Parázs helyzet
Az elmúlt évek inflációs hatása és az alapvető szükségletek drasztikus drágulása tudatosabbá tette a vásárlókat. Az ár-érték arány szerepe felértékelődött, és a megszokott márkák cseréje is egyre gyakoribb jelenség lett a sütőfóliák és sütőpapírok piacán.
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.

György Péter
country manager
Alufix Hungary
György Péter, az Alufix Hungary Kft. country managere szerint a negatív makrogazdasági mutatók, a csökkenő kiskereskedelmi forgalom, az előző inflációs hullám hatásai, valamint a növekvő fix és változó költségek komoly kihívás elé állították a beszállítókat, a kiskereskedőket és a vásárlókat egyaránt.
– Az elmúlt évek tendenciáját követve a diszkontláncok további előretörése újabb akadályokat gördít a márkázott termékek gyártói és forgalmazói elé. Ebben a csatornában kizárólag a legnagyobb forgalmú termékek, az egyedi innovációk és a legismertebb márkák tudnak érvényesülni, mivel a diszkontőrök ezen a területen még nagyobb hangsúlyt fektetnek saját márkáikra – véli György Péter.
Kovács Krisztián, a Mazzini Kft. sales managere hozzáteszi: az átlagárak jellemzően csökkentek, annak ellenére, hogy a fent említett hatások mellett az EPR-díjak is többletköltséget jelentettek a gyártók és a forgalmazók számára. A kiélezett piaci verseny azonban nem tette lehetővé, hogy ezek a többletköltségek megjelenjenek az árakban.
Rugalmas felhasználás
György Péter elmondása szerint cégük az elmúlt időszakban a korábbi negatív híresztelések ellenére is két számjegyű növekedést ért el, amelynek legfőbb hajtóereje az új partnerek és a kibővült termékválaszték.
– Meglévő, lojális partnereinknek sokat köszönhetünk, és új üzleti kapcsolatokat is sikerült kialakítanunk olyan csatornákban, mint az e-kereskedelem vagy a diszkontláncok. A retail üzletág mellett kiemelt figyelmet fordítunk a HoReCa/Gasztró piacra is, ahol partnereink száma folyamatosan bővül – világít rá az Alufix Hungary Kft. country managere.
A végfelhasználók körében évek óta a legnépszerűbb termékeik közé tartozik a 30 méteres alufólia és a 20 íves sütőpapír, szezonban pedig 14 és 17 mikronos grill alufólia. A szemeteszsákok közül pedig az ultra erős és elasztikus Aluflexy a legkeresettebb mind a hagyományos, mind a nemzetközi láncokban.
A 2025-ös évre is több innovációval is készültek. Az egyik a 3in1 méretfüggetlen Airfryer sütőpapír, amely forrólevegős sütőhöz, multicookerhez és sütőformákhoz egyaránt alkalmazható.

Az első áras termékek az éllovasok, de egyre többen figyelnek az ár-érték arányra is
Előtérben a kényelem

Kovács Krisztián
sales manager
Mazzini
Kovács Krisztián szerint a döntéseknél továbbra is az ár a legfontosabb szempont.
– Az első áras termékek az éllovasok, de egyre többen figyelnek az ár-érték arányra is. A kategórián belüli váltás jól látható, sokan választanak hasonló, de jutányosabb árú opciót. Az elmúlt évek legnagyobb vesztesei a középkategóriás árucikkek voltak. A prémium szegmens eladásai viszont változatlanok, vagy csak kis mértékben módosultak. Ez azt mutatja, hogy van egy olyan fogyasztói réteg, amely ragaszkodik a bevált használati cikkekhez, és nem hajlandó azokat olcsóbbra cserélni – mondja a Mazzini Kft. sales managere.
Úgy véli, az elmúlt években a környezettudatos szemlélet kissé háttérbe szorult, ezért lényeges az állandó edukáció ennek erősítésére.
– A kényelmi funkciók és az ergonómia szintén meghatározóak. Például a sablonra vágott, íves sütőpapírok használata sokkal egyszerűbb és gyorsabb, mint a tekercses változat – fűzi hozzá György Péter.
Zsebbarát ajánlat
A Mazzini Kft. növekedését 2024-ben az új partnerek bevonása és a választék optimalizálása segítette.
– A belépő áras termékek mellett a magas minőségű, továbbá a fajlagosan kedvező árú termékeink működnek a legjobban. Grill alufóliánk kiemelkedően sikeres, ami az átlagosnál vastagabb anyagának köszönhetően valóban alkalmas a grillezéshez. A 100%-ban újrahasznosított húzófüles szemeteszsákjaink szintén kedveltek, ami mutatja a környezettudatos gondolkodásra fogékony vásárlók jelenlétét – fogalmazza meg Kovács Krisztián.
Az elmúlt években széles sütőpapír-palettájukat négy új, Air Fryerhez használható papírral bővítették. Ennek bevezetését és akciós kampányba való beillesztését 2025-ben kívánják a lehető legjobban kihasználni. //
Kapcsolódó cikkeink
Mantova: Olasz ízorgia, fűszerekkel
A Fratelli Mantova BBQ termékcsalád új szintre emeli a grillezést. Egész évben, akár grillsütő…
Tovább olvasom >Operatív idők – X. Zsendülés Kertészeti Konferencia
A tavasz beköszöntével nem csupán a természet, hanem a kertészek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >