Partnercsalogató

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 06. 27. 08:00

A később világhírűvé vált Velvet Underground zenekar tagjai a kezdeti időkben abból tengették életüket, hogy kiállításmegnyitókon léptek fel, ahol estéről estére jól beszendvicsezhettek. Bár a hatvanas évek óta a sajtóesemények, partnertalálkozók sokat változtak, egyesek szerint központi témája a vendégcsalogatás maradt: étellel-itallal, műsorral és ajándékkal.Egy valamirevaló sajtó­esemény vagy partnertalálkozó megszervezése nem könnyű feladat, és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy nem árt valahogy „túlkiabálni a rendezvényzajt”, vagyis kitűnni a tömegből. Ehhez mindenekelőtt meg kell találni a megfelelő helyszínt, ami egyrészt illik a cég arculatához, másrészt elég jól megközelíthető.
A vállalat központja elvileg kínálná magát, de legtöbbször a legkevésbé sem exkluzív, ráadásul – főleg az iparban, szállításban – gyakran esik kívül a városközponton. Kivételek persze mindig adódnak, hiszen egy üzemlátogatás is lehet érdekes, főleg ha olyan helyről van szó, ahova máskor nemigen juthat be az érdeklődő.
Legtöbbször mégis maradnak a jól bevált belvárosi cukrászdák, éttermek, hotelek különtermei – de még ezek közül sem könnyű megtalálni a legmegfelelőbbet.
– A jó helyszín tágas, de mégsem kong az ürességtől, ugyanakkor elég elegáns vagy különleges. Jól lehet parkolni, és az állófogadás vagy ültetett étkezés is megoldható – foglalja össze a legfontosabb követelményeket Csiby Ágnes, az elsősorban az FMCG-cégeknek szolgáltató Promo Power Kft. ügyvezetője.
Elvileg minden fenti követelménynek megfelel a Kogart Ház, amelyik elegáns és különleges is egyszerre, hisz egy múzeumról van szó, ahol nem valami különteremben, hanem a kiállított festmények között lehet megtartani a rendezvényeket. De mint Miklós Mercedes rendezvényszervezőtől megtudtuk, igazán unikálissá attól válik, hogy magánmúzeum, vagyis akár napközben is rendezhetnek zártkörű rendezvényt a XIX–XX. századi és a kortárs alkotások között. Ezt a legtöbb múzeum csak záróra után teheti meg.

Húzónevek
A rendezvényhelyszínek a legkülönfélébb szolgáltatásokat kínálják. Van, amikor csak a „csupasz termet” – ilyenkor a PR ügynökség, a rendezvényszervező vagy maga a megrendelő cég gondoskodik a többiről – és van, amikor teljes körű szolgáltatást.
A más területekről ismert fellépők, moderátorok mindenképpen érdekessé és vonzóvá teheti a sajtóeseményt. Csak meg kell találni az arányokat. Egy magyar ásványvíz nemzetközi sikerére rendezett sajtóeseményen például Pártai Lucia volt a „háziasszony”, ami akár telitalálatnak is nevezhető. Az már kevésbé, hogy két szépségkirálynő Händel Hallelujának hangjaira rántotta le a bársonyleplet egy másfél literes műanyag palackról…
Kiváltképp az esti eseményeken, gálavacsorákon elengedhetetlen valamilyen műsor szervezése. Itt szinte korlátlan lehetőségek nyílnak. Az elegáns rendezvényekhez leginkább az élő zene illik – többnyire valamilyen „könnyen emészthető jazz” vagy „játékos komolyzene”. Hatalmas a választék ezen a piacon is a szólistáktól a kamarazenekarokig.

Fajátéktól a pendrive-ig
A legtöbb partnertalálkozón, sajtóeseményen távozáskor valamilyen ajándékot is a vendégek kezébe nyomnak. Nagy kérdés, hogy mi lehet ez, ami elég egyedi, ugyanakkor nem valami haszontalanság.
– A legnépszerűbb exkluzív ajándékok ilyen esetekben a bőrmappák és jegyzettömbök, dísztollak, fatárgyak – magyarázza Pásztor Lilla, a 3LGift marketingeszköz-tanácsadója. Leginkább a hagyományos ajándékokhoz ragaszkodnak a megrendelők. Ebben persze közrejátszik az is, hogy minél egyedibb, kreatívabb egy ajándék, annál drágább.
Egyedibbé persze nemcsak a céges logó feltüntetésével tehetjük a tárgyakat, hanem – ha időben megvan a vendéglista – akár névre szólóan is elkészíthetjük. Jó, ha valamilyen módon a cég tevékenységére is utal az ajándék. Egy convenience cég például nyugodtan adhat ajándékkosarat, egy faipari pedig akár gyermekjátékot is. Nem árt arra gondolni, mi az, aminek valóban hasznát látja a partner. De például egy pendrive mindig jól jön, rá­adá­sul a sajtóanyag is kényelmesen elfér rajta.
Z. D.

Kapcsolódó cikkeink