Perfectly Imperfect ősz a Tescóban
A közép-európai vásárlók nagy lelkesedéssel fogadták a Tesco év elején bevezetett Perfectly Imperfect kínálatát, melynek tagjai kívül nem teljesen tökéletes, de belül annál zamatosabb zöldségek és gyümölcsök. Ezért az áruházlánc szállító partnereivel közösen tovább bővítette a kínálatot és az elérhetőséget. A vásárlók már valamennyi közép-európai – közte mind a 112 hazai – hipermarketben találkozhatnak a tökéletlenül tökéletes almával, burgonyával és sárgarépával, valamint a kínálatba újonnan bekerült fokhagymával, édesburgonyával, avokádóval és gyömbérrel, továbbá olyan szezonális termékekkel, mint a körte.
A Közép-Európában idén januárban bevezetett kínálattal a Tesco célja, hogy termelői oldalon is segítsen csökkenteni a kidobásra ítélt élelmiszer mennyiségét, valamint, hogy megmutassa vásárlóinak: az élelmiszerek kinézete nem feltétlenül tükrözi azok ízét és minőségét. Az áruházlánc ezért egyes szállítóitól olyan terményeket is átvesz, amelyek normál esetben nem felelnek meg a belső termékspecifikációknak, de egyébként kiváló minőségűek, finomak és élelmiszerbiztonsági szempontból is tökéletesek. A programmal január óta, csak Magyarországon több mint 600 ezer kilogrammal sikerült mérsékelni a pazarlást. Az áruházlánc szállítóival közösen folyamatosan vizsgálja a lehetőségeket, hogy további, folyamatosan elérhető, illetve szezonális zöldségek és gyümölcsök is megjelenhessenek a Perfectly Imperfect kínálatban, hiszen célja, hogy már a termelőknél minél kevesebb fogyasztható termény vesszen kárba.
Az áruházlánc elkötelezett az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása mellett, ezért saját működésében is erre törekszik. A Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel együttműködve 130 magyarországi áruházából naponta visszagyűjti, és jótékony célra ajánlja fel a már nem eladható, azonban fogyasztásra teljes mértékben alkalmas zöldséget, gyümölcsöt, valamint pékárut. A Tesco 2014 szeptemberétől idén október végéig összesen több mint 9007 tonna élelmiszert adott át a rászorulóknak, ami több mint 22,5 millió adag ételnek felel meg.
Kapcsolódó cikkeink
Cseresznye aranyáron, szamóca luxusáron – miért drágább a gyümölcs Budapesten, mint Athénban?
Megdöbbentő árkülönbségekre világított rá a Vakmajom nevű Facebook-oldal a budapesti…
Tovább olvasom >Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Kamatból több a haszon, mint húsból – a Pick Szeged eredményeinek új arányai
Látszólag szerény növekedés jellemezte 2024-ben a Pick Szeged Zrt. működését,…
Tovább olvasom >Auchan: csökkenő bevételek mellett is megsokszorozott nyereség 2024-ben
Látványos nyereségnövekedéssel zárta a 2024-es üzleti évet az Auchan Magyarország:…
Tovább olvasom >