Piaci szemlélet a Postánál is
Húsz év értékesítési és legalább ugyanennyi vezetői tapasztalattal a háta mögött vállalta el a Magyar Posta évi 82 milliárdos árbevételt termelő Levél üzletágának vezetését Justin István. Előzőleg a Stollwerck Magyarország első számú vezetője volt, de előtte dolgozott a SPAR Magyarország Kft.-nél és a HungAlu alumíniumipari cégnél is.
– Valamennyi cégemnél eltöltött időre büszke vagyok – nyilatkozta lapunknak Justin István. – Sikereim titka meggyőződéses hitem a termékben, és a vevőorientált gondolkodás, a stratégiai szemlélet. A váltásnál fontos volt számomra, hogy nem kellett a múltamat, kapcsolatrendszeremet felszámolni.
Justin István jelentős kihívásokat lát új pozíciójában – mint mondja, egyébként nem is vállalta volna el. A Magyar Posta legnagyobb és kulcsfontosságú üzletágának vezetése nemcsak óriási üzleti, hanem társadalmi felelősség is, mondja. Egyrészt a Posta üzleti jövője nagyban függ ettől az üzletágtól. Másrészt azoknak a szolgáltatásoknak a jelentős részét ez a terület kezeli, amelyek az ügyfelek számára a mindennapokban a „postát” jelentik.
– Miután a levéltermékek piacának jogszabályok által nyújtott védelmét a liberalizáció során folyamatosan veszítjük el, az eddigiektől eltérően tőlem elsősorban piacvédő magatartást várnak el. Számos szegmens van azonban, így a kereskedelmi szektor is, amelyben növekedési potenciál van. Itt kell igazán „bevetnem” azoknak az értékesítési technikáknak a széles tárházát, amelyek eddigi cégeimet is sikerre vitték. Az árbevétel növelése mellett fontos feladatom, hogy mozgató rugója legyek a már említett piaci liberalizációra való felkészülésnek – beszél az elvárásokról az új üzletágvezető. – Ezen a piacon azonban nem úgy működik minden, ahogy az a tankönyvekben le van írva. Számos olyan korlátozó körülmény van, amely a klasszikus marketingeszközök módosítását igénylik.
A Magyar Posta átalakítása egy új, hatékony szervezet felépítésével, már elkezdődött. A legjelentősebb, hosszú távú sikerességet biztosító előrelépést, a mindent átható üzleti gondolkodás mellett, a standard igények európai szintű kielégítése, rugalmas reagálás a kiemelt árbevételt adó cégek speciális igényeire és leginkább a teljesen új szemléletű, 2007. január 1-jétől érvényes új tarifarendszer jelenti. Ennek lényege, hogy amennyiben az ügyfelek bizonyos technológiai feltételeknek megfelelően alakítják feladásaikat, hatékonyságnövekedés érhető el. Az ebből származó költségmegtakarításokat a Posta kedvezőbb tarifákban érvényesíti.
– Egy változni akaró és változni képes céghez jöttem el dolgozni, ahol egy dinamikus, felkészült csapatot kell irányítom – beszél első benyomásairól Justin István. – Itt a siker motivál mindenkit!
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >