Paralimpiai fotókiállítás a Tesco áruházakban
Mától látható a Váci úti Tesco Extra áruházban az a kiállítás, mely a tavalyi, londoni paralimpián készült fotók legjobbjait mutatja be. A 24 képből álló tárlat egy hétig tekinthető meg a Váci úton, utána országjárásra indul.
A Magyar Paralimpiai Bizottság a paralimpiai mozgalom, a fogyatékos sport országos szintű népszerűsítésére fotópályázatot írt ki profi és amatőr kategóriában. A 7 fős zsűri által legjobbnak ítélt képek egy országjáró kiállítás keretében kerülnek bemutatásra. A mobil kiállítás célja, hogy a paralimpia szellemiségét közvetítse országszerte, a lehető legtöbb embert megszólítsa, megérintse. A „Londoni Paralimpia 2012” elnevezésű fotókiállításnak, a magyar paralimpiai csapat hivatalos támogatójaként, a Tesco áruházak adnak otthont.
A mai, ünnepélyes megnyitón, melyen több paralimpikon is részt vett, Nigel Jones, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója elmondta: „A Tesco és a Magyar Paralimpiai Bizottság együttműködése alig egyéves múltra tekint vissza, mégis kiemelten sikeres; vásárlóink segítségével 35 millió forintot gyűjtöttünk a csapat tavalyi, londoni szereplésére, decemberben pedig elindítottuk a Tesco Paralimpiai ösztöndíjat, mely a riói felkészülésben segíti a sportolókat. Ez a kiállítás arra hivatott, hogy bemutassa mindazt az erőfeszítést, amelyet ezek a sportolók tesznek nap mint nap, és példát mutatnak mindannyiunknak.”
„A Tesco már tavaly minden kétséget kizáróan bizonyította, hogy számára kiemelten fontos a társadalmi felelősségvállalás és az integráció, amit fényesen bizonyít, hogy az ország Tesco áruházaiban összesen több mint 1100 megváltozott munkaképességű embert foglalkoztat. A londoni paralimpiai csapat felkészülését támogató kuponos gyűjtés az MPB történetének legnagyobb volumenű kezdeményezése volt, ami nemcsak anyagilag, hanem sportolóink és az MPB népszerűsítése szempontjából is kiemelkedő jelentőségű” – mondta a megnyitón Gömöri Zsolt, a Magyar Paralimpiai Bizottság elnöke. „A fotókiállítás befogadása is hozzájárul sportolóink országos ismertségének növeléséhez és a paralimpia szellemiségének több millió emberhez való eljuttatásához. Már csak 1 év és 22 nap van hátra a következő világszintű megmérettetésig, a Szocsi 2014 Téli Paralimpiai Játékokig. Reményeink szerint a kiállítás tovább fokozza az érdeklődést sportolóink téli paralimpiai felkészülése és eredményei iránt is” – tette hozzá.
Dr. Nébald György, az EMMI főosztályvezetője, az Olimpiai Bajnokok Klubjának elnöke az eseményen elmondta: „A fogyatékos emberek sportjának országos népszerűsítése mindannyiunk közös feladata. A fogyatékos emberek minőségi versenysportja, a parasportolók világraszóló sikerei mindannyiunk figyelmét ráirányítják azon embertársaink életére, akik sérültségük miatt mozgáskorlátozottként élnek. Köszönet illet minden támogatót, aki a piaci szféra képviselőjeként hozzájárul a sport népszerűsítéséhez.”
A fotópályázatra 10 alkotó összesen 87 képet küldött be, a héttagú zsűriben helyet foglalt Nánási Pál fotóművész is. amatőr kategóriában Bosnyák Edit „Érzelmek” című képe 52 ponttal nyert, a profi kategóriában viszont holtverseny alakult ki, így a zsűri újbóli szavazása után Szalmás Péter „Az íjász” című alkotása nyert.
A kiállítás az ország 22 Tesco áruházában, egy-egy hétig lesz látható a következő időpontoktól kezdődően: Budapest, Váci út Extra – február 13., Esztergom – február 20., Győr – március 1., Szombathely – március 6., Zalaegerszeg – március 13., Nagykanizsa – március 20., Kaposvár – március 27., Pécs – április 3., Szekszárd – április 10., Székesfehérvár – április 17., Budaörs – április 24., Budapest, Bécsi út – május 2., Gyöngyös – május 8., Eger – május 15., Miskolc – május 22., Nyíregyháza – május 29., Debrecen – június 15., Szeged – június 12., Dunaújváros – június 19., Kecskemét – június 26., Szolnok – július 3., Budapest, Fogarasi út – július 10.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >