampány az egészségesebb táplálkozásért – ingyen gyümölcs gyerekeknek
Új kampányt indított a Tesco az Egyesült Királyságban a gyümölcs-…
Tovább olvasom >Tiltólistára tenné a felvágottakat, alkoholt, cukros italokat a belga egészségügyi tanács új étrendi ajánlásában
A belga Legfelsőbb Egészségügyi Tanács új, 17 pontos étrendi ajánlást…
Tovább olvasom >Megnyílt a PLMA, 20 kiállító a magyar közösségi standon
A több mint 37 éves múltra visszatekintő PLMA World of…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >