Magazin: PLMA hírek
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége PLMALive.eu című havi videó hírműsorának központi témája az erős európai kereskedelem. A szupermarketek nehézségeit az együttműködések oldhatják fel. A csomagolás lehet az új csodafegyver a vásárlók szívéhez és pénztárcájához. Következő PLMA kiállítás: Amszterdam 2020. május 26–27.
Korlátok közt

Christian Verschueren
ügyvezető
EuroCommerce
Az európai szupermarketek nehéz időket élnek. A nemzeti országhatárok, a nyelvi és kulturális különbségek, a globális kiskereskedők ereje és az európai szabályzás komoly kihívásokat jelent. Edgar Elzerman, a PLMALive.eu műsorvezetője a kitörési lehetőségekről kérdezte Christian Verschuerent, az EuroCommerce – az európai kereskedőket Brüsszelben képviselő szervezet – ügyvezetőjét.
A kereskedelem imázsának erősítése a szervezet fő törekvései közt szerepel. Tudatosítják a politikai és társadalmi vezetőkben, hogy a kereskedelem kulcsfontosságú a növekvő vásárlóerő alakításában, az infláció és a fogyasztói árak kordában tartásában, az ellátási lánc mozgatásában.
– A digitalizáció és a perszonalizáció növekedése miatt rengeteg a transzparens választási lehetőség, az információigény egyre növekszik. Az internet segítségével minden elérhető, az árak, a külföldi termékek is – sorolja a piaci jellemzőket Christian Verschueren.
Ráadásul az USA és Kína a vásárlói hozzáférés, a digitális technológiák és okostelefonok területén messze Európa előtt jár. Kínában a vásárlók fele már mobiltelefonnal fizet.
Európa erősségei pedig a szabályozás, a fogyasztó- és adatvédelem, a fogyasztói jogok, élelmiszer-biztonság, a fenntarthatóság és körkörös gazdaság szempontjai.
Az európai közös célok, a magas életszínvonal, erős vásárlóerő, magas szintű fogyasztóvédelem, a demokrácia, nyitott piacok és a határok felszámolása mentén lehet újra erős és iránymutató a kereskedelemben is Európa. Bár korlátok mindig maradnak, tiszteletben tartjuk egymás különbözőségeit, mindig az anyanyelvén fogjuk kiszolgálni a vásárlót. Az európai tradicionális és digitális szereplők összefoghatnak egymással, így növelhetik jelentőségüket, de kapcsolódhatnak valamelyik globális kereskedőhöz is.
Fenntartható csomagolás a nyerő
Csomagoláskutatók szerint 4 meghatározó trenddel kell számolni.
Minimalizmus, vagyis a „kevesebb több” irányzata. Átláthatóság, ami bizalmat épít, és egyre több kereskedő alkalmazza. Hordozhatóság a folyamatosan mozgásban levő életvitel képviselőinek. Kapcsolat: a technológiának köszönhetően a csomagolások informálnak és interakcióra ösztönöznek.
A legjelentősebb trend a fenntarthatóság, ami az előretekintő vállalatok jellemzője lett. A műanyag alternatívájaként egyre újabb, környezetbarát változatok kerülnek piacra, köztük a cukornád tasakok és flakonok egyre népszerűbbek.
Saját márkás szakkiállítás
Ismét Amszterdamban találkoznak a saját márkás piac résztvevői. 2700 kiállító, 60 nemzeti és régiós pavilon kínálja friss, fagyasztott és hűtött étel-ital, valamint vegyi és kozmetikai, háztartási és konyhai, autó és barkács portékáját 2020. május 26–27-én.
K.I.
Kapcsolódó cikkeink
A sajátmárkák világa újra Amszterdamba költözik – interjú Peggy Davies-zel, a PLMA elnökével
A PLMA 2025-ös World of Private Label szakkiállítása újra Amszterdamba…
Tovább olvasom >Fenntartható saját márkával ment élelmiszert a Coop Svájcban
A Coop Switzerland új, fenntartható saját márkája, a Nice-to-Save-Food az…
Tovább olvasom >Elárasztanak a zacskók: 22 milliárd műanyag csomagolás jöhet divatból 2030-ig
Az online rendelt ruhák ára nemcsak a pénztárcánkat, hanem a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >