Újabb világmárka Magyarországon: jövő ősszel jön a Hard Rock Café
Jövő ősszel a VÁCI1 üzletközpontban a Ferenciek terénél nyílik az első magyarországi Hard Rock Café. Az újabb világmárka pesti premierjének közlése egybeesik a Starbucks hazai terjeszkedésével és a Gusto Burger & Café pesti debütálásával.
Bár a magyar kiskereskedelmi piac még csak az éledezés jeleit mutatja, a jelek szerint a nagy világmárkák nem akarnak lemaradni a kedvező terjeszkedést lehetőségről. Egyelőre a jelek szerint az éttermek és a kávézók aktivizálták magukat a magyar fővárosban, de a divatmárkák terén is hallani puhatolózó tárgyalásokról egy esetleges piacra lépéssel kapcsolatban.
Jövő ősszel nyílik az első budapesti Hard Rock Café a VÁCI1 üzletházban. A magyar közönség számára eddig csak külföldön látogatható amerikai étteremlánc összesen közel 1100 négyzetmétert bérel az épületben.
A nemzetközi márka több éves előkészület után döntött úgy, hogy Magyarországon is piacra lép. A régióban, Lengyelországban, Csehországban és Romániában jelen lévő étteremlánc a vendéglátói egységen túl kültéri terasszal és a közismert Hard Rock Café üzlettel várja leendő látogatóit. A budapesti Hard Rock Café igazi kuriózumnak számít, mivel a cég eredeti zenei ereklyéket fog kiállítani a VÁCI1-ben.
„A VÁCI1 bérlői mixét úgy alakítjuk, hogy a legigényesebb, legkülönlegesebb márkákat hozzunk be a házba” – mondta Kalapács Kornél, a VÁCI1-et építő ORCO magyarországi fejlesztője. „A célunk az, hogy mind az építészeti megoldásokkal, mind az épületben található márkák színvonalával, illetve az árukínálat minőségével egy európai színvonalú, izgalmas üzletházat hozzunk létre.” A Váci1-ben nem csak vásárolni lesz érdemes, kiváló lehetőségek is lesznek a kikapcsolódásra.
Az üzletház fő iránya továbbra is a divat marad. A ház további fő bérlői nemzetközi divat-és kiegészítő szolgáltatásokat kínáló közép és felső-közép márkák. A VÁCI1-be vetett bizalmat az is jól mutatja, hogy a fenti bérlők mind új üzleteket nyitnak, nem máshonnan költöztetik át boltjaikat. A jelen gazdasági körülmények között ennek jelentősége abban rejlik, hogy a nagy kiskereskedelmi láncok jelentősen visszafogták terjeszkedési stratégiájukat, új egységeket csak olyan helyeken, házakban nyitnak, ahol megfelelő forgalomra számítanak.
A Hard Rock Café jelenleg a világ 53 országában van jelen, 149 üzletet működtet. A céget 1971-ben alapította Peter Morton és Isaac Tigrett, majd 2006-ban a szeminol indiánok tulajdonába került, a központja jelenleg Orlandóban van.
Magyarországon nem először vetődik fel a Hard Rock neve: nagyjából másfél éve sajtótájékoztatón jelentették be, hogy 2012-ben nyílhat meg a Hard Rock Casino Bezenyén. A tervek szerint a cég tíz év alatt ötmilliárd eurót fektet be hazánkban, az évek óta tervezés alatt lévő EuroVegas szórakoztatóparkon belül nyitna kaszinót.
A szálloda és kaszinó a tervek szerint 2012-ben nyitja meg kapuit Bezenyén, végleges formáját pedig 2015 körülre érheti el. Az első ütemben több mint 300 hotelszoba, 1500 játékautomata, 100 játékasztal, egy 10 asztalos pókerszoba, sportfogadó és fürdő készül el. Később ezek a számok fokozatosan emelkednek majd, a beruházás végére több mint 1200 hotelszoba és 6000 játékautomata lesz. Igaz, a beruházásról azóta nagy a csend.
Az EuroVegast 2005 óta tervezik, a kormány 2006 januárjában írt ki koncessziós pályázatot kaszinó üzemeltetésére, amit a beruházó megnyert. „A megállapodásban nem szerepel olyan kitétel, hogy kétszáz kilométeres körzetben nem lehet hasonló létesítmény, mint ahogy a pályázati kiírásban sem volt ilyen kikötés” – oszlatta el a kételyeket Veres János, korábbi pénzügyminiszter. Az EuroVegas egyébként 20 plusz 10 évre nyerte el a kaszinóüzemeltetési koncessziót Magyarországon – írja az mfor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >