10 éves a Punnany Massif Vendéglátós című dala – A nap videója

A Magyar Vendéglátók Ipartastülete üdvözli az NGM felszolgálási díjjal kapcsolatos döntését

A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) üdvözli az NGM felszolgálási díjjal kapcsolatos döntését, miszerint annak maximális mértéke a korábbi javaslathoz képest magasabb lesz. Az intézkedés a céges rendezvények esetében maximum 20,...

Tovább olvasom

Friss áfonya az amerikai élelmiszerboltban – A nap képe

Amikor elérkezik az áfonya betakarításának ideje, a gyümölcsöst elárasztják vízzel – ezt, ha máshonnan nem, a mi videónkból mindenki tudja. Aztán hogy friss maradjon az értékesítésig, az üzletben sem árt vízben...

Tovább olvasom

Kollektív – A kortárs művészet és modern design találkozása

Nem feltétlenül kell múzeumot felkeresned ahhoz, ha megnéznéd Budapest egyik legújabb, kortárs kiállítását! Fedezd fel, hogyan találkozik a modern művészet a mai belsőépítészet világával a TRIBE Budapest Stadium hotel falai...

Tovább olvasom

Black Friday 2024: Egy esetleges csalódás sem veszi el a vásárlási kedvet

A Black Friday népszerűsége Magyarországon továbbra is töretlen: a 18-79 éves felnőtt lakosság 94 százaléka hallott már róla, és idén a felnőtt lakosság közel fele tervezi is kihasználni az akciókat....

Tovább olvasom

Indul a karácsonyi roham a játékpiacon

Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti hetekben az éves forgalom fele realizálódik. A digitalizáció térnyerését jól mutatja, hogy már novemberben ötszörösére nő az online rendelések száma,...

Tovább olvasom

Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?

Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki a PPWR-szabályozásról (Packaging and Packaging Waste Regulation – magyar változat itt) a csomagolásokról és csomagolási hulladékokról, amely minden EU-tagállamban kötelezően...

Tovább olvasom

10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig

A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg kezdetben hatalmas akciók és impulzusvásárlások jellemezték, ma már tudatosabb, tervezett vásárlás zajlik. Az óriási árengedmények helyett inkább elnyújtott akciós időszakokkal...

Tovább olvasom

A karbontudatosság útján: a SPAR több száz őshonos gyümölcsfa ültetésével kompenzálja rendezvényeit

Ebben az évben is folytatódott a SPAR Magyarország környezettudatosságra törekvő gyakorlata a vállalati események terén: az üzletlánc 2024-ben már két karbontudatos rendezvényt szervezett. A Budapest Borfesztivál partnerrendezvényének és az éves...

Tovább olvasom

Szerencseszéf nyereményjáték A Magyar Termék Nonprofit Kft. közösségi aktivitása

A Magyar Termék Nonprofit Kft. 14. alkalommal indította el népszerű Szerencseszéf nyereményjátékát, amelyen a résztvevők értékes nyereményekért, többek között a fődíjért, akár 1 millió forintért is játszhatnak. A játékosok a több mint két...

Tovább olvasom

Late night shopping a Westend dm üzletben Regán Lilivel, Kisóval, és az adidas Vibes új illatkollekciójával

Az adidas márka legújabb illatkollekcióját a Vibes-t egy Late night shopping esemény keretében mutatták be a vásárlóknak és szépségszakértőknek november 7-én a Westend bevásárlóközpontban lévő dm üzletben. Az esemény házigazdája...

Tovább olvasom

Ünnepi vacsora négy személyre egy csomagban

November 15. és 17. között 150 Tesco áruházban gyűjtik a Magyar Élelmiszerbank Egyesület önkéntesei a vásárlók által felajánlott tartós élelmiszert, melyek az üzletek környékén élő nehézsorsú emberekhez jutnak majd el....

Tovább olvasom

A Konyhafőnök sztárséfjeivel lép partnerségre a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket lett az RTL Konyhafőnök című, kulináris tehetségkutató 11. évadának szakmai partnere. A neves séfek fémjelezte műsor versenyzőinek összecsapásához a Kifli.hu sajátmárkás, különleges prémium termékei biztosítják az...

Tovább olvasom

77 ezer forint: ennyit terveznek idén költeni a magyarok karácsonyi ajándékra

Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban online vásároljuk meg, amire a tavalyinál körülbelül hatezer forinttal tervezünk többet költeni idén – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat...

Tovább olvasom

Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?

A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a fenntarthatóságra való törekvés életünknek egyre több részére van hatással. A csomagolásmentes vásárlás és a bolti utántöltők használata hatékony módszerek lehetnek...

Tovább olvasom

A HoReCa-piac kihívásai nem múlnak, csak változnak – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)

Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember 23–27. között a Trade Campuson, a tapolcai Hotel Pelionban meghallgathassa az FMCG szektor különböző tanszékeinek nagy tudású professzorait. Cikkünk első...

Tovább olvasom

Tibenszky Moni Lisa: A kamaszok a bizonytalanságtól félnek, és sokszor a „nem vagyok elég jó” érzését élik meg

Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Ha nem tabusítunk, hanem teret adunk az érzéseinkről való beszélgetésnek, akkor lesz megoldás is – véli Tibenszky Moni Lisa, a Felelős Szülők Iskolájának ügyvezetője,...

Tovább olvasom

Egyetlen jó döntéssel ajándékozni és segíteni is lehet most az Auchanban

 Az ünnepek közeledtével sokan vesznek ajándékot. Nincs is talán olyan karácsonyfa, ami alá ne kerülne valamilyen játék. Különösen azért, mert a kisebb-nagyobb gyerekek mellett egyre több felnőtt is szívesen társasozik,...

Tovább olvasom

A diabétesz előszobája: az elhízás megháromszorozza a cukorbetegség kialakulásának kockázatát

Miközben a cukorbetegséghez és annak szövődményeihez köthető halálozás folyamatosan nő világszerte, a 2-es típusú diabétesz és annak előállapotai hazánkban már megközelítőleg 1,5 millió embert érintenek. A civilizációs népbetegség kialakulásában szerepet...

Tovább olvasom

Egy fontosabbak a PPA-k az ESG-ben

A hosszú távú energiabeszerzési szerződések, vagyis a PPA-k egyre fontosabb szerepet játszanak a vállalatok fenntarthatósági és energetikai stratégiáiban, különösen a zöld transzformáció területén. Ahhoz azonban, hogy egy cég jól megalapozott...

Tovább olvasom

Mérsékelt optimizmussal

Az ágazat legnagyobb értékesítési csapatát foglalkoztató METRO-áruházlánc munkatársai évi 180 ezer alkalommal kerülnek kapcsolatba vendéglátósokkal. Munkájuk során nemrégiben 1000 üzlet képviselőjének véleményét gyűjtötték össze – az eredményt Bősze Ákos, a...

Tovább olvasom

Karácsonyi hangulat dobozba zárva

Idén novemberben megérkezik a limitált kiadású Mizo diós bejgli ízű latte! Ez a kávékülönlegesség a karácsony egyik kedvenc süteményének ízvilágát idézi, a diós bejgli gazdag, édes-diós aromájával, 100% arabica kávéval...

Tovább olvasom

Magyarországon elsőként szerzett uniós fenntarthatósági hitelesítést a HelloParks Fót csarnoka

A Futureal-csoporthoz tartozó ipari ingatlanfejlesztő HelloParks FT1-es raktárcsarnoka megfelel az EU fenntartható befektetésekre vonatkozó taxonómiai követelményeknek. A társaság fóti megaparkjában található épület ezzel itthon elsőként szerezte meg ezt a hitelesítést...

Tovább olvasom

Végéhez ért az idei betakarítás és a vetés

Befejeződtek az idei évben az őszi betakarítási és a vetési munkák, a talaj kellően nedves volt az őszi vetések számára, a többé-kevésbé napos időben pedig jól lehetett haladni az őszi...

Tovább olvasom

Új koncepció-üzletet nyitott az ALDI Belgiumban

Új üzletet nyitott az ALDI a Brüsszel közeli Braine-l’Alleud városában, mellyel legújabb koncepciója debütált az országban. A város Vallon-Brabantban az egyik utolsó olyan nagyobb belga település volt, ahol a diszkontlánc...

Tovább olvasom

Nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat

A hazai agrártermelés hosszú távú fenntarthatóságához alapjaiban járulnak hozzá a hazai, kiváló minőségi vetőmagok és szaporítóanyagok – mondta Farkas Sándor, az Agrárminisztérium miniszterhelyettese csütörtökön, Szarvason, az I. Országos Vetőmag-gazdálkodási Konferencia...

Tovább olvasom

Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére

Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles feltüntetni a kereskedő weboldalán és applikációjában szereplő termékeinek Nutri-Score értékét. Azok a gyártók, akik az előírást nem teljesítik, szankciókra számíthatnak....

Tovább olvasom

Felélénkült a burgonya exportpiaca

A KSH adatai szerint a burgonya termőterülete és termésmennyisége csökkenő tendenciát mutatott az előző években, ugyanakkor 2023-ban 5 százalékkal több (209,9 ezer tonna) burgonya termett, mint egy évvel korábban. Az...

Tovább olvasom

Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében

A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban a 18-24 éves fiatalok 71%-a rendszeresen használ önkiszolgáló kasszákat a boltokban. Az önkiszolgáló pénztárak népszerűsége az életkorral csökken: míg a...

Tovább olvasom

Elhanyagolt népbetegség: évente egy kisvárosnyi magyart veszítünk el a diabétesz miatt

A cukorbetegség az elmúlt évtizedekben valódi népegészségügyi problémává vált, hiszen napjainkban a világ minden tizenegyedik felnőttje érintett. Az előrejelzések szerint ez a szám csak növekedni fog: 2045-re már 700 millió...

Tovább olvasom
Oldal