Magazin: PLMA hírek
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége PLMALive.eu című havi videó hírműsorának központi témája az erős európai kereskedelem. A szupermarketek nehézségeit az együttműködések oldhatják fel. A csomagolás lehet az új csodafegyver a vásárlók szívéhez és pénztárcájához. Következő PLMA kiállítás: Amszterdam 2020. május 26–27.
Korlátok közt
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/02/christian-verschueren-_opt-251x300.jpeg)
Christian Verschueren
ügyvezető
EuroCommerce
Az európai szupermarketek nehéz időket élnek. A nemzeti országhatárok, a nyelvi és kulturális különbségek, a globális kiskereskedők ereje és az európai szabályzás komoly kihívásokat jelent. Edgar Elzerman, a PLMALive.eu műsorvezetője a kitörési lehetőségekről kérdezte Christian Verschuerent, az EuroCommerce – az európai kereskedőket Brüsszelben képviselő szervezet – ügyvezetőjét.
A kereskedelem imázsának erősítése a szervezet fő törekvései közt szerepel. Tudatosítják a politikai és társadalmi vezetőkben, hogy a kereskedelem kulcsfontosságú a növekvő vásárlóerő alakításában, az infláció és a fogyasztói árak kordában tartásában, az ellátási lánc mozgatásában.
– A digitalizáció és a perszonalizáció növekedése miatt rengeteg a transzparens választási lehetőség, az információigény egyre növekszik. Az internet segítségével minden elérhető, az árak, a külföldi termékek is – sorolja a piaci jellemzőket Christian Verschueren.
Ráadásul az USA és Kína a vásárlói hozzáférés, a digitális technológiák és okostelefonok területén messze Európa előtt jár. Kínában a vásárlók fele már mobiltelefonnal fizet.
Európa erősségei pedig a szabályozás, a fogyasztó- és adatvédelem, a fogyasztói jogok, élelmiszer-biztonság, a fenntarthatóság és körkörös gazdaság szempontjai.
Az európai közös célok, a magas életszínvonal, erős vásárlóerő, magas szintű fogyasztóvédelem, a demokrácia, nyitott piacok és a határok felszámolása mentén lehet újra erős és iránymutató a kereskedelemben is Európa. Bár korlátok mindig maradnak, tiszteletben tartjuk egymás különbözőségeit, mindig az anyanyelvén fogjuk kiszolgálni a vásárlót. Az európai tradicionális és digitális szereplők összefoghatnak egymással, így növelhetik jelentőségüket, de kapcsolódhatnak valamelyik globális kereskedőhöz is.
Fenntartható csomagolás a nyerő
Csomagoláskutatók szerint 4 meghatározó trenddel kell számolni.
Minimalizmus, vagyis a „kevesebb több” irányzata. Átláthatóság, ami bizalmat épít, és egyre több kereskedő alkalmazza. Hordozhatóság a folyamatosan mozgásban levő életvitel képviselőinek. Kapcsolat: a technológiának köszönhetően a csomagolások informálnak és interakcióra ösztönöznek.
A legjelentősebb trend a fenntarthatóság, ami az előretekintő vállalatok jellemzője lett. A műanyag alternatívájaként egyre újabb, környezetbarát változatok kerülnek piacra, köztük a cukornád tasakok és flakonok egyre népszerűbbek.
Saját márkás szakkiállítás
Ismét Amszterdamban találkoznak a saját márkás piac résztvevői. 2700 kiállító, 60 nemzeti és régiós pavilon kínálja friss, fagyasztott és hűtött étel-ital, valamint vegyi és kozmetikai, háztartási és konyhai, autó és barkács portékáját 2020. május 26–27-én.
K.I.
Kapcsolódó cikkeink
Fókuszban a csomagolóanyagok – konferencia
Csomagolóanyagot gyárt? Saját márkás terméket szállít be valamely kereskedelmi láncnak?…
Tovább olvasom >Kiosztotta a PLMA nemzetközi csomagolási díjait
Első alkalommal rendezte meg a PLMA az International Private Label…
Tovább olvasom >Ötszáz saját márkás termékkel bővíti kínálatát az Ahold Delhaize Közép- és Kelet-Európában
Az Ahold Delhaize holland kiskereskedelmi csoport 500 új saját márkás…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >