Pápai Hús: a minőségi sonkát keresi a magyar vásárló húsvétra
Egyre keresettebbek a minőségi húsvéti füstölt húskészítmények a magyar boltok polcain. A korábbi években jellemző árérzékenység enyhülni látszik, miközben a füstölt termékek mintegy 70 százalékát még mindig a húsvéti szezonban vásárolják meg a fogyasztók. Az új befektető és menedzsment irányítása alatt növekvő pályára állt Pápai Hús március és április folyamán összesen mintegy 600 tonna húsvéti füstölt terméket szállít az üzletekbe, ezzel nagyjából 10 százalékos szeletet hasítva ki magának ebből a speciális piaci szegmensből.
A húsipari szereplők számítása szerint a korábbi évekhez képest nagyobb arányban fogják a minőségi, sok esetben prémium kategóriás füstölt termékeket keresni a fogyasztók a húsvéti szezonban. Ezen belül pedig a korábbi éveknél nagyobb keresletre számíthatnak a tradicionális ízeket előcsalogató, hagyományos technológiával készült termékek is. „Az elmúlt években kiemelkedően magas árérzékenység volt jellemző, ami részben visszavetette, részben pedig a gyenge minőségi termékek irányába mozdította el a keresletet. A húsvéti füstölt termékek volumenében összességében most sem várható jelentősebb növekedés, de jó hír, hogy a piaci visszajelzések szerint újra nő a minőségi termékek iránti igény” – mondta Kovács László, a Pápai Hús Kft. ügyvezető igazgatója, aki arra is rámutatott, hogy szintén bizakodásra ad okot, hogy a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a kiskereskedelmi üzletek forgalma már évek óta folyamatos növekedést mutat, kiugrásokkal az ünnepi időszakokban.
A húsvétot megelőző néhány hetes időszak egyértelműen a főszezon a füstölt hústermékek piacán. A korábbi évek felmérései szerint az évnek ebben az időszakában mintegy 5500-6000 tonna fogy ezekből a készítményekből, amely körülbelül 7-8 milliárd forint bevételt jelent a kiskereskedelem, illetve az élelmiszeripari gyártók számára. „Kevesen tudják, de a sonka, illetve a füstölt húskészítmények kifejezetten szezonális termékek. Ezeknél az áruknál a fogyasztás mintegy 70 százaléka húsvétkor történik. Hasonló periódus még a karácsony körüli hetek, ehhez képest az év többi részében lényegesen alacsonyabb a füstölt hústermékek keresettsége. Ez elsősorban a régmúlt hagyományaiban gyökerezik, hiszen a család által saját fogyasztásra feldolgozott sertések is levágása december elején volt esedékes, a füstöléssel tartósított húsok elfogyasztására pedig csak a gyorsan romló termékek elfogyasztását követően, tavasz elején került sor” – mondta Kovács László.
Az elmúlt hónapokban növekvő pályára állt Pápai Húsnál azzal számolnak, hogy a húsvéti időszakban összesen mintegy 600 tonna füstölt terméket szállítanak ki az üzletekbe. A cég a megcélzott mennyiség közel 99 százalékára már leszerződött. „A Pápai Hús igazodva a fogyasztói igényekhez alapvetően minőségi, hagyományos sózással készült kötözött termékekkel, lapockával, füstölt-pácolt csülökkel készül az ünnepre” – emelte ki az ügyvezető igazgató. A húsvéti kiszállítások a március 15-i héten indultak el, de a szakemberek arra számítanak, hogy az igazán nagy felfutás a vásárlásokban a húsvét előtti két hétben várható a korábbi évek tapasztalata alapján.
A gyártók helyzetét nehezíti, hogy az alapanyagok és a termelési költségek drasztikusan megemelkedtek az elmúlt egy évben. Egyrészt az alapanyagár kilogrammonként közel 100 forinttal drágult, de költségnövelő hatása volt a kötelező minimálbéremelésnek is, amely mind a gyártóknál, mind pedig a kereskedőknél jelentkezik. Így összességében a húsvéti minőségi és prémium füstölt termékek átlagos ára idén mintegy 10 százalékkal lehet magasabb a korábbi évhez képest. „A fogyasztói igényeknek megfelelően most a húsvéti szezonra koncentrálunk, de egyébként a piacnak nagyon jót tenne, ha a füstölt húskészítmények iránti kereslet egyenletesebb lenne az év többi részében is és több minőségi terméket vásárolnának a magyar fogyasztók, amelyre a vásárlóerő növekedésével párhuzamosan lehet esély a közeljövőben” – tette hozzá Kovács László.
Kapcsolódó cikkeink
Kis mértékben is cukorbetegséget okozhatnak a feldolgozott húsok
Egy friss kutatás, amelyet a brit The Guardian ismertetett, arra…
Tovább olvasom >Felvételt nyertek a Magyar Értéktárba a Pápai Hús Kft. sonkái
A nyugat-magyarországi régió egyik legmeghatározóbb élelmiszeripari vállalta nem mindennapi kitüntetésben…
Tovább olvasom >Szallas.hu: pünkösdkor majdnem annyian utaznak, mint húsvétkor
Pünkösdkor közel annyian utaznak idén, mint húsvétkor a Szallas.hu előfoglalási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >